023.hr
Vrsaljkov sat skuplji od stana: Šime na sud došao s Patekom vrijednim preko 150.000 eura
NAKON ODRŽANOG SASTANKA Erlić i Dražina najavili pojačanja: Evo kako će se u Zadru kontrolirati buka, promet i gužve
Jadran gori pod valom vrućine: Temperature do 37°C, osvježenje na vidiku tek za vikend
Porezna uprava objavila važno upozorenje za građane
Vrsaljko na suđenju otkrio: “Oni koji nisu potpisali ugovor s Mamićem…”
3. Memorijal Eduard Edi Perinčić donosi još jači turnir i bogat nagradni fond
U prehrambenom proizvodu pronađena kancerogena tvar, Hrvatska ga uvozi iz Ukrajine
Loša situacija u Domu na Sfingi; Župan Bilaver obećao: “Povećanje cijena Doma u ovoj godini neće biti”
U Hrvatskoj ne rastu samo temperature već i inflacija i cijene; Evo najnovijih podataka
Suša poharala poljoprivredne urode, ljudi su očajni: “Sve će propasti”
  • Naslovnica
  • Najnovije
  • Vijesti
  • Zadar
  • Županija
  • Sport
  • Vrijeme
  • Podcast
  • Galerije
  • Kultura
  • Show
  • Lifestyle
  • Sci-tech
  • Promo
Promijeni veličinu slovaAa
023.hr023.hr
Najnovije objavljeno
VIJESTI
Zadar
ŽUPANIJA
SPORT
VRIJEME
PODCAST
GALERIJE
KULTURA
SHOW
LIFESTYLE
SCI-TECH
PROMO OBJAVE

Imate vijest koju želite dojaviti?

Želite li se oglasiti na našem portalu?

NAJNOVIJE

ZADAR

ŽUPANIJA

SPORT

VIJESTI

VRIJEME

PODCAST

GALERIJE

KULTURA

SHOW

LIFESTYLE

SCI-TECH

PROMO OBJAVE

Imate vijest koju želite dojaviti?

Želite li se oglasiti na našem portalu?

 
SVA PRAVA PRIDRŽANA © 2023. - 2025. QUANTUM MEDIA
Promo

Imate problem s vašim omiljenim restoranom? Vrijeme je da ga zamijenite!

Autor: Sponzorirana objava
Objavljeno: 20. ožujka 2024.
Čitanje članka: oko 5 min
Podijeli
- SADRŽAJ POČINJE NAKON OGLASA -
Izdvojeno u ovom tekstu
Formiranje preferencija Stvaranje navikaZašto se tako uporno držimo navika? Ekonomija navikaZašto onda imate svoj omiljeni restoran? Pronađite svoj novi omiljeni restoran!

Svatko od nas ima svoje preferencije: od hrane koju jede do glazbe koju sluša i mjesta koja posjećuje. Te su preferencije temeljni dio našeg identiteta i često vode naše dnevne odluke. Ali kako te preferencije postaju tako duboko ukorijenjene navike da nas sprječavaju u istraživanju novih mogućnosti?

Formiranje preferencija 

Preferencije se počinju formirati u ranom djetinjstvu i razvijaju se tijekom života, pod utjecajem genetskih i okolišnih čimbenika. Naša iskustva, kultura, društvene mreže pa čak i mediji igraju ključnu ulogu u tome što nam se sviđa, a što ne. Jednako važni čimbenici su društveni pritisak i želja za pripadanjem, što nas može navesti da usvojimo određene preferencije bez stvarnog razmatranja vlastitih želja ili potreba.

Stvaranje navika

Jednom uspostavljene preferencije se mogu brzo pretvoriti u navike. Smatramo da je navika ponavljajuće ponašanje koje se često izvodi automatski, bez puno svijesti ili prethodnog razmišljanja. Istraživanja bihevioralne ekonomije pokazuju da se ljudi često ponašaju “mentalnim prečacima” koji nam pomažu da brzo donosimo odluke, ali nisu uvijek u našem najboljem interesu. Kada neka aktivnost, kao npr posjet omiljenom restoranu, ponavljan dovoljno često, postaje automatski i obavlja se bez mnogo svjesnog razmišljanja.

Dakle, ključni faktor u pretvaranju sklonosti u naviku je učestalost. Što češće odabiremo neku opciju, veća je vjerojatnost da će nam taj izbor postati navika.

Zašto se tako uporno držimo navika? 

Jedna od ključnih karakteristika navika je njihova postojanost. Navike smanjuju naše kognitivno opterećenje jer ne zahtijevaju aktivno odlučivanje svaki put kad se nađemo pred izborom. To može biti korisno jer nam omogućuje da usmjerimo pažnju na druge zadatke. Međutim, ta ista osobina može ograničiti našu otvorenost prema novim iskustvima.

Osim toga, navike se često pojačavaju pozitivnim potkrepljenjem. Ako nam, na primjer, posjećivanje određenog restorana stalno donosi zadovoljstvo, povećava se vjerojatnost da ćemo taj izbor ponoviti. Ovo pojačanje je teško prekinuti, jer bi isprobavanje novog restorana ili iskustva zahtijevalo da nadvladate inerciju svojih postojećih navika.

Ekonomija navika

Postoji i ekonomska dimenzija naših preferencija i navika. Ljudi često donose odluke na temelju percepcije vrijednosti, koja uključuje ne samo financijske troškove, već i vrijeme, trud i emocionalnu uključenost. Kada uložimo svoje resurse u određenu aktivnost ili izbor, može postojati oportunitetni trošak koji nas navodi da nastavimo s ponašanjem čak i kada ono više nije optimalno. To je još jedan razlog zašto se ljudi mogu držati svojih navika, unatoč prilikama za nova, možda bolja iskustva.

Zašto onda imate svoj omiljeni restoran? 

Pojednostavljeno i pomalo generički, možemo reći da svoje omiljene restorane imamo zbog udobnosti i predvidljivosti koja smanjuje neizvjesnost povezanu s nepoznatim iskustvima. Emocionalna privrženost posebnim uspomenama ili događajima koji su se tijekom vremena dogodili u tim restoranima dodatno jača njihovu prednost nad drugima.

..i zašto vas ograničava u proširenju vašeg kulinarskog iskustva

Prokušana kvaliteta vašeg omiljenog restorana svakako je dobar način da se zaštitite od mogućih razočaranja. Možda svi drugi restorani i pubovi nisu tako “dobri”, ali sada barem shvaćate kako se samo jedno dobro iskustvo može vrlo brzo pretvoriti u dugoročnu naviku, što ne mora nužno biti u vašem interesu.

Naravno, svjesni smo da kada imamo svoj omiljeni restoran, u stvarnosti posjećujemo i druge ugostitelje. No, opisujući rad podsvjesnih mehanizama, htjeli smo ocrtati tu dinamiku donošenja odluka i stvaranja navika.

Pronađite svoj novi omiljeni restoran!

Na kraju, dopustite nam da vas izazovemo: pronađite novi omiljeni restoran ! Za Vas smo pripremili izbor ponuđača vrhunske kuhinje, okupljene u SelectBox poklon paketu Ekstravagantna večera. Iznenadili biste se da među njima ne pronađete neki barem jednako dobar kao vaš omiljeni restoran. Možda i bolji… Kao što vidite, proširenje vaših gurmanskih horizonata (izvan vašeg omiljenog restorana) može biti izvrstan dar. Želite li nekome priuštiti doista nezaboravno iskustvo vrhunske kuhinje, pogledajte ponuđače našeg ekskluzivnog paketa Ekstravagantna večera. Ta uključuje romantičnu večeru u priznatim restoranima za dvije osobe. Nadamo se da smo u vama probudili barem malo želje za kulinarskim istraživanjem i gurmanskim užicima. To nam je bila namjera. Uživajte u dobroj hrani!

- PRIMAJTE VIJESTI I PUTEM NAŠIH KANALA -
Ad imageAd image
Ad imageAd image
@023.zadar

Oznake:promorestoranselect box
- OGLAS -
- OGLAS -

Možda vam se sviđa i ovo...

Show

Vrsaljkov sat skuplji od stana: Šime na sud došao s Patekom vrijednim preko 150.000 eura

Vrijeme

Jadran gori pod valom vrućine: Temperature do 37°C, osvježenje na vidiku tek za vikend

Zadar

Loša situacija u Domu na Sfingi; Župan Bilaver obećao: “Povećanje cijena Doma u ovoj godini neće biti”

Promo

Jednodnevne ulaznice za ULTRA Europe ekskluzivno su dostupne u trgovinama Studenca – uz festivalsku majicu na poklon

Zadar

More na zadarskim plažama za sad izvrsne kakvoće, jedino na plaži Jadran je nešto lošije

Zadar

VIDEO Petrčane nekad i sad: Živahne ulice i rijeke ljudi zamijenile raskopine – pogledajte pravu istinu o aglomeraciji

Zadar

FOTO-VIJEST Žitelji Kožina nam se požalili: “Glavna cesta u Kožinu zatvorena, a nema ni jednog znaka koji pravac koristiti”

Sport

Zadrani briljirali na Regionalnom Prvenstvu Hrvatske – 75 medalja za Plivački klub Zadar

- OGLAS -
023.hr

Pojedine rubrike ovog portala mogu donositi sadržaje koji nisu primjereni osobama mlađim od 18 godina.
Nakladnik: Quantum media d.o.o. // Impressum // Email: [email protected] // WhatsApp: 091/6666-888
Korisne poveznice: Zahtjev za brisanjem // Uvjeti korištenja // Dojava vijesti // Pravilnik nagradnih natječaja
Oglašavanje: Upoznajte se s mogućnostima oglašavanja na ovoj poveznici, ili nazovite 023/777-900

Družimo se i na ovim mrežama

Sva prava pridržana © 2024. Quantum media d.o.o.
 

    Dobrodošli natrag!

    Prijavite se u svoj račun

    Username or Email Address
    Password

    Izgubljena lozinka