Hotelski lanac Hyatt nakon ulaska u Zadar traži nove poslovne prilike u Hrvatskoj među kojima je i dolazak u Zagreb, kaže za Hinu potpredsjednik za akvizicije i razvoj Hyatt International LLC-a, Takuya Aoyama.
Hyatt je jedan od vodećih svjetskih hotelskih lanaca. Prvi puta na hrvatsko tržište ušao je u partnerstvu s turskom Dogus grupom za luksuzni hotel Hyatt Regency Zadar koji se gradi na prostoru bivše zadarske tvornice Maraska. Taj hotel u povijesnoj zadarskoj jezgri imat će 133 smještajne jedinice, a prati ga i rezidencijalni dio s oko 200 stanova/apartmana te drugim sadržajima.
Gradnja je počela lani, vrijednost investicije je 55 milijuna eura, a Dogus grupa očekuje završetak projekta tijekom 2024. godine. Kaže da radovi napreduju prema planu.
U Zadru operator, a ne ulagač – s poslovanjem kreću u prvoj polovici 2025.
Takuya Aoyama, potpredsjednik za akvizicije i razvoj tvrtke Hyatt International LLC za područje Europe, Afrike i Bliskog Istoka-EAME, zadužen za širenje Hyattova portfelja brendova na tržištima u središnjoj i istočnoj Europi, naglašava da je Hyatt u projekt u Zadru ušao kao operator koji će pod Hyattovim brendom Regency upravljati hotelom, a ne kao ulagač.
U Zadru i njegovom arhipelagu vidi sačuvanu autentičnost, kao “skrivenog dragulja” hrvatskog priobalja, čemu je, smatra, do sada pridonosilo i to što taj grad nije tako kvalitetno zračno povezan, kao primjerice Dubrovnik ili Split.
Od novog hotela očekuje da će prije svega pokazati njihovu sposobnost vođenja vrhunskih i jedinstvenih objekata.
Za Hyattov brend Regency ističe da je “kompletan i visokokvalitetan proizvod”, koji već duže od pet desetljeća postiže uspjehe u urbanim odredištima i resortima. Trenutno je 240 objekata pod tim brendom, od kojih 46 u regiji EAME (eng. Europe, the Middle East and Africa). Nakon Beograda nastavlja širenje u regiji. Trenutno Regency posluje i u Sofiji, Pravecu (Bugarska), Solunu, Istanbulu, Izmiru i Kotoru, a uskoro i u Novom Sadu i Tirani.
“Za Zadar kao našu točku ulaska u Hrvatsku odlučili smo se najviše zbog dugogodišnje suradnje s Dogus grupom, vlasnicima hotela Grand Hyatt Istanbul i Hyatt House Gebze u Istanbulu. Dogus ima i opsežno znanje o Hrvatskoj zbog svojih ranijih ulaganja i vjerujemo da će nam njihovo razumijevanje Hyattovih brendova i javnosti pomoći da na tržište uđemo i radimo na pravi način”, kaže Aoyama.
Službeno predstavljanje hotela očekuje 2024., a početak poslovanja u prvoj polovici 2025. godine.
Razmotrit će ulaganja u Hrvatskoj
Iako u Zadar ulazi kao operator, a ne ulagač, “to ne znači da Hyatt u budućnosti neće razmatrati ulaganja u Hrvatskoj”, kaže Aoyama.
Otkriva i da, iako je još prerano govoriti, postoji određeno zanimanje i za uspostavljanje prisutnosti u Zagrebu uz pomoć jednog od njihovih premium brendova, čemu ne dodaje više detalja.
“I jadranska obala mogla bi biti savršena za naše all inclusive proizvode te vjerujemo da će s daljnjim rastom hrvatskog tržišta taj segment postati iznimno zanimljiv međunarodnim brendovima. Jednom kada učvrstimo svoju prisutnost u nekoliko odredišta u okviru sporazuma o upravljanju, moći ćemo istražiti i nešto jedinstvenije prilike za naše tzv. soft brendove”, poručuje potpredsjednik Hyatta za akvizicije i razvoj.
Temeljne vrijednosti pozitivne, ali treba ‘jači’ proizvod, dulja sezona i razvoj na istoku
Ocjenjuje da je turizam za hrvatsko gospodarstvo i dalje ključna industrija, sa visokim udjelom u BDP-u, u 2022. to je bilo 19,5 posto, te s 6,5 posto ukupne zaposlenosti, a i dosegnute su i predpandemijske razine noćenja.
“Temeljne su vrijednosti pozitivne, no budući da rezultati kampova i privatnog smještaja još uvijek nadmašuju one hotela i resorta, a gosti i dalje uglavnom dolaze iz Njemačke, Austrije, Slovenije, Poljske i Češke, čini se kako glavnina obujma poslovanja potječe iz segmenta jeftinih (budget) putovanja. Tu je i izrazita sezonalnost te regionalna nejednakost, pa su odredišta poput Splita i Dubrovnika ljeti pogotovo preplavljena turistima, dok odredišta u unutrašnjosti jedva uspijevaju privući pozornost”, kaže Aoyama.
Stoga smatra da su najveći izazovi za hrvatski turizam diversifikacija proizvoda, jačanje vrijednosnih propozicija, produljenje sezone i razvoj turizma u odredištima koja nisu na obali, prije svega na istoku zemlje.
Hyatt je globalno prisutan u više od 1.300 hotela, s više od 304 tisuće soba pod 29 brendova. Posluje u 76 zemalja i ima 13 postotni globalni udjel u ponudi luksuznih soba.
U regiji EAME Hyattov portfelj uključuje 212 objekata i više od 47.000 soba na 40 različitih tržišta, od čega u Europi 163 objekta, na Bliskom Istoku 37, a u Africi 12.