Europska unija uvodi nova pravila koja će vozačima s B kategorijom omogućiti upravljanje težim vozilima, ali pod strožim uvjetima i uz dodatnu obuku. Cilj je povećati sigurnost u prometu i smanjiti broj nesreća povezanih s vožnjom vozila mase iznad 3,5 tone.
Prema novoj direktivi o vozačkim dozvolama, države članice moći će samostalno odlučiti hoće li od vozača zahtijevati samo teorijsku obuku, polaganje praktičnog ispita ili kombinaciju oboje. Program mora trajati najmanje sedam sati, a obuhvaća teorijski i praktični dio – od razumijevanja stabilnosti vozila i raspodjele tereta do pravilnog spajanja i odvajanja prikolica.
Praktični dio treninga uključivat će vježbe na cestama ili poligonima, s naglaskom na stvarne situacije: vožnju s teretom, manevriranje u uskim prostorima, parkiranje, izbjegavanje prepreka te pravilno korištenje sigurnosnih sustava u vozilu.
Europski zakonodavci posebnu su pažnju usmjerili na osiguranje tereta, jer su brojni prometni incidenti u proteklim godinama bili uzrokovani neosiguranim predmetima u vozilima. Ovim se pravilima želi izbjeći prelazak vozača na višu kategoriju (C1) samo zbog potrebe za upravljanjem težim kombijima ili vozilima s prikolicom, ali uz uvjet da posjeduju odgovarajuće znanje i vještine.
Nova pravila trebala bi stupiti na snagu nakon što ih svaka članica EU-a uvrsti u svoje zakonodavstvo, a očekuje se da će obuke i ispiti postati standard za sve koji žele sigurno i legalno voziti teža vozila s B kategorijom, javlja Fenix magazin.
 
					 
							
 
			
 
		 
		 
		 
		 
		 
		 
		