Prvo u Istru, a onda u cijelu Hrvatsku “uvukao” se običaj kupovanja talijanskih panettonea i pandoro božićnih kolača i krušćića. Međutim, kao i sve kod nas, cijene su dramatično otišle gore. Ali ne i u domovini tih slastica… (podrijetlom iz Milana – op.a.), donosi Facebook stranica “Halo, inspektore”.
“Kupio sam panettone i pandoro i to Balocco od 750 g za 0,99 centi u hipermarketu u Montebellu (Varese)”. Kad smo dobili ovu dojavu mislili smo da je riječ o pogrešci ili čitatelju koji je zamijenio cijenu malog panettonea od 100 g prodanog početkom studenoga s onim velikim. No, kada smo dobili i kopiju računa (vidi sliku ispod) shvatili smo da je sve to istina. Veliki Balocco panettone i pandoro bili su na akciji za manje od jednog eura!!! Plaćanje manje od jednog eura za božićni desert čini svu ostalu ponudu u drugim lancima supermarketa ovaj put – smiješnom. Jer u tom kontekstu, niska cijena istog Balocco panettonea od 2,79 eura koji se prodaje npr. u IperCoop (Lombardia) gubi smisao. Čak i u talijanskim okolnostima. Kako je to moguće? Pitanje je opravdano s obzirom da se klasični industrijski panettone u supermarketu plaća najmanje 4 eura, a kod nas duplo više. U stvarnosti na policama uvijek postoji barem jedan brend u ponudi po cijeni od 4 – 6 eura (kod nas 8-13 €).
Platiti 5-6 €/kg za Maina, Melegatti, Bauli panettone još uvijek je izvrsna kupnja s obzirom da božićni desert mora biti u skladu s proizvodnom specifikacijom koja osigurava određenu standardnu kvalitetu. Izbor vrijedi i pri odabiru privatnih robnih marki iz supermarketa (Coop, Esselunga, Conad, Lidl…) koje koštaju euro manje, ali ih pripremaju iste vodeće tvrtke. To su uvijek kvalitetni slastičarski proizvodi. Ali cjenovno niži. Što je većini potrošača i privlačno. Sve dok ne dobijete priliku kupiti to za manje od jednog eura. A onda se čovjek s pravom može pitati: “Gdje mi to živimo?!”, navodi se u objavi na ovoj stranici.