TikTok je lansirao svoju novu platformu Notes koja će svojom uslugom konkurirati Instagramu.
Prvotno se usluga testirala u Australiji i Kanadi. Sadržava fotografije i tekst. Glasnogovornik TikToka pojasnio je da je Notes prostor rezerviran za fotografski i tekstualni sadržaj kako bi korisnici koristili i podijelili svoju kreativnost. Prosječnoj osobi Notes dosta nalikuje na Instagram, iza kojeg stoji Meta.
Nije potrebno izraditi novi korisnički račun, već se može koristiti postojeći TIkTok račun. Tvrtka je prošli tjedan naznačila korisnicima svoje aplikacije da će se, osim ako se sami ne odluče za suprotno, njihove postojeće ili buduće objave s TikToka prikazivat i u Notesu, no ova stavka nije implementirana odmah prilikom lansiranja u četvrtak.
Na Notesu se mogu objavljivati fotografije s opisom. Za razliku od Instagrama, korisnik će moći objaviti i naslov fotografije, a ne samo opis. Notes ima tab koji prikazuje osobe koje pratite i za one koji prate vas, te će koristiti tipičan TikTokov algoritam koji pomoću lajkova determinira što korisnik želi vidjeti. Za razliku od Instagrama, nema opciju objave storyja, odnosno priča. Objavljenje fotografije ostat će na profilu bez vremenskog ograničenja.
Iz TikToka za sada nisu rekli ništa o tome kad će njihova nova društvena mreža biti dostupna izvan Australije i Kanade. Trenutno je Notes dostupan samo za preuzimanje i ograničeno testiranje u ove dvije države. Nije posve jasno zašto su ove dvije države odabrane za prvotno lansiranje, no u Guardianu navode kako tehnološke kompanije često uvode nove značajke ili usluge u zapadnim zemljama s manjim brojem stanovnika kako bi ih testirali prije šireg predstavljanja na većim tržištima ili na tržištima poput Europske unije gdje postoji stroga regulacija, prenosi Poslovni dnevnik.
Guardian je već ranije izvijestio da je Instagram prestigao TikTok u broju preuzimanja aplikacije, nakon uspjeha Reelsa koji je klon TikToka unutar aplikacije. Instagram ima više aktivnih korisnika (1,5 milijardi u odnosu na TikTokovih 1,1 milijardu), ali podaci pokazuju da korisnici TikToka provode više vremena na aplikaciji od korisnika Instagrama (95 minuta dnevno u odnosu na 62), prenosi tportal.