Bibinjci gotovo dvadeset godina čekaju na izmiještanje željezničke pruge koja desetljećima presijeca mjesto na dva dijela i ugrožava njihovu sigurnost. Iako vlakovi sada tek rijetko voze, zanimaju ih konkretni rokovi o preseljenju pruge iz mjesta.
Jedan od prvih koraka je javna rasprava o utjecaju nove trase na okoliš, što je izazvalo veliko zanimanje mještana, donosi HRT Radio Zadar.
Nakon što je Željko Koren, izrađivač studije procjene utjecaja na okoliš nove trase željezničke pruge održao uvodno predavnja i zaključio kako je utjecaj na okoliš zadovoljavajući, mještani su počeli s pitanjima. Tako je Snježanu Mrđen zanimalo zašto se obnavlja postojeća pruga, ako je plan izgradnja obilaznice:
– Zašto se željeznička pruga aktivira ako će se raditi zaobilaznica? Dakle kada se misli raditi zaobilaznica i koliko će to dugo trajati ? – upitala je Mrđen.
– Mi smo morali povući određena sredstva, ta sredstva smo dobili iz Europske investicijske banke i kada smo prijavljivali taj projekt, morali smo prijaviti cijelu dionicu, od Knina do kolodvora u Zadru – odgovorio je državni tajnik Ministarstva mora, prometa i infrastrukture Josip Bilaver, koji je potanko objasnio daljnju proceduru koja je preduvjet za početak radova.
– Ja duboko vjerujem i nadam se, napravit ćemo sve da taj natječaj bude odmah početkom sljedeće godine. Nakon odabira izvođača, kada vidimo da je krenula izgradnja tog tunela, onda tu više nema povratka nazad, taj tunel će napokon biti izgrađen – rekao je Bilaver.
I Roka Bralića zanimaju konkretni rokovi. Podsjetio je koliko je života odnijela željeznička pruga, te da Bibinjci već dvadeset godina očekuju početak radova na izmiještanju pruge.
– Mi konstantno ovdje slušamo priče o nečemu što će se dogoditi u budućnosti, ali život počinje kada mi izađemo iz ove prostorije, opasnost po svakoga od nas. Što onda ? – upitao je Bralić.
– Ukoliko bude sve u redu sa procedurom u 2026. godini možemo očekivati i početak radova, mislim da je to jako važno, za Bibinje i za Zadarsku županiju, za povećanje sigurnosti prometa željezničkog, ali isto tako i za ostvarenje punog kapaciteta u gospodarskom smislu luke Zadar – kaže državni tajnik Bilaver i dodaje kako dionica duljine oko sedam kilometara uključuje i oko tri kilometra tunela.
Procjena je da bi radovi mogli trajati oko dvije i pol godine i stajati najmanje oko stotinu milijuna eura.