U područjima s više snijega na cestama zimi postoji staro uvriježeno mišljenje da su nedovoljno napumpane gume bolje za vožnju po snijegu jer tada ostvaruju veći kontakt s podlogom.
Iako to tehnički nije netočno (ponekad je korisno za lakše izvlačenje iz dubokog pijeska), zapravo nikada nije sigurno namjerno voziti s niskim tlakom u gumama, pa tako ni po snijegu i niskim temperaturama.
Vožnja s nedovoljno napumpanim gumama zimi, sa snježnim padalinama, višestruko povećava vjerojatnost sudara povezanog s gumama, pokazala je studija američke Nacionalne uprave za sigurnost u prometu na cestama. Dakle, samo pravilno napumpane gume bolje voze kroz snijeg, štede gorivo i ne manje važno – traju dulje.
Automobilske gume većine modela obično pumpamo na tlak od 2 do 2.4 bara, a preporučenu brojku za vaš automobil, koja je obično istaknuta na naljepnici negdje na automobilu (obično na limu unutarnje strane ili okviru vrata), valja primjenjivati tijekom cijele godine jer ne postoje različiti brojevi za ljeto ili zimu, piše Autoklub.
Temperatura utječe na tlak
Međutim, vanjska temperatura ipak utječe na tlak u gumama, pa ćete zato zimi, kada stignu “minusi”, trebati češće provjeravati i dopunjavati gume zrakom nego u ljetnim mjesecima kako biste održali idealan tlak, koji je jedan od bitnijih faktora za sigurnost vožnje.
U praksi mnogi proizvođači guma procjenjuju da gube 0.06 bara za svakih 10 stupnjeva pada vanjske temperature. Isto tako, dugotrajnije stajanje automobila na mjestu zimi obično vlasnika dočeka s djelomično ispumpanim gumama. Korisno: ako vaš automobil ima sustav za nadzor tlaka u gumama, svjetleće upozorenje će se aktivirati padom tlaka od najmanje 25 posto. Ova “sitnica” je posebno korisna za praćenje tlaka u gumama po hladnom vremenu.
Ako nemate taj senzor, provjerite gume već nakon što je vaš automobil bio parkiran samo nekoliko sati (vožnja podiže temperaturu zraka, a time i tlak zraka u gumama) kako biste dobili što točniju brojku gubitka u odnosu na propisanu. Obavezno pritom provjerite preporučeni tlak za prednje i stražnje gume jer se obično prednje zbog mase motora ispod poklopca pumpaju oko 0.2 bara više nego stražnje, piše Autoklub.