Britansko psihološko društvo (BPS) upozorilo je da ispijanje kave prije kupovine može biti opasno za vaš novčanik jer, prema rezultatima jednog istraživanja, uzrokuje impulzivnost.
Mnogi od nas ne mogu započeti dan bez šalice tople kave. Ali psiholozi su sada izdali upozorenje o neočekivanim učincima ovog popularnog napitka – posebno prije odlaska u kupovinu.
Ranije ovog mjeseca, Britansko psihološko društvo objavilo je na TikTok profilu rezultate jednog istraživanja o ispijanju kave i neposrednom odlasku u trgovinu.
“Ljudi koji su popili samo jedan espresso prije odlaska u trgovinu potrošili su nevjerojatnih 50% više novca od onih koji su popili kavu bez kofeina. Oni koji piju kofein izjavili su da se osjećaju uzbuđenije, a kad smo uzbuđeni, skloni smo biti impulzivniji”, objavili su.
BPS se poziva na studiju iz 2022. koja je provela nekoliko eksperimenata kako bi razumjela kako kofein utječe na kupovno ponašanje. Ovo istraživanje provedeno je u raznim trgovinama u više zemalja, a svim kupcima ponuđeno je besplatno 50 ml espressa.
Zanimljivo, znanstvenici su otkrili da je ispijanje ove male količine povezano s povećanim brojem kupljenih artikala i većom ukupnom potrošnjom.
Oni koji piju kofein također su vjerojatnije birali hedonističke proizvode, proizvode povezane s užitkom , poput kokica s maslacem i čokolade.
Ovo ponašanje pripisano je povećanom ‘energetskom uzbuđenju’, pod utjecajem stimulirajućih učinaka kofeina.
Iako espresso obično sadrži više od 60 mg kofeina, sugeriraju da se uzbuđenje može izazvati konzumiranjem samo 25-30 mg kofeina, prenosi N1.