Google je u srijedu u New Yorku predstavio novu seriju Pixel 10 pametnih telefona, još snažnije prožetih umjetnom inteligencijom. Četiri nova modela donose niz AI funkcija – od pretraživanja informacija pohranjenih na uređaju u pravom trenutku, do unapređenja fotografija u trenutku snimanja.
Glavna novost je značajka Magic Cue, osmišljena kao digitalni “čitač misli” koji automatski pronalazi i prikazuje relevantne podatke. Primjerice, ako korisnik nazove aviokompaniju, telefon će odmah ponuditi podatke o letu pronađene u Gmailu ili Google Kalendaru.
Uređaji također dolaze s Camera Coach opcijom, svojevrsnim AI asistentom za fotografiranje koji preporučuje najbolji kut, osvjetljenje i način rada kamere. Premium modeli Pixel 10 Pro i Pixel 10 Pro XL donose Super Res tehnologiju s digitalnim zumom do 100 puta, kombinacijom softverskih i AI trikova.
Još jedna značajna novost je gotovo trenutačan prijevod telefonskih razgovora na više jezika – i to glasovima samih sudionika.
Cijela serija temelji se na naprednijem procesoru koji omogućuje ubrzanu primjenu AI alata. Google nudi i jednogodišnju besplatnu pretplatu na AI Pro plan za kupce skupljih modela, u želji da korisnike dodatno privuče na korištenje Gemini alata u konkurenciji s OpenAI-jevim ChatGPT-om.
Cijene ostaju iste kao i kod prošlogodišnje generacije: osnovni Pixel 10 kreće od 800 dolara, Pixel 10 Pro od 1.000 dolara, Pro XL od 1.200 dolara, dok se Pixel 10 Pro Fold prodaje po cijeni od 1.800 dolara. Svi modeli, osim preklopnog, dolaze u prodaju 28. kolovoza, dok će foldable varijanta biti dostupna od 9. listopada.
Iako Pixel i dalje zaostaje za iPhoneom i Samsung Galaxy uređajima po broju korisnika, Google svoje mjesto na tržištu gradi upravo kroz snažan fokus na umjetnu inteligenciju. Analitičari ističu da Pixel postaje “pravi laboratorij inovacija u eri AI-ja”.
Apple, pak, već početkom idućeg mjeseca predstavlja novu generaciju iPhonea. Očekivanja su velika, iako je kompanija već potvrdila da unaprijeđena verzija Siri neće biti spremna prije iduće godine. Google to koristi za dodatno pozicioniranje, bez ustezanja aludirajući na Appleove slabosti u svojim reklamama za Pixel 10.