Sjeća li se itko bajkovite priče iz siječnja, kad je Konzum – suočen s povijesnim bojkotom potrošača – dramatično “zaključao” cijene 250 domaćih proizvoda?
Bilo je govora o stabilnosti, o doprinosu tržištu, o „suradnji s pedesetak hrvatskih proizvođača“, pa čak i o nekoj vrsti socijalne osjetljivosti.
Iz glavne uprave Fortenove odzvanjala je izjava: „Cijene se neće mijenjati do 1. lipnja.“ I stvarno, nisu. Do 1. lipnja.
Jer 2. lipnja – bang! Cijene više nisu zaključane. Sad su slobodne i očito željne visina. U nekim slučajevima poskočile su za 10%, u drugima za 15%, a u ponekim i za vrtoglavih 20%.

Hrvatski potrošač? On je – opet – ostao šokiran. Neki i bez daha, osobito na blagajni.
Naravno, sve je to „u skladu s tržišnim uvjetima“, „sezonskim fluktuacijama“ i sličnim floskulama koje se serviraju kad treba opravdati novi udar na džep.
Turistička sezona samo što nije, pa treba sve fino pripremiti – police, cijene, inflaciju… Samo ne plate.
Ne zavaravajmo se – Konzum je tek najvidljiviji igrač. Ostali trgovački lanci, s više ili manje srama, rade istu stvar. Uvode „akcije“, „super akcije“, „trajna sniženja“, dok istovremeno podižu osnovne cijene na dnevnoj razini – 10, 20, 30 centi po artiklu. Formula je jednostavna: prvo digneš, pa onda malo „snižiš“ i veselo objaviš „akciju“. Potrošač? Opet zbunjen, opet izigran.

A što reći za nas, Hrvate? Mi ćemo sve to stoički pregrmiti. Neki s gorčinom, neki s humorom, a neki – s jednosmjernom avionskom kartom.
Jer, kako reče jedna mudra osoba: „Spremite se za cjenovni šok! Ili se odselite. Treće solucije – nema.“
Možda grubo, ali sve više – istinito.
O svemu ovome izvjestili su na Facebook stranici “Halo, inspektore“.