023.hr
SUBOTOM NA ŠPICI Od lana do lepršavih haljina: Zadar zrači ljetom i modom
MODRIĆ IPAK OSTAJE? Real Madrid razmatra još godinu dana za hrvatsku legendu
Tomislav Fain: “Brojke padaju, kapaciteti rastu – ove godine bit će puno nezadovoljnih”
Zadar je ovog vikenda ispisao još jednu lijepu sportsku priču: Braća Ivan i Petar Đirlić po prvi puta zajedno zaigrali za Hrvatsku reprezentaciju
Šalica kave može poremetiti noćni reset mozga, posebno kod mladih
Na Thompsonov koncert stižu fanovi iz čak 40 zemalja!
U ponedjeljak u Petrčanima bez vode cijeli niz ulica, donosimo popis
Gušteraj – mali ljetni festival velikog šarma 20. i 21. lipnja u Privlaci
Zadarska bolnica na Svjetski dan darivatelja krvi: “Svaka kap priča priču o ljubavi”
Hrvat osvojio preko 290 tisuća eura u sinoćnjem izvlačenju Eurojackpota, uplatio svega 4 eura
  • Naslovnica
  • Najnovije
  • Vijesti
  • Zadar
  • Županija
  • Sport
  • Vrijeme
  • Podcast
  • Galerije
  • Kultura
  • Show
  • Lifestyle
  • Sci-tech
  • Promo
Promijeni veličinu slovaAa
023.hr023.hr
Najnovije objavljeno
VIJESTI
Zadar
ŽUPANIJA
SPORT
VRIJEME
PODCAST
GALERIJE
KULTURA
SHOW
LIFESTYLE
SCI-TECH
PROMO OBJAVE

Imate vijest koju želite dojaviti?

Želite li se oglasiti na našem portalu?

SVA PRAVA PRIDRŽANA © 2023. QUANTUM MEDIA
Sci-Tech

HRVATI I KUPOVINA Volimo besplatnu dostavu i mrzimo promjenu cijena, a jedan spol kupuje puno više od drugog

Autor: Agencije
Objavljeno: 28. kolovoza 2024.
Vrijeme čitanja: oko 4 min
Photo by rupixen on Unsplash
Podijeli
- SADRŽAJ POČINJE NAKON OGLASA -

Dinamika online kupovine  u 2023. u Europi se stabilizirala uz blagi pad ukupnog broja kupaca, dok u Hrvatskoj njihov udjel raste, a 76 posto populacije kupuje putem interneta, što je u skladu i s europskim prosjekom, pokazalo je iz ostalo novo istraživanje Geoposta dostavljeno u utorak iz tvrtke DPD Croatia.

DPD Croatia dio je Geoposta, najveće dostavne mreže paketa u Europi, a njihovo istraživanje pod nazivom “E-shopper barometar” za 2023. provedeno je u 22 europske zemlje sa više od 24 000 ispitanika starijih od 18 godina, koji su od siječnja 2023. naručili fizičke proizvode putem online trgovina i primili barem jedan paket.

U Hrvatskoj 44 posto svih e-kupaca redovni

Među zemljama istraživanja bila je i Hrvatska, u kojoj, po rezultatima, oko 44 posto svih e-kupaca čine redovni e-kupci, koji online kupuju bar jednu kategoriju proizvoda svaki mjesec. Istražili su i profil tipičnog hrvatskog e-kupca koji preferira besplatnu dostavu i sve više na alternativne lokacije, ili tzv. pickup lokacije, zatim paketomate, a pokazali su se i osjetljivima na cijenu.

- TEKST SE NASTAVLJA NAKON OGLASA -

U svim kategorijama narudžbe i kupnje proizvoda dominiraju žene, posebno u kategoriji cjenovne osjetljivosti, gdje čine čak 72 posto populacije kupaca, pri čemu ih je najviše udanih žena, niže platežne moći koje žive u urbanim sredinama.

U kupnji najveći porast imaju proizvodi iz kategorija ljepote i zdravlja, modnih dodataka i nakita te svježe hrane i pića, dok su u skladu s europskim trendovima najpopularnije kategorije moda, ljepota i zdravlje te obuća. Kada međunarodno kupuju, hrvatski građani najčešće naručuju iz Kine, Njemačke i Ujedinjenog Kraljevstva, i to najviše zbog nedostupnosti određenih proizvoda, marki ili web stranica na lokalnom tržištu, ali i bolje ponude i popusta.

Istraživanje je pokazalo i da se online kupnja u Hrvatskoj jako povezuje s troškovima dostave te su besplatna dostava i povrat ključni i za donošenje odluka o kupnji, u čemu su kupcima još važni i mogućnost plaćanja pouzećem, kupnja bez kreiranja korisničkog računa i nedostatak skrivenih naknada. To su ujedno i stavke koje i najviše odbijaju hrvatske e-kupce.

- TEKST SE NASTAVLJA NAKON OGLASA -

Oko vrste i načina dostave redovni e-kupci u Hrvatskoj najviše vole da im stvari dođu kućni prag, njih 83 posto, ali je to, prema istraživanju, pad za 7 postotnih poena u odnosu na godinu prije.

S druge strane, najveći porast ima dostava na paketomate, koja je od 2021. porasla za 20 posto, kao i dostava na alternativne lokacije. Tako danas 34 posto dostava ide na tzv. out-of-home lokacije, poput paketomata i pickupa, dok 48 posto redovnih e-kupaca koristi više od jedne opcije dostave.

U svemu je, ističu istraživači, važno i povjerenje u dostavne službe i tvrtke, pa redovni e-kupci radije biraju one koje poznaju i kojima vjeruju.

- TEKST SE NASTAVLJA NAKON OGLASA -

Europa – e-kupnja smanjuje stres

I u Hrvatskoj se, kao i u Europi, istraživanjem pokazalo i da online kupnja smanjuje stres te štedi vrijeme i novac u usporedbi s fizičkom kupovinom, a europski ispitanici su navodili i da im se u tome sviđa i brza i pouzdana dostava, mogućnost praćenja paketa, fleksibilnost u odlučivanju o vremenu i mjestu isporuke te jednostavni i besplatni povrat proizvoda.

Takve preferencije potrošača zahtijevaju stalno praćenje tržišnih trendova i prilagodbu poslovanja. U uvjetima izazovne ekonomske situacije online kupnja se sve više prepoznaje kao način uštede, a e-kupci kao izuzetno cjenovno osjetljivi. Ključni poticaji za e-kupnju su besplatna dostava i povrat, dok transparentnost informacija o dostavi postaje sve važnija za pozitivno iskustvo kupnje, dodaju uz istraživanje.

- PRIMAJTE VIJESTI I PUTEM NAŠIH KANALA -
Ad imageAd image
Ad imageAd image
@023.zadar

Oznake:kupovinaonlinetrgovina
- OGLAS -
- OGLAS -

Možda vam se sviđa i ovo...

Sci-Tech

NEDOSTUPAN CHATGPT Velika tišina u digitalnom svijetu, ljudi prisiljeni uključiti – mozak!

Sci-Tech

Imate neku od ovih aplikacija na svom pametnom telefonu? Odmah je izbrišite!

Promo

BUZZ Zadar u novom ruhu i spreman za ljeto, iskoristite odlične popuste

Vijesti

Stižu dobre vijesti za mlade koji prvi put kupuju nekretninu

Vijesti

Ovi brendovi će značajno poskupjeti zbog Trumpovih carina, nisu pošteđene i ni omiljene aplikacije

Vijesti

Država kupila 10.000 kilograma jaja u prahu

Sci-Tech

Otkriven novi patuljasti planet u Sunčevom sustavu, daleko iza Plutona

Sci-Tech

Evo za što ljudi najviše koriste umjetnu inteligenciju

- OGLAS -
023.hr

Pojedine rubrike ovog portala mogu donositi sadržaje koji nisu primjereni osobama mlađim od 18 godina.
Nakladnik: Quantum media d.o.o. // Impressum // Email: [email protected] // WhatsApp: 091/6666-888
Korisne poveznice: Zahtjev za brisanjem // Uvjeti korištenja // Dojava vijesti // Pravilnik nagradnih natječaja
Oglašavanje: Upoznajte se s mogućnostima oglašavanja na ovoj poveznici, ili nazovite 023/777-900

Družimo se i na ovim mrežama

Sva prava pridržana © 2024. Quantum media d.o.o.
Dobrodošli natrag!

Prijavite se u svoj račun

Username or Email Address
Password

Izgubljena lozinka