Brojni strani mediji ovih su se dana raspisali o Hrvatskoj, ali u ne baš pozitivnom kontekstu. Naime, britanski medij Express nedavno je objavio da je naglo opao broj turista koji posjećuju Hrvatsku te da je to veliki udarac za zemlju koja je bila raj za turiste iz Njemačke, Austrije, Češke i Italije. Kao razlog tome, navode se cijene koje su drastično skočile i nisu mogle ostati neprimijećene od turista koji su već ranije dolazili u našu zemlju na odmor.
“Sve je puno skuplje nego prije. Cijene su abnormalno visoke i vjerojatno su porasle dva do tri puta u dvije godine. Hrvatska nam je bila prvi izbor za ljetni odmor, ali sada je sve postalo preskupo. Ne znam hoćemo li se vratiti. Žao mi je što se Hrvatska razvija u ovom smjeru”, napisao je jedan Norvežanin na platformi za recenzije putovanja.
No, čini se da to ministra turizma i sporta Tonćija Glavinu previše ne brine jer je izrazito zadovoljan rezultatima predsezone, a što mu je, pak, garancija da će i glavni dio sezone biti jednako dobar.
– Prvo, mi imamo fantastične turističke rezultate za prvi dio godine za turističku predsezonu. Dakle, predsezona nam traje prvih šest mjeseci i točan presjek ćemo napraviti na 1.7. kada ulazimo u glavni dio turističke godine, ali možemo biti izrazito sretni da mi sada na nivou godine imamo rast od 4 posto više dolazaka, 2 posto više noćenja, ali ako se nastavi ovako jaki trend koji imamo u lipnju, a sigurno će se nastaviti, gdje imamo rast u prvih 14 dana preko 20 posto. Sjetite se da je prošle godine turistička predsezona bila iznad svih očekivanja, izrazito dobra, a ove godine će bit još bolja i to je jako dobra poruka, smatra ministar.
No, itekako je svjestan cijena i njihovog rasta koji ne može ostati neprimijećen, a uvelike može utjecati, i već utječe, na dojam koji ostavljamo kod stranih gostiju.
– Što se tiče cijena, sjetit ćete se da od kad sam preuzeo Ministarstvo turizma i sporta, od prve izjave za medije o tome govorim i upozoravam. Ovu smo zimu jako puno radili s turističkim sektorom na strukovnoj razini, ne pred medijima, i u sklopu Vijeća za upravljanje razvoja turizma i u sklopu cijelog niza tijela i bavili smo se tom temom. Mislim da je naš sektor poruku čuo, razumio, a u ovom trenutku kada smo praktički u glavnom dijelu turističke godine, sigurno ne možemo kritizirati naš turistički sektor nego ćemo Hrvatsku predstavljati i prodavati na stranim tržištima kao zemlja koja nudi jako dobar odnos cijene i kvalitete. U konačnici, ovi turistički rezultati nam i za to daju za pravo. O svojim eventualnim izazovima i slabostima ćemo eventualno razgovarati u onom dijelu godine kada nemamo toliko veliku pozornost stranih medija i kada razgovaramo i pripremamo sljedeću turističku godinu, rješenje je koje je ponudio.
Prema istraživanjima provedenima u nekim europskim zemljama, navodi ministar, ovo će biti specifična godina u kojoj će svim gostima glavni motiv odabira destinacije biti odabir cijene i kvalitete.
– Po prvi put imamo tako izražen postotak preko 50 posto i zato je jako bitno da vodimo mudru cjenovnu politiku i naravno apel svim turističkim dionicima, iako imamo izvanredne turističke rezultate za predsezonu, da glavni dio godine kada nam za glavni dio godine, sedmi i osmi mjesec, kada nam ipak putuju gosti manje platežne moći da pripazimo s cijenama, da ponudimo dobar odnos cijene i kvalitete i to nam je najveći ulog i za turističku posezonu, ali što nam je najbitnije, za sljedeću i sljedeće turističke godine, zaključio je ministar.