023.hr
PODCAST 023 Kristina Kuzmič: “Ne moraš biti savršen, da bi bio dovoljno dobar!”
Kapetan Marko Ramljak zahvaljuje navijačima i poručuje: “Ovaj osjećaj stvarno ne dosadni ni nakon tri godine”
Što kaže najbolji hrvatski trener? Jusup: “Bila je teška utakmica, na kraju kad smo posložili obranu, onda smo dobili utakmicu”
GALERIJA Doček košarkaša na Narodnom trgu
Nedjelja sunčana i vruća, od ponedjeljka pljuskovi, zahladnjenje i jaka bura
TREĆI PUT ZAREDOM Košarkaši Zadra prvaci su Hrvatske, slavili nakon produžetka rezultatom 65:67!
Zadarski liječnici masovno rade i privatno: Trećina specijalista aktivna i izvan bolnice
SUBOTOM NA ŠPICI Od lana do lepršavih haljina: Zadar zrači ljetom i modom
MODRIĆ IPAK OSTAJE? Real Madrid razmatra još godinu dana za hrvatsku legendu
Tomislav Fain: “Brojke padaju, kapaciteti rastu – ove godine bit će puno nezadovoljnih”
  • Naslovnica
  • Najnovije
  • Vijesti
  • Zadar
  • Županija
  • Sport
  • Vrijeme
  • Podcast
  • Galerije
  • Kultura
  • Show
  • Lifestyle
  • Sci-tech
  • Promo
Promijeni veličinu slovaAa
023.hr023.hr
Najnovije objavljeno
VIJESTI
Zadar
ŽUPANIJA
SPORT
VRIJEME
PODCAST
GALERIJE
KULTURA
SHOW
LIFESTYLE
SCI-TECH
PROMO OBJAVE

Imate vijest koju želite dojaviti?

Želite li se oglasiti na našem portalu?

SVA PRAVA PRIDRŽANA © 2023. QUANTUM MEDIA
Vijesti

FOTO S prometom krenuo prvi elektrobaterijski vlak u Hrvatskoj!

Autor: 023.hr Redakcija
Objavljeno: 13. svibnja 2025.
Vrijeme čitanja: oko 5 min
HŽ Putnički prijevoz
Podijeli
- SADRŽAJ POČINJE NAKON OGLASA -

Danas je u promet pušten prvi elektrobaterijski vlak na relaciji Zagreb – Bjelovar – Zagreb. Na prvoj vožnji elektrobaterijskog vlaka bili su nazočni potpredsjednik Vlade RH i ministar prometa Oleg Butković, predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Željko Ukić i predsjednik Uprave KONČAR – Elektroindustrije Gordan Kolak sa suradnicima. Vlak su u kolodvoru Bjelovar dočekali bjelovarsko-bilogorski župan Marko Marušić i gradonačelnik Bjelovara Dario Hrebak, objavili su iz HŽ-a Putnički prijevoz.

Elektrobaterijski vlak proizveden je u sklopu projekta Primjena zelenih tehnologija u željezničkom putničkom prijevozu, koji se financira iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti 2021. – 2026. (NPOO). U sklopu projekta proizveden je i baterijski vlak te šest punionica u kolodvorima Split, Osijek, Varaždin, Bjelovar, Virovitica i Pula. Ukupna vrijednost projekta iznosi 17,1 milijun eura, od čega se 13,3 milijuna eura financira iz NPOO-a. Baterijske vlakove i punionice proizvela je tvrtka KONČAR – Električna vozila.

Potpredsjednik Vlade i ministar Butković tom je prilikom izjavio:

- TEKST SE NASTAVLJA NAKON OGLASA -

– Danas je povijesni dan za hrvatsku željeznicu, ali i za hrvatsko gospodarstvo jer se radi o promotivnoj vožnji novog elektrobaterijskog vlaka. Ugovor je potpisan još prije dvije i pol godine, a dokaz je to sveukupne modernizacije željezničkog sustava koja je krenula i koja traje.

Spomenuvši veliki investicijski ciklus nabave novih vlakova koji je pokrenut prije nekoliko godina, ministar Butković naglasio je kako su trenutačno 63 nova niskopodna vlaka u voznom parku HŽ Putničkog prijevoza, od čega je više od polovice nabavljeno u posljednje 3 do 4 godine.

Nabavom baterijskih vlakova omogućuje se organizacija željezničkoga putničkog prijevoza na neelektrificiranim prugama na ekološki prihvatljiv način suvremenim vlakovima, koji za svoj pogon koriste električnu energiju. Primjenom zelenih tehnologija u željezničkom prometu podiže se razina energetske učinkovitosti prometnog sustava te doprinosi smanjenju buke i emisija stakleničkih plinova iz prometa.

- TEKST SE NASTAVLJA NAKON OGLASA -

– Ovaj vlak označava prekretnicu za obnovu voznog parka na neelektrificiranim prugama jer omogućuje prijevoz na ekološki prihvatljiv način. Tijekom vožnje od Zagreba do Bjelovara vlak koristi oba pogona; 44 kilometra do kolodvora Gradec vozi na elektrificiranoj pruzi i koristi električnu energiju iz kontaktne mreže, a na 30 kilometara od Gradeca do Bjelovara koristi baterijski pogon. U planu je i novi projekt u sklopu kojeg ćemo nabaviti još 13 vlakova na hibridni i alternativni pogon. – izjavio je predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Željko Ukić.

– Baterijski elektromotorni vlak predstavlja značajan tehnološki i ekološki iskorak hrvatske industrije. Uvodimo nove elemente sa značajnim kapacitetom pohrane električne energije, gdje je potrošnja predvidljiva pa su moguće visoke optimizacije u ukupnim uvjetima vožnje. U tijeku je i razvoj sveobuhvatnog sustava koji će omogućiti optimizaciju flote vlakova i punionica. KONČAR je zasigurno jedan od najboljih partnera u ovako složenim projektima jer posjeduje potrebno znanje i iskustvo u svim elementima energetske i željezničke infrastrukture te tračničkih vozila. – naglasio je predsjednik Uprave KONČAR – Elektroindustrije Gordan Kolak.

Ovim projektom nastavlja se modernizacija voznog parka HŽ Putničkog prijevoza u cilju poboljšanja lokalne i regionalne povezanosti i mobilnosti, čime se osigurava učinkovitiji i konkurentniji željeznički putnički prijevoz, koji će ujedno doprinijeti održivosti prometnog sustava u Republici Hrvatskoj.

- TEKST SE NASTAVLJA NAKON OGLASA -

Elektrobaterijski vlak je niskopodna kompozicija opremljena rampama za ulazak i izlazak osoba u invalidskim kolicima, prostorom za bicikle i toaletima prilagođenim ulasku osoba u invalidskim kolicima, a kompletan putnički prostor je pod videonadzorom. U prostoru za putnike postavljeni su monitori za prikaz videosadržaja. Uz vizualne i audio najave kolodvora i stajališta, putnicima u vlaku omogućen je besplatan pristup internetu (WiFi). Vlak ima 157 sjedećih i 158 stajaćih mjesta.

Projektiran je za prosječnu dnevnu kilometražu do 480 km i prosječni dnevni rad do 18 sati. U prometu je moguće funkcionalno spajanje elektrobaterijskog vlaka s niskopodnim vlakovima nove generacije, čime se osigurava veći kapacitet.

Elektrobaterijski vlak (BEMV) koristit će se za prijevoz putnika na neelektrificiranoj i elektrificiranoj mreži pruga u RH. Na neelektrificiranim prugama za pogon će koristiti baterije (maksimalna brzina 120 km/h), a na elektrificiranim električnu energiju iz kontaktne mreže (maksimalna brzina 160 km/h). Baterije se mogu puniti iz kontaktne mreže ili na punionicama.

- TEKST SE NASTAVLJA NAKON OGLASA -
HŽ Putnički prijevoz
HŽ Putnički prijevoz
HŽ Putnički prijevoz
HŽ Putnički prijevoz
HŽ Putnički prijevoz
HŽ Putnički prijevoz
HŽ Putnički prijevoz
HŽ Putnički prijevoz
HŽ Putnički prijevoz
HŽ Putnički prijevoz
HŽ Putnički prijevoz
HŽ Putnički prijevoz
- PRIMAJTE VIJESTI I PUTEM NAŠIH KANALA -
Ad imageAd image
Ad imageAd image
@023.zadar

Oznake:baterijski vlakhrvatske željeznicepromet
- OGLAS -
- OGLAS -

Možda vam se sviđa i ovo...

Vijesti

Tomislav Fain: “Brojke padaju, kapaciteti rastu – ove godine bit će puno nezadovoljnih”

Vijesti

Hrvat osvojio preko 290 tisuća eura u sinoćnjem izvlačenju Eurojackpota, uplatio svega 4 eura

Vijesti

DVOSTRUKO UBOJSTVO? U vozilu u garaži pronađena propucana tijela muškarca i žene

Vijesti

HP upozorava na novuprevaru: Ignorirajte lažne SMS poruke o nemogućnosti dostave paketa!

Vijesti

NESLOGA MEĐU SINDIKATIMA Ništa od štrajka u srednjim školama i na fakultetima

Vijesti

USKOK opet u akciji, ovaj put na meti Otočac i Gospić

Vijesti

Život u zgradama po novim pravilima; Evo što se smije, a što je zabranjeno i kažnjava se

Vijesti

Smrdljivi martini – nekad ih nismo ni primjećivali, a danas su glavni štetnici

- OGLAS -
023.hr

Pojedine rubrike ovog portala mogu donositi sadržaje koji nisu primjereni osobama mlađim od 18 godina.
Nakladnik: Quantum media d.o.o. // Impressum // Email: [email protected] // WhatsApp: 091/6666-888
Korisne poveznice: Zahtjev za brisanjem // Uvjeti korištenja // Dojava vijesti // Pravilnik nagradnih natječaja
Oglašavanje: Upoznajte se s mogućnostima oglašavanja na ovoj poveznici, ili nazovite 023/777-900

Družimo se i na ovim mrežama

Sva prava pridržana © 2024. Quantum media d.o.o.
 

    Dobrodošli natrag!

    Prijavite se u svoj račun

    Username or Email Address
    Password

    Izgubljena lozinka