023.hr
THOMPSONOVO U ZAGREBU Počelo punjenje Hipodroma, većina fanova još na Bundeku
IZBORNA SKUPŠTINA Hrvoju Mariću novi mandat predsjednika Boksačkog saveza Zadarske županije
MALE BRANKE Večeras finalne utakmice malonogometnog turnira na Puntamici uz revijalni nastup “mladića priko 60”
53. Plivački maraton Preko – Zadar:Još jedna godina tradicije, mora i zajedništva na Dan pobjede
Policija od 40-godišnjeg muškarca oduzela heroin i dvije digitalne vage
Nakon što je primio uplatu novca, kupcu nije isporučio kupljeni aparat
Netko je u Hrvatskoj sinoć osvojio više od 500.000 eura na Eurojackpotu – provjerite svoje listiće!
Barem na kratko završava toplinski val: Na Jadranu nevere, u unutrašnjosti svježije
UPOZORENJE IZ TELEKOMA Zbog mase ljudi na Hipodromu očekuju se problemi s mobilnim mrežama – ovo su savjeti stručnjaka
Marko Vučetić o Thompsonovu koncertu: “Skupi svehrvatski događaj s jeftinom srpskom logistikom”
  • Naslovnica
  • Najnovije
  • Vijesti
  • Zadar
  • Županija
  • Sport
  • Vrijeme
  • Podcast
  • Galerije
  • Kultura
  • Show
  • Lifestyle
  • Sci-tech
  • Promo
Promijeni veličinu slovaAa
023.hr023.hr
Najnovije objavljeno
VIJESTI
Zadar
ŽUPANIJA
SPORT
VRIJEME
PODCAST
GALERIJE
KULTURA
SHOW
LIFESTYLE
SCI-TECH
PROMO OBJAVE

Imate vijest koju želite dojaviti?

Želite li se oglasiti na našem portalu?

NAJNOVIJE

ZADAR

ŽUPANIJA

SPORT

VIJESTI

VRIJEME

PODCAST

GALERIJE

KULTURA

SHOW

LIFESTYLE

SCI-TECH

PROMO OBJAVE

Imate vijest koju želite dojaviti?

Želite li se oglasiti na našem portalu?

 
SVA PRAVA PRIDRŽANA © 2023. - 2025. QUANTUM MEDIA
Vijesti

Stižu blagdani i vrijeme potrošnje, evo kome se obratiti ako imate problema s kupljenom robom ili trgovcem

Autor: 023.hr
Objavljeno: 23. studenoga 2024.
Čitanje članka: oko 4 min
Matija Lipar
Podijeli
- SADRŽAJ POČINJE NAKON OGLASA -
Izdvojeno u ovom tekstu
Koga najprije upitati o pravima potrošača?Prijava problema u online kupoviniKome se obratiti u slučaju otkazanog leta?Što kad kupac ne riješi spor s trgovcem?

Bliži se prosinac, mjesec najveće potrošačke groznice u godini. Prosinačkim božićnim blagdanima i Novoj godini prethodi i famozni Crni petak, 29. studenoga, kada bi trgovci trebali maksimalno oboriti cijene i privući kupce u masovni šoping, piše N1.

Lani se, prema podacima Porezne uprave, u Hrvatskoj već uoči Božića potrošilo 2,6 milijardi eura, a samo na dan uoči Badnjaka (bila je subota) potrošeno je 147 milijuna eura ili 3,6 posto više nego istoga dana prethodne godine. S obzirom na rast cijena u međuvremenu, valja pretpostaviti da će ove godine brojke biti i veće.

U svoj toj masovnoj kupovini i potrošnj dio kupaca neminovno će smatrati da su oštećeni u nekim svojim potrošačkim pravima. Ako problem ne uspiju riješiti sa samim trgovcem, odnosno prodavačima, a naročito ako bivaju oštećeni u kupovini preko interneta, preostaje im da upute prigovor nadležnim institucijama.

- TEKST SE NASTAVLJA NAKON OGLASA -

Donosimo popis institucija kojima se potrošači mogu obratiti s prigovorima prilkikom različitih vrsta kupovine i kada smatraju da njihova potrošačka prava nisu ispoštovana.

Koga najprije upitati o pravima potrošača?

Prva adresa za sve upite o potrošačkim pravima i za podnošenje pisanih prigovora je Ministarstvo gospodarstva, odnosno Uprava za trgovinu i unutarnje tržište koje djeluje u okviru tog ministarstva. To tijelo među ostalim koordinira poslove vezane uz rad Nacionalnog vijeća za zaštitu potrošača i rad Središnjeg portala za potrošače.

Potrošači mogu slati svoje upite na adresu elektroničke pošte [email protected].

- TEKST SE NASTAVLJA NAKON OGLASA -

Također mogu savjete i upute dobiti putem besplatnog telefona za potrošače na broj 0800 414 414 i to ponedjeljkom, srijedom i petkom od 10 do 14 sati.

Ako su u pitanju problemi s proizvodima kupljenima u prekograničnoj trgovini valja kontaktirati Europski potrošački centar Hrvatska, a upite i pritužbe slati na adresu [email protected].

Prijava problema u online kupovini

U slučaju problema s robama ili uslugama kupljenima putem interneta od trgovaca sa sjedištem u nekoj od država članica Europske unije te u Norveškoj, Islandu ili Lihtenštajnu, potrošač može pritužbu podnijeti putem platforme za on-line rješavanje sporova, odnosno ODR platforme kojoj se može pristupiti OVDJE.

- TEKST SE NASTAVLJA NAKON OGLASA -

Oko potrošačkih upita vezanih uz hranu i prehrambene proizvode valja se obratiti Ministarstvu poljoprivrede, šumarstva i ribarstva na telefon 01/6106 913 ili putem elektroničke pošte na adresu [email protected].

Kome se obratiti u slučaju otkazanog leta?

Za sva potrošačka prava vezana uz elektroničku komunikaciju, poštanske usluge i željeznički promet nadležna adresa je Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM), a kontakti se mogu naći OVDJE.

U slučaju otkazanih zrakoplovnih letova ili dužeg kašnjenja leta putnici-potrošači mogu se obratiti Hrvatskoj agenciji za civilno zrakoplovstvo na adresu putem elektroničke pošte [email protected].

Za probleme oko turističkih i ugostiteljskih usluga, potrošači se mogu obratiti Turističkoj inspekciji Državnog inspektorata putem mrežne stranice ili na telefon 01 2375 100. Adresa za potrošače koji imaju probleme ili dileme u vezi korištenja toplinske energije, plina ili električne energije je Hrvatska energetska regulatorna agencija (HERA). Upiti se mogu poslati elektroničkom poštom na adresu [email protected].

Što kad kupac ne riješi spor s trgovcem?

Ako potrošač nije uspio riješiti spor s trgovcem uživo ili putem pisanog prigovora, može se obratiti tijelima za alternativno rješavanje sporova, piše N1.

To su:

  • Centar za mirenje pri Hrvatskoj gospodarskoj komori, Zagreb, Rooseveltov trg 2, 01/4848615; 01/4848622; [email protected];
  • Centar za mirenje pri Hrvatskom uredu za osiguranje, Zagreb, Martićeva 71/I, 01/4696600; 01/4696646; [email protected];
  • Profi Test d.o.o., Centar za mirenje „Medijator“, Bjelovar, Petra Hektorovića 2, 043/231211; 098/240952; [email protected];
  • Centar za mirenje pri Hrvatskoj udruzi za medijaciju, Zagreb, Kneza Mislava 12, 01/4811283; [email protected];
  • Sud časti Hrvatske obrtničke komore, Zagreb, Ilica 49/II, 01/4806 666; [email protected];
  • Centar za mirenje Hrvatske obrtničke komore, Zagreb, Ilica 49/II, 01/4806 617; [email protected].
- PRIMAJTE VIJESTI I PUTEM NAŠIH KANALA -
Ad imageAd image
Ad imageAd image
@023.zadar

Oznake:blagdanikupovinapovratpritužberoba
- OGLAS -
- OGLAS -

Možda vam se sviđa i ovo...

Vijesti

THOMPSONOVO U ZAGREBU Počelo punjenje Hipodroma, većina fanova još na Bundeku

Sport

IZBORNA SKUPŠTINA Hrvoju Mariću novi mandat predsjednika Boksačkog saveza Zadarske županije

Vijesti

Netko je u Hrvatskoj sinoć osvojio više od 500.000 eura na Eurojackpotu – provjerite svoje listiće!

Vrijeme

Barem na kratko završava toplinski val: Na Jadranu nevere, u unutrašnjosti svježije

Vijesti

UPOZORENJE IZ TELEKOMA Zbog mase ljudi na Hipodromu očekuju se problemi s mobilnim mrežama – ovo su savjeti stručnjaka

Vijesti

Marko Vučetić o Thompsonovu koncertu: “Skupi svehrvatski događaj s jeftinom srpskom logistikom”

Vijesti

STRAŠNA TRAGEDIJA Sedmogodišnje dijete utopilo se u bazenu iznajmljenog objekta, preminulo unatoč reanimaciji

Zadar

Gradonačelnik Erlić nakon obilaska Dikla: “Čekamo rješavanje radova bliže moru, molimo za još malo strpljenja”

- OGLAS -
023.hr

Pojedine rubrike ovog portala mogu donositi sadržaje koji nisu primjereni osobama mlađim od 18 godina.
Nakladnik: Quantum media d.o.o. // Impressum // Email: [email protected] // WhatsApp: 091/6666-888
Korisne poveznice: Zahtjev za brisanjem // Uvjeti korištenja // Dojava vijesti // Pravilnik nagradnih natječaja
Oglašavanje: Upoznajte se s mogućnostima oglašavanja na ovoj poveznici, ili nazovite 023/777-900

Družimo se i na ovim mrežama

Sva prava pridržana © 2024. Quantum media d.o.o.
Dobrodošli natrag!

Prijavite se u svoj račun

Username or Email Address
Password

Izgubljena lozinka