023.hr
Udruga mladih Arbanasi zatražila od Nadbiskupije da ovjeri dokument zaštite zemljišta od otuđenja
FOTO Projekt novog dječjeg igrališta u Viru priveo se kraju
NEĆE IH SJEĆI Brigu o stablima pinije u dvorištu kod časnih sestara preuzet će Nasadi
Erlić u Petrčanima: “Moramo pronaći balans, smanjiti pritisak građevinskih radova na život i turizam”
808 EVENTS najavljuje TRAP CAVIAR: TTM i DJ INDY na otvorenoj pozornici u Zadru
Uživajte dok traje: Vikend vruć i sunčan, od ponedjeljka pljuskovi i grmljavina
LJETNA EUFORIJA KREĆE Od 19.6.2025. nove atrakcije u Dalmalandu, svakodnevno radno vrijeme i još više zabave
FOTO U Plivačkom klubu Jadera proplivalo 28 novih plivača
Dino Petrić predstavlja novi singl „Potrudi se”, emotivnu odu borbi za ljubav
Studenti Ekonomije sudjelovali u Green Finance, Erasmus+ projektu o zelenim investicijama
  • Naslovnica
  • Najnovije
  • Vijesti
  • Zadar
  • Županija
  • Sport
  • Vrijeme
  • Podcast
  • Galerije
  • Kultura
  • Show
  • Lifestyle
  • Sci-tech
  • Promo
Promijeni veličinu slovaAa
023.hr023.hr
Najnovije objavljeno
VIJESTI
Zadar
ŽUPANIJA
SPORT
VRIJEME
PODCAST
GALERIJE
KULTURA
SHOW
LIFESTYLE
SCI-TECH
PROMO OBJAVE

Imate vijest koju želite dojaviti?

Želite li se oglasiti na našem portalu?

SVA PRAVA PRIDRŽANA © 2023. QUANTUM MEDIA
Zadar

Kako influenceri oblikuju percepciju mladih: između stvarnosti, idealizacije i dezinformacija

Autor: 023.hr Redakcija
Objavljeno: 24. svibnja 2025.
Vrijeme čitanja: oko 3 min
Hrvatska udruga za odnose s javnošću
Podijeli
- SADRŽAJ POČINJE NAKON OGLASA -

U Centru za mlade u Zadru održan je okrugli stol pod nazivom “Tajne influencera: između stvarnosti i lažnih vijesti”, u organizaciji Hrvatske udruge za odnose s javnošću (HUOJ). Događaj je okupio stručnjake iz područja medija, obrazovanja i komunikacija, s ciljem otvaranja dijaloga o utjecaju influencera na djecu i mlade, posebice u kontekstu rastuće prisutnosti dezinformacija i prikrivene manipulacije u digitalnim sadržajima.

Panelom je moderirala Vlatka Vučić Marasović, voditeljica Dalmatinske podružnice HUOJ-a, a sudjelovali su Katarina Alvir, dipl. nov. (Sveučilište u Zadru), Tamara Kvas, mag. comm. (Društvo za komunikacijsku i medijsku kulturu), Vladimir Šetka (HRT) i dr. sc. Linda Martić Kuran (Veleučilište Marko Marulić u Kninu).

Katarina Alvir uvodno je definirala fenomen influencera, razvrstavajući ih prema tematskim nišama i utjecaju koji ostvaruju. Posebno se osvrnula na način na koji influenceri oblikuju stavove, ponašanja i očekivanja mladih, često namećući nerealne standarde i konzumerističke ideale.

- TEKST SE NASTAVLJA NAKON OGLASA -

Dr. Linda Martić Kuran upozorila je na sve slabiju ulogu roditelja u digitalnom odgoju djece, naglasivši kako manjak medijske pismenosti odraslih dodatno otežava zaštitu djece od štetnih sadržaja. Istaknula je i utjecaj potrošačke kulture na način na koji djeca i mladi pristupaju sadržaju koji im se svakodnevno servira.

Vladimir Šetka, novinar HRT-a, upozorio je na sve izraženiji trend udaljavanja mladih od tradicionalnih medija te slabljenje interesa za provjerene i kredibilne izvore informacija. „Mladi informacije sve više konzumiraju u formi kratkih videa, često izvan svakog konteksta“, istaknuo je.

Tamara Kvas pojasnila je kako djeca i adolescenti često razvijaju tzv. parasocijalne odnose s influencerima – jednostrane emocionalne veze koje dodatno pojačavaju njihovu ranjivost na manipulaciju. Naglasila je i ulogu algoritama koji mladima serviraju sadržaj temeljen na prethodnim interesima, a ne na stvarnim informacijskim vrijednostima.

- TEKST SE NASTAVLJA NAKON OGLASA -

Posebna pažnja posvećena je temi prikrivenog oglašavanja, odnosno sadržaja koji se prikazuje kao osobno iskustvo influencera, a zapravo je promotivne prirode. Panelisti su istaknuli kako je ključno razvijati vještine kritičkog mišljenja i razumijevanje načina na koji funkcionira digitalna ekonomija sadržaja.

Zajednička poruka svih sudionika bila je jasna: medijska pismenost mora postati sastavni dio obrazovanja, roditelji trebaju biti svjesniji digitalnog okruženja svoje djece, a influenceri preuzeti veću odgovornost za utjecaj koji imaju.

Događaj je izazvao veliki interes javnosti, a brojna pitanja iz publike dodatno su potaknula raspravu o ulozi koju svi imamo u oblikovanju sigurnijeg i odgovornijeg digitalnog prostora za mlade.

- TEKST SE NASTAVLJA NAKON OGLASA -
- PRIMAJTE VIJESTI I PUTEM NAŠIH KANALA -
Ad imageAd image
Ad imageAd image
@023.zadar

Oznake:influenceripredavanjeradionica
- OGLAS -
- OGLAS -

Možda vam se sviđa i ovo...

Zadar

Udruga mladih Arbanasi zatražila od Nadbiskupije da ovjeri dokument zaštite zemljišta od otuđenja

Zadar

NEĆE IH SJEĆI Brigu o stablima pinije u dvorištu kod časnih sestara preuzet će Nasadi

Zadar

Erlić u Petrčanima: “Moramo pronaći balans, smanjiti pritisak građevinskih radova na život i turizam”

Zadar

808 EVENTS najavljuje TRAP CAVIAR: TTM i DJ INDY na otvorenoj pozornici u Zadru

Zadar

Studenti Ekonomije sudjelovali u Green Finance, Erasmus+ projektu o zelenim investicijama

Zadar

Gong traži od Ustavnog suda preispitivanje odluke o spornom listiću u Zadru koja može ugroziti valjanost budućih glasova

Zadar

FOTO-VIJEST Pogledajte kako izgledaju prekrasne cvjetne gredice uređene po gradu

Zadar

U petak bez vode dio Dračevca i Ploča, cisterne s vodom na dvije lokacije

- OGLAS -
023.hr

Pojedine rubrike ovog portala mogu donositi sadržaje koji nisu primjereni osobama mlađim od 18 godina.
Nakladnik: Quantum media d.o.o. // Impressum // Email: [email protected] // WhatsApp: 091/6666-888
Korisne poveznice: Zahtjev za brisanjem // Uvjeti korištenja // Dojava vijesti // Pravilnik nagradnih natječaja
Oglašavanje: Upoznajte se s mogućnostima oglašavanja na ovoj poveznici, ili nazovite 023/777-900

Družimo se i na ovim mrežama

Sva prava pridržana © 2024. Quantum media d.o.o.
Dobrodošli natrag!

Prijavite se u svoj račun

Username or Email Address
Password

Izgubljena lozinka