Festival suvremenog plesa Monoplay posvećen isključivo solo formi, ove godine doživljava sedamnaesto izdanje. U razdoblju od 20. do 23. kolovoza u centru grada u Kazalištu lutaka Zadar, održavat će se program koji uključuje predstave suvremenog plesa, izložbe, razgovore i rasprave, promocije, radionice plesne kritike, filmove, koncerte i druženja. Organizatori Zadarski plesni ansambl, ističu kako je svaki dolazak na Monoplay kompletan večernji izlazak jer sve što publici treba za kvalitetnu kulturu življenja je na jednom mjestu.
Međunarodni plesni festival Monoplay održava se u Zadru od 2009. godine pod geslom Kraj kolovoza, a opet solo. Nastao je u krilu Zadarskog plesnog ansambla kao svojevrsni sljedbenik Zadra snova i u okviru projekta Artikultura. Solo forma je najreprezentativnija forma suvremenog plesa koja ovaj Festival čini jedinstvenim u Hrvatskoj. Na isti način i u sličnom formatu Monoplay nastavlja dalje i najavljuje naredne godine svoju punoljetnost. Od samog osnutka pa do danas Festival, koji se razvio vrlo spontano iz želje za angažmanom plesne zajednice da se pomogne članici Zadarskog plesnog ansambla da nastavi školovanje u inozemstvu, redovito svake godine unapređuje svoje organizacijske i umjetničke kapacitete. Na taj se način iz malenog Festivala razvio u izuzetno značajno ljetno događanje na kojem se susreću plesni, kazališni i glazbeni umjetnici, kritičari, pedagozi te mladi naraštaji plesača s publikom. Kroz zajedničke festivalske dane otvaraju se prostori okupljanja i međusobnih dijaloga djelujući na sustavnom unapređenju ne samo vlastitog rada nego i na razvoju zadarske i cjelokupne domaće plesne scene.
Kvaliteta, razvoj te unapređenje umjetničkog i organizacijskog rada iz godine u godinu se očituje sve brojnijom publikom te spajanjem s edukativnom platformom STREAM Zadar koja ove godine nudi radionicu suvremenog plesa koju vodi Marin Lemić, radionice Zadranima dobro poznate Klein tehnike pedagoginje iz Berlina Hanne Hegenscheidt, te intenzivne tjelesne radionice Kung Fua i Qi Gonga uz vodstvo Andrea Zupančiča. One započinju 17. kolovoza i traju do kraja Festivala.
Budući da su mladi naraštaji te posebnost zadarske plesne scene od velikog značaja od samog pokretanja festivala Monoplay, redovito se predstavljaju radovi mladih umjetnika studenata Plesnog odjela Akademije dramske umjetnosti iz Zagreba i Akademije za umjetnost i kulturu iz Osijeka, smjer Suvremene izvedbene prakse uz obavezno predstavljanje zadarske plesne scene čiji plesači tijekom ovog događanja imaju priliku predstaviti se kroz izazovan format solo izvedbe publici koja dolazi iz raznih dijelova Hrvatske i Europe.
Festival otvaraju 20. kolovoza polaznici radionice Marina Lemića nazvana Body Communication.
Prvi dan na velikoj sceni Kazališta lutaka Umjetnička organizacija 21:21 gostuje na festivalu Monoplay plesnim solom 21 Degrees Celsuis Petre Hrašćanec. 21 Degrees Celsuis je plesni solo nastao na temu rada i sreće koji ekvilibrira između performansa i aktivne instalacije. Solo je razvijen kao dio diptiha Safe Chemistry u okviru velikog europskog projekta Stronger Peripheries: A Southern Coalition i koprodukciji Hrvatske i Portugala.
Drugi dan festival ugošćuje kraće solo forme studenata Plesnog odsjeka Akademije dramske umjetnosti u Zagrebu Lauru Vojnović i Izabelu Evu Ljubičić, te studenticu novootvorenog smjera Izvedbene plesne prakse Akademije za umjetnost i kulturu u Osijeku Niku Disney. Glavni program večeri rezerviran je za gosta iz Slovenije Žigana Krajnčana i predstavu Fusion With Myself. Istraživačko pitanje koje autor postavlja u svom novom solo projektu je kako izraziti ideju ništavila kroz pjevanje, ples, govor, izvedbu i njihovo ispreplitanje. Istražuje se odakle dolazi ideja, ton, pokret, riječ, misao. Krajnčan izražava svoju viziju cjelovitog umjetničkog djela kroz jednog čovjeka – dati toj ideji pokret i glas.
Treći dan Festival predstavlja zadarsku plesnu scenu s nizom kratkih solo uradaka mladih plesača koji trenutno djeluju okviru zadarske umjetničke plesne scene. Kristina Lisica je koautorica i izvođačica solo predstave Susret sa samim sobom kojeg je napravila u suradnji s Anđelom Bugarijom. Obje plesne umjetnice koje kotiraju visoko na plesnoj karti Hrvatske su iz Bibinja. Kroz medij plesa, filma i fotografije, izvođačica propitkuje kako sagledati, razviti i koristiti vlastite resurse za ravnotežu mentalnog i fizičkog zdravlja. Kada se ne možemo pronaći u vlastitom tijelu, možda je vrijeme da mu se vratimo. Tijelo je mjesto susreta, propusna membrana gdje se talože iskustva i pamte uspomene.

Posljednji dan festivala 23. kolovoza, rezerviran je za goste iz Njemačke. Predstava Shard koreografkinje Ceren Oran i izvođačice Jovane Zelenovićstvara inceniraju koreografsku sliku o tome kako pojedinci i njihova okolina proživljavaju traumu. U svom najnovijem projektu, Ceren Oran dijeli osjećaj usamljenosti koji proizlazi iz traumatičnih iskustava i osvjetljava posttraumatska unutarnja stanja poput bijesa, tuge, očaja, krivnje, nemoći, hiperaktivnosti, straha i izolacije.
Nakon svake predstave održat će se razgovor izvođača, plesnih kritičara i publike pod nazivom Monoplay Forum kojeg vode Maja Đurinović, Jelena Mihelčić i Mario Županović. Dugogodišnja suradnja Festivala s Udrugom slijepih i slabovidnih rezultirala je i ove godine s posjetom članova udruge plesnoj predstavi 21 Degrees Celsuis autorice Petre Hračćanec. Prilagodbu predstave ovoj osjetljivoj skupini realizirale su Josipa Štulić, Sanja Grgina i Sanja Petrovski.
Kreativni kutak na Monoplayu je projekt Kreativne Europe koje postaje mjesto za upoznavanje, umrežavanje i učenje o mogućnostima financiranja na razini Europske unije. Svi su pozvani da se informiraju, prikupe ideje i ostvare potencijalna partnerstva. To je info štand i svi su dobrodošli da se pridruž i saznaju više o mogućnostima koje mogž ponuditi Kreativna Europa i druge sheme financiranja.
Akademija dramske umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu i Sveučilište u Zadru objavili su kultni Koreografov priručnik britanskog koreografa i izvedbenog umjetnika Jonathana Burrowsa, vjerojatno najcjenjeniju knjigu u polju izvedbenih umjetnosti i koreografije koja, još od objavljivanja 2010.g., kontinuirano cirkulira plesnim studijima i akademijama, pružajući stručnu i kreativnu podršku autorima i autoricama u polju izvedbenih umjetnosti i koreografije. Knjiga, koja u svom drugom, revidiranom izdanju, postaje dostupna i na hrvatskom jeziku svim hrvatskim plesačicama, koreografkinjama, izvedbenim umjetnicama, i svakako, studenticama plesne umjetnosti i kazališta u širem smislu. U hrvatskom prijevodu Sane Perić predstavljeno je najnovije, dopunjeno izdanje knjige koju su uredili Nikolina Pristaš i Mario Županović, a predstavit će ga 21. kolovoza u dnevnom boravku Monoplaya..
U sklopu Festivala 22. i 23. kolovoza održat će se radionica plesne kritike koju, u suradnji sa Sveučilištem u Zadru i festivalom, organizira Hrvatsko društvo kazališnih kritičara i teatrologa. Radionice kritike izvedbenih umjetnosti u sklopu projekta Kritički poligon namijenjene su ponajprije studentima, ali i svima zainteresiranima, s namjerom da ih se potakne na aktivno i angažirano promišljanje izvedbenih umjetnosti te jačanje kreativne i analitičke misli. Radionice se sastoje od uvodnog razgovora, zajedničkog gledanja predstave te diskusije nakon izvedbe. Radionicu na Monoplayu vodi plesna kritičarka i teatrologinja Ivana Slunjski
Tijekom Festivala prikazat će se i film Matee Bilosnić Reimaginacija okoliša. Za zabavu na kraju večeri zaduženi su Marta Kolega i Dunja Bahtijarević prvu večer, zatim slijedi Tomislav Grzunov i Zvučni veo, Žarko Marinković sa Transatlante: Viaje Interior, te posljednju večer od publike i Festivala oprostit će se MC Prte i DJ Pico.
Pokrovitelj Festivala Monoplay su Grad Zadar, Ministarstvo kulture i medija RH, Zaklada Kultura Nova, Zadarska županija, Kazalište lutaka Zadar i Hrvatsko narodno kazalište Zadar.
Sponzori festivala su: Ilirija d.o.o., Maraska d.d., Proprio centar, OPG Matulić.