023.hr
FOTO Slavni Ed Sheeran snima videospot na Hvaru, s njim i zvijezda “Bridgertona”
MISLIO ZARADITI Instalirao aplikaciju na mobitel, pa ostao bez 17.000 eura
Zadarska policija kod 66-godišnjaka pronašla arsenal oružja, ali i marihuanu
OBJAVLJEN NATJEČAJ Grad Zadar traži izvođača radova za izgradnju škole na Crvenim kućama
PREKO Vozio bez položenog vozačkog ispita automobil kojem je isteklo važenje prometne dozvole i police obveznog osiguranja
Scena na terasi u Pagu: Udarcem nogom ozlijedio psa, pa pokušao staklenom bocom teško ozlijediti čovjeka
Naknade za bolovanje skočile s 565 na čak 995 eura – bolesni radnici i roditelji dobit će duplo više novca
Sutra ujutro dio potrošača oko Supernove neće imati vode, imamo točan raspored
NAJBOLJI SMO Hrvati svjetski prvaci u psovanju na umjetnu inteligenciju, iza nas Brazilci, Talijani i Španjolci
Lidl hitno povlači ovaj proizvod s tržišta jer može oštetiti oči!
ZADAR ORGAN FESTIVAL Počinju prijave za 7. kreativne radionice za djecu i mlade
Varoš II pobjednik 5. tradicionalnog varoškog turnira “Tinj 2025.”
U Dragama najveći boksački spektakl do sada – 3. Croatian Knights
PREVEZENA U ZADARSKU BOLNICU U sudaru automobila i motocikla teško ozlijeđena 55-godišnja putnica
INSPIRATIVNA PRIČA Ekipa napravila predstavu o Luki Modriću: “U Obrovcu je publika plakala tijekom scene s Lukinim Dida Lukom”
  • Naslovnica
  • Najnovije
  • Vijesti
  • Zadar
  • Županija
  • Sport
  • Vrijeme
  • Podcast
  • Galerije
  • Kultura
  • Show
  • Lifestyle
  • Sci-tech
  • Promo
Promijeni veličinu slovaAa
023.hr023.hr
Najnovije objavljeno
VIJESTI
Zadar
ŽUPANIJA
SPORT
VRIJEME
PODCAST
GALERIJE
KULTURA
SHOW
LIFESTYLE
SCI-TECH
PROMO OBJAVE

Imate vijest koju želite dojaviti?

Želite li se oglasiti na našem portalu?

NAJNOVIJE

ZADAR

ŽUPANIJA

SPORT

VIJESTI

VRIJEME

PODCAST

GALERIJE

KULTURA

SHOW

LIFESTYLE

SCI-TECH

PROMO OBJAVE

Imate vijest koju želite dojaviti?

Želite li se oglasiti na našem portalu?

 
SVA PRAVA PRIDRŽANA © 2023. - 2025. QUANTUM MEDIA
Vijesti

Potrošači jasno poručili: “Dosta je grabeža, možemo i jače”

Autor: 023.hr
Objavljeno: 4. veljače 2025.
Čitanje članka: oko 10 min
Matija Lipar
Podijeli
- SADRŽAJ POČINJE NAKON OGLASA -

Potrošačka udruga ‘Halo, inspektore’, od koje je krenula inicijativa za organizaciju dvaju dosadašnjih bojkota trgovina zbog previsokih cijena, objavila je otvoreno pismo potrošača, poručivši da oni mogu utjecati na poskupljenja jedino pritiskom na trgovce koji stavljaju krajnju cijenu na proizvode.

Naglasili su da u bojkotima nema politikantstva ni ideologije, već da su glavni pokretači potrošača u ovakvim situacijama nezadovoljstvo i ljutnja.

Poslali su novu poruku ohrabrenja potrošačima, poručivši da se ne obaziru na one koji propituju mogu li ovakvi bojkoti išta promijeniti.

- TEKST SE NASTAVLJA NAKON OGLASA -

Njihovo otvoreno pismo prenosimo u cijelosti:

“Svjesni smo da problem enormnih poskupljenja nije nastao na policama trgovina, ali tu je postao vidljiv. Trgovina nam je prepuštena stihiji, a trgovci čerupaju potrošača. Poskupljenja su veća od stope inflacije. Poskupljuje sve. Već dulje od dvije godine.

Zadnjih nekoliko mjeseci cijene rastu na dnevnoj bazi. Od kruha do piletine i teletine. Od deterdženata do lijekova. Ono što proizvodimo sami i ono što unosimo, i ono što uvozimo. I sa spuštenom stopom PDV-a. I sa subvencijama.

- TEKST SE NASTAVLJA NAKON OGLASA -

Potrošač na poskupljenja može utjecati jedino pritiskom na trgovce koji stavljaju krajnju cijenu na proizvod. I činimo to. I činit ćemo i dalje. Naša moć započinje i završava pred vašim policama.

Nije na nama, potrošačima, da se bavimo uzrocima inflacije, nacionalnom ekonomijom, ekonomskim teorijama, modelima formiranja cijena, makroekonomskim kretanjima i s tim povezanim rizicima, padom domaće proizvodnje, pregovorima s dobavljačima itd.

Posao je nadležnih ministarstava, HNB-a i politike da rješavaju slojevite uzroke ove situacije.

- TEKST SE NASTAVLJA NAKON OGLASA -

Posao je inspekcijskih službi da provode nadzore i sankcioniraju prekršitelje, a regulatora da reguliraju tržište.

Posao je trgovaca da sjednu sa svojim dobavljačima, proizvođačima, logistikom i otvoreno rasprave situaciju i moguća rješenja.

I svi ste zakazali.

Lista 70 proizvoda kojima se privremeno „zamrzavaju“ cijene (tih 70 proizvoda ne smije poskupjeti, ali tisuće drugih može i dalje poskupljivati) ili skupi marketing trgovačkih lanaca kojim se popravlja imidž i spašava profit nisu rješenja i ne donose stabilnost.

Svi imate ozbiljnog posla jer je potrošačima dosta grabeža. I to ne samo našim socijalno ugroženim sugrađanima. Svima nam je dosta.

Koje ste strategije odabrali za hrvatsko tržište, poštovani članovi uprava, direktori prodaja, marketinga, šefovi odjela za zadovoljstvo kupaca i ostali u trgovačkim lancima protiv kojih su se hrvatski potrošači pobunili? Koje su to strategije u trenutku kada vam potrošači, vaš izvor dobiti, glasno poručuju da im je dosta, da više ne pristaju na takav odnos?

Koju ćete strategiju primijeniti protiv pobune onih koji su vama, sektoru trgovine (na veliko i malo) u 2023. godini (godina prelaska na euro) omogućili najveću neto dobit ikad – 2,1 mlrd eura?

Zbog povećanja cijena ne smanjuje se potražnja pa nastavljate dizati cijene. Dok ide – ide? Je li to strategija za hrvatsko tržište?

Ili kratkoročna mjera „zamrzavanja“ cijena do 1. lipnja? Izdržat će trgovački lanci ta četiri mjeseca pa kad krene turistička sezona turisti će podići potrošnju, koja će držati na životu (pre)visoke cijene koje će domaćem puku (opet) ostati na leđima i kad turisti odu svojim kućama.

Je li možda sljedeći korak podizanje tužbe zbog narušenog ugleda ili smanjene dobiti?

Na platformi Halo, inspektore trenutno je više od 114.000 pratitelja. Višestruko je više članova njihovih obitelji i onih koji nisu na društvenim mrežama. I svi su svaki dan pred vašim policama. I svaki je taj pojedinac, dijeleći svoje iskustvo i iskazujući svoj stav, doprinio glasnom buntu protiv previsokih cijena i postojećih trgovačkih praksi na hrvatskom tržištu.

To je solidarnost. Mobilizacija. Pojedinaca, neformalnih i formalnih grupa. Nema ideologije niti politikanstva u ovom bojkotu i prosvjednim akcijama potrošača. Cijene su previsoke i uprli smo prstom u trgovce. Moramo li biti ekonomski analitičari da bismo znali kad nam je dosta? Pokretači bunta potrošača bili su nezadovoljstvo i ljutnja, a to su emocije koje se brzo šire. Koga od nas biste tužili?

Koja je strategija obuzdavanja prosvjeda potrošača? Umanjivanje, obeshrabrivanje i omalovažavanje. Izazivanje sumnje kod potrošača ima li njihov prosvjed uopće smisla. Što bi se reklo „zavadi pa vladaj“. Zato se potrošačima preko medija putem izjava uglednih ekonomskih analitičara i predstavnika trgovaca poručuje da im se val bunta ispuhuje, da neće postići ništa, da ionako sami održavaju te visoke cijene svojom potrošnjom, a pri tom ne razumiju kako funkcionira tržište. Ne sjećamo se kada se tako otvoreno pljuvalo po stotinama tisuća građana koji su se zauzeli za zaštitu svojih interesa i legitimno pobunili protiv neopravdanog divljanja cijena. Ali to omalovažavanje može uroditi i kontrom.

Kako se još može protiv bojkota tih „nerazumnih“ potrošača koji ionako sami pumpaju potrošnju razuzdanom kupovinom po cijenama kakve jesu? Zastrašivanjem. S pozicija oglašivačke moći, ugleda u struci i u medijima.

Tako se ovih dana u javnom prostoru pojavljuju teze da će potrošači, nastave li s bojkotom, potaknuti recesiju, da se navija za intervencionizam, da smo protiv slobodnog tržišta, da potrošački bojkot ugrožava radna mjesta, da će se zbog toga smanjiti ekonomska aktivnost, da više niti jedan novi trgovački lanac neće htjeti doći na ovo naše malo tržište i investirati ako se dopusti potrošačima da prosvjeduju?? Potrošački prosvjed će nas uvesti u recesiju? Bojkot potrošača usporit će rast BDP-a??

Ma dajte. Potražite bolji izgovor za inflaciju, stanje nacionalne ekonomije i kamo ide.

I manje obrazovan potrošač s nešto životnog iskustva i pokojom pročitanom knjigom zna da su mnogi čimbenici koji mogu pogurati neko gospodarstvo u recesiju: smanjivanje kupovne moći potrošača, političke nesigurnosti u zemljama o čijim tržištima ovisimo ili globalno, oružani sukobi, rastuće cijene energije itd. Prosvjed potrošača zasigurno nema tu moć.

Ispada da je u redu i legitimno kada se pobune njemački, francuski ili talijanski potrošači zbog poskupljenja od 3, 5 ili 7%, (a reakcija trgovaca i države je brza i učinkovita), ali kada to isto učine potrošači u Hrvatskoj zbog značajno većih poskupljenja sa značajno tanjim novčanicima onda ćemo reći da ne znaju što rade, ne razumiju osnove slobodnog tržišta, ugrožavaju radna mjesta i nacionalnu ekonomiju, sigurno imaju neke političke ciljeve i slično. Francuskog, talijanskog ili njemačkog potrošača se poštuje. Njihove reakcije na pojave na tržištu i država i trgovci i svi između shvaćaju ozbiljno, a mjere se poduzimaju žurno. Hrvatski potrošač je valjda toliko neuk i „šopingholičar“ da je neprimjereno da se takav uopće pobuni protiv poskupljenja koja ga gule? Licemjerno.

Niti značajnijim snižavanjem cijena sa sadašnjih razina trgovački lanci nećete ostati bez dobiti, zar ne? Pa zašto to ne učine? Zar toliko vjeruju u naše (loše) potrošačke navike? Potrošač može promijeniti svoje navike i sklonosti. Uostalom, ako ne može kupiti ovdje, tko god može otići će gdje je jeftinije. Eno nas, guramo puna kolica među slovenskim i talijanskim policama, ostavljajući dio svoje plaće tamo pomažemo graditi tuđa gospodarstva. Jeste li to htjeli?

Jasno nam je da nitko neće sniziti cijene sve dok to ne mora. Vrag je u detalju. A taj detalj je – profit. Jasno nam je i da je sve što se trenutno poduzima od strane trgovačkih lanaca i same države tek na kratak rok. A što poslije? Je li trgovačkim lancima koji svi redom uspješno posluju na ovom malom tržištu stalo do vraćanja povjerenja potrošača ili računaju na turističku sezonu kada će, kako je to lijepo neki dan rekao ekonomist Novotny, ponovno sve karte biti u njihovim rukama?

Kolektivna snaga potrošača može pogurati odgovorne prema rješavanju problema.

Ključno je stoga koja će zapravo biti dugoročna strategija trgovačkih lanaca u formiranju cijena na hrvatskom tržištu i što će u međuvremenu za svoje građane učiniti država.

Do tada – potrošači će nastaviti iskazivati svoje nezadovoljstvo.

Kako? U tjednu bojkota od 27. siječnja do 2. veljače (tri proizvoda, tri lanca i jedan petak) potrošili smo 42 milijuna eura manje. Možemo i jače.”

- PRIMAJTE VIJESTI I PUTEM NAŠIH KANALA -
Ad imageAd image
Ad imageAd image
@023.zadar

Oznake:nezadovoljstvopismopotrošači
- OGLAS -
- OGLAS -

Možda vam se sviđa i ovo...

Vijesti

MISLIO ZARADITI Instalirao aplikaciju na mobitel, pa ostao bez 17.000 eura

Vijesti

Naknade za bolovanje skočile s 565 na čak 995 eura – bolesni radnici i roditelji dobit će duplo više novca

Vijesti

Lidl hitno povlači ovaj proizvod s tržišta jer može oštetiti oči!

Vijesti

NOVI ŠOK U Hrvatsku stigle digitalne cijene koje se neprestano mijenjaju, evo i gdje

Vijesti

PROMJENE KOJE SU VEĆ TU Hrvatsku čekaju vrelija ljeta, tople noći i sve jače oluje – upozoravaju klimatolozi DHMZ-a

Vijesti

28-godišnji Britanac pao s balkona apartmana, hitno prevezen u bolnicu

Vijesti

Nakon četiri suđenja i 1240 dana u zatvoru splitskog pomorca oslobodili optužbe za ubojstvo majke

Vijesti

Citroen hitno opoziva dodatne modele: “Vozila ne smiju biti u prometu dok se ne zamijene zračni jastuci”

- OGLAS -
023.hr

Pojedine rubrike ovog portala mogu donositi sadržaje koji nisu primjereni osobama mlađim od 18 godina.
Nakladnik: Quantum media d.o.o. // Impressum // Email: [email protected] // WhatsApp: 091/6666-888
Korisne poveznice: Zahtjev za brisanjem // Uvjeti korištenja // Dojava vijesti // Pravilnik nagradnih natječaja
Oglašavanje: Upoznajte se s mogućnostima oglašavanja na ovoj poveznici, ili nazovite 023/777-900

Družimo se i na ovim mrežama

Sva prava pridržana © 2024. Quantum media d.o.o.
Dobrodošli natrag!

Prijavite se u svoj račun

Username or Email Address
Password

Izgubljena lozinka