Među brojnim proizvodima koje je poboljšala i unaprijedila umjetna inteligencija, sada treba dodati još jedan – Googleove karte. Velika tehnološka kompanija jučer je najavila kako će u svoje karte implementirati još neke opcije bazirane na generativnoj umjetnoj inteligenciji, a koje će korisnicima pomoći u boljem snalaženju na kartama, odnosno u pronalasku mjesta koja traže i koja bi im mogla biti zanimljiva.
U odnosu na klasično pretraživanje sadržaja na kartama, osjećaj korištenja AI-a jest više konverzacijski jer korisnici mogu postavljati dodatna pitanja prilikom pretraživanja.
Iz Googlea su na svom blogu dali primjer prilikom pretraživanja trgovina s rabljenom robom u San Franciscu. Ako korisnici upišu pojam poput mjesta s vintage vibrom u SF, pojavit će im se preporuke vezane uz šoping koje su organizirane po kategorijama, recenzije i fotografije tih mjesta, kako bi korisnici mogli lakše donijeti odluku. A ako želite i ručati u nekom od restorana takve vrste, dovoljno je postaviti dodatno pitanje poput: “A ručak?” i Google će na temelju ranije pretrage o vintage mjestima smatrati da vas zanimaju takvi restorani i zalogajnice te će preporučiti nešto u tom duhu.
Iz Googlea kažu kako će njihova umjetna inteligencija davati preporuke čak i za najspecifičnije i rijetke pretrage, a upute će biti bazirane na podacima s više od 250 milijuna lokacija na kartama te na recenzijama, podacima i fotografijama koje objavljuje više od 300 milijuna članova Googleove zajednice (lokalni vodiči), a koji pomažu ostalim korisnicima karata da bolje pronađu ono što žele na kartama.
Ovaj eksperiment s AI na kartama na početku ipak neće biti dostupan svima te, nažalost, umjetnu inteligenciju neće moći koristiti korisnici u Hrvatskoj. Barem ne za sada. Opcija je dostupna samo u SAD-a i to samo za korisnike koji sudjeluju u programu lokalnih vodiča, dok će je naknadno moći koristiti i drugi korisnici karata.
Podsjetimo, krajem prošle godine Google je nadogradio svoje mape s nekim AI opcijama s kojima su one postale sličnije tražilici te su korisnici mogli direktno unutar karata tražiti zanimljive stvari koje mogu posjetiti u gradovima. Ovaj tjedan mogućnosti karata dodatno su poboljšane, a iz Google su na svom blogu već najavili što možemo očekivati u budućnosti: Ovo je samo početak načina na koje ćemo supernabrijati karte s generativnom umjetnom inteligencijom, piše Zimo.