Roditelji još jedne zagrebačke škole prijete bojkotom nastave zbog problematičnog ponašanja jednog učenika. Treći je ovo slučaj u svega nekoliko mjeseci. Iz Ministarstva poručuju da za bojkot nema razloga i pozivaju na suradnju.
Zbog ponašanja jednog dječaka pati cijeli razred. Roditelji prvašića tvrde tako je od prvog dana nastave u rujnu.
“Mi ostali roditelji primjećujemo da naša djece pokazuju znakove traume, plaču, odjednom ih boli trbuh i glava, ne žele u školu, kreću u školu sa suzama”, kaže predstavnica roditelja i majka učenika te škole za RTL.
O svemu su obavijestili institucije i angažirali su odvjetnika. Traže rješenje, a u suprotnom djecu neće slati na nastavu.
“Dogovor je bio da se dječaku da prilika, to smo i učinili. U razredu je cijelo prvo polugodište. Mi dječaku želimo sve najbolje. Nismo stručnjaci i ne znamo koji bi za njega bio primjereni oblik školovanja, ali ovo to nije. Ako nećemo imati nekakve rokove i garancije da se ova situacija riješi čim prije idući tjedan ćemo ići u bojkot nastave”, poručila je predstavnica roditelja i majka učenika te škole.
Iz Grada Zagreba poručuju da je za ovog učenika bio određen primjereni oblik školovanja što je nakon žalbe roditelja resorno ministarstvo poništilo te je dijete uključeno u redoviti razred uz pomoćnika u nastavi.
“Temeljem prijedloga škole, Gradski ured za obrazovanje, sport i mlade donio je rješenje o primjerenom obliku školovanja za spomenutog učenika. Međutim, nakon žalbe roditelja, resorno je ministarstvo rješenje gradskog ureda poništilo te odredilo uključivanje djeteta u redoviti razredni odjel.
U takvim situacijama, kao i u ovome slučaju, škole provode postupak opservacije funkcioniranja djeteta u razredu. Ako rezultati opservacije pokažu potrebu za drugačijim oblikom školovanja od onog koje je odredilo ministarstvo, škola podnosi novi prijedlog za promjenu oblika školovanja.
U ovom slučaju, učenik ima podršku pomoćnika u nastavi, a školska stručna služba cijelom razrednom odjelu posvećuje posebnu pažnju. Pored toga, školi je na raspolaganju i dodatna stručna potpora koju financira Grad Zagreb. U slučaju zaprimanja novog prijedloga o primjerenom programu školovanja, gradski ured žurno će ga razmotriti i donijeti odgovarajuće rješenje. Ističemo, međutim, da roditelji ponovno imaju mogućnost žalbe, o kojoj odluku donosi ministarstvo“, poručili su iz Grada Zagreba.
Iz škole tvrde da su pokrenuli postupak opservacije s ciljem određivanja primjerenog oblika školovanja. Iz resornog ministarstva poručuju:
“Kada dijete uđe u nastavni proces onda se vidi je li to dobro prihvaćeno i ima li pozitivne efekte. Ako nije tako to se mijenja. To nije dugačak proces. Mi smo se kao sustav opredijelili za inkluziju i moramo stvoriti uvjete da svako dijete ostvari svoje potencijale” , rekao je ravnatelj Uprave za potporu i unaprjeđenje sustava odgoja i obrazovanja, Momir Karin.
Treći je ovo slučaj u svega nekoliko mjeseci. U listopadu roditelji učenika jedne druge zagrebačke škole djecu nisu slali na nastavu, isto su prošlog tjedna učinili i roditelji u Puli. Iz Ureda Pravobraniteljice za djecu upozoravaju:
“Sve češće u fokus javnosti dolaze slučajevi djece koja iskazuju probleme u ponašanju u školi. Uočili smo da sustav odgoja i obrazovanja nema strukturirani stručni odgovor na potrebe te djece, a izostao je i pravni okvir za poduzimanje aktivnosti u školi u odnosu na djecu s problemima u ponašanju“.
Iz Udruge ravnatelja osnovnih škola pozivaju na bolju suradnju svih uključenih.
“Jedna je stvar inkluzija djece s teškoćama, a druga prava druge djece i roditelja. Jedno pravo ne smije isključivati drugo. S treće strane smatram da roditelji moraju vjerovati stručnjacima u školama i našim županijskim uredima kako bi sva djeca imala pravo na obrazovanje“, poručila je Antonija Mirosavljević, predsjednica Hrvatske udruge ravnatelja osnovnih škola.
Iz Ministarstva obrazovanja poručuju u sustavu je više od 32 tisuće djece s teškoćama u razvoju koja su dobila rješenje za primjereni oblik školovanja.
Imamo 32 tisuće rješenja o primjerenom obliku školovanja, a mi sada govorimo o tri slučaja i smatram da ne možemo zbog toga reći da nešto ne funkcionira u sustavu. U prvom slučaju učenik nije u školi i dobio je rješenje o primjerenom obliku školovanja koje je i na drugostupanjskom tijelu potvrđeno. Gdje se on sada nalazi tu informaciju nemamo.
Slučaj u Puli je završio tako da su sva djeca danas na nastavi. Hoće li do bojkota nastave doći i u novom slučaju ovisit će o idućim koracima škole, grada i ministarstva.