Ispostavilo se da dizajn prozora aviona ima više svrhe od omogućavanja estetski ugodnih fotografija iz ptičje perspektive. Ali šta je s njihovom najkarakterističnijom osobinom – zašto su prozori u avionu zaobljeni?
Ako zamolite malo dijete da nacrta avion, ono će najvjerojatnije nacrtati prozore putnika kao male i ovalne, ali avioni nisu uvijek tako izgledali. De Havilland Comet, koji je pravio rani dizajn komercijalnog aviona, napravio je kvadratne prozore. Ali u roku od samo pet godina od njihovog uvođenja, tri aviona su imala niz tragičnih nesreća, prenosi N1.
Nakon trećeg sudara 1954. godine, istragom je utvrđeno da su sva tri sudara nastala zbog napuklih prozorskih okvira – kao rezultat njihovog kvadratnog dizajna. Otkriveno je da se kvadratni prozori loše nose sa stresom uzrokovanim povećanim pritiskom u kabini koji dolazi kada se leti na velikim visinama.
Međutim, velika visina je neophodan element komercijalnog leta – visoko na nebu, manje je otpora, što zauzvrat znači i manje potrošenog goriva. To je idealno za aviokompanije jer im štedi novac i smanjuje utjecaj leta na životnu sredinu. Također ima manje turbulencije na većim visinama, što čini let udobnijim.
Što je bilo rješenje? Zamijeniti kvadratne prozore za ovalne. To pomaže da se ravnomjerno rasporedi pritisak koji se vrši na prozor i na taj način se smanjuje vjerojatnost pucanja.
Osim elementa povećane sigurnosti, postoje još neke površnije prednosti. “Dizajneri preferiraju ovalne prozore jer mogu dobiti veću površinu za gledanje koja odgovara najvećem rasponu visina sjedenja putnika”, objasnio je Dai Whittingham, izvršni direktor britanskog odbora za sigurnost letenja.