Prosječne bruto marže u trgovinama rasle su u gotovo svim kategorijama proizvoda u maloprodaji u odnosu na prethodnu godinu, piše Danica.hr.
Prema istraživanju Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja, prosječne marže za prehrambene proizvode lani su bile najviše u kategoriji pekarskih proizvoda, a zatim konditorskim proizvodima. Pritom se u šest kategorija roba bilježi povećanje prosječne bruto marže.
To su meso i mesne prerađevine, pekarski proizvodi, mlijeko i mliječni proizvodi, bezalkoholna pića i voda, konditorski proizvodi te osnovni prehrambeni proizvodi (brašno, šećer, riža…). Tek u dvjema kategorijama bilježi se pad marže (meso peradi i jaja, svježe voće i povrće).
Uvjerljivo najveće marže su na kruhu i pecivima – čak 37,9 posto (predlani je to bilo 37,2 posto). Slijede konditorski proizvodi (čokolade, keksi, bomboni) s maržom od 32,2 posto (predlani 31,7 posto) te svježe voće i povrće s 29,8 posto (29,9 posto).
Kada se uspoređuju prosječne marže u 2023. u odnosu na 2022. godinu, rezultati istraživanja pokazuju da se u četiri kategorije bilježi blago smanjenje prosječne marže (meso i mesne prerađevine, meso peradi i jaja, mlijeko i mliječni proizvodi, osnovni prehrambeni proizvodi).
U preostale četiri kategorije predlani se dogodilo blago povećanje prosječne marže (voće i povrće, konditorski proizvodi, bezalkoholna pića i vode te pekarski proizvodi), ističu u Agenciji.