Danas je u Centru za kreativne industrije u Zadru održano svečano uručenje Sporazuma o suradnji „Razvoj željezničke mreže na području Zadarske županije“.
Projekt obuhvaća rekonstrukciju i razvoj željezničke infrastrukture na području županije, uključujući povezivanje Zračne luke Zadar s Lukom Gaženica i središtem grada, te povezivanje gospodarskih zona Crno, Poličnik i Škabrnja, kao i Centra za gospodarenje otpadom Biljane Donje s postojećom željezničkom mrežom.
Riječ je o strateškom projektu koji će značajno doprinijeti prometnom i gospodarskom razvoju Zadarske županije te unaprijediti uvjete za održivu mobilnost i intermodalni prijevoz.
Domaćin današnjeg događaja zadarski župan Josip Bilaver koji je napomenuo kako je temelj ovog sporazuma dogovoren na sastanku s ministrom mora, prometa i infrastrukture Olegom Butkovićem.
– Prije svega, tu mislim na ishođenje svih potrebnih dozvola, te u konačnici izgradnju poveznica između željeznice, odnosno povezivanje Zračna luke Zadar s Gaženicom, te povezivanje naših gospodarskih zona sa osnovnom željezničkom mrežom. To je ono što sam ja i najavljivao i na ovaj način i s ovim sporazumom se definiralo da će Županija preuzeti na sebe ishođenje studijske dokumentacije, te, naravno, sve ostale modele, trase i svu ostalu pripremu do lokacijske dozvole, uključujući studiju procjene utjecaja na okoliš, nakon čega ćemo mi te dokumente predati HŽ Infrastrukturi koja će nakon toga raspisati natječaj po modelu Design and Build i u konačnici izgradite ovo što smo predvidjeli i što smo zacrtali. Na taj način smatram da ćemo puno ubrzati procese koji inače u ovakvim velikim infrastrukturnim projektima, nažalost, dugo traju, s obzirom na ishođenje i potrebnih studija utjecaja na okoliša i svih ostalih dozvola, a da ćemo, evo, uz pomoć Vlade RH, Ministarstva mora i infrastrukture, dijelom europskih sredstava omogućiti i tu financijsku konstrukciju, da bi smo što prije došli do cilja koji smo zacrtali. Mi ćemo na taj način postati prvi grad u Republici Hrvatskoj koji će povezati svoje središte sa Zračnom lukom, odnosno budućim velikim terminalom Zračne luke Zadar, ali isto tako, ono što nam je bitno u smislu razvoja gospodarstvo, da ćemo imati dvije velike gospodarske zone, Crno u konačnici, a prije svega sada Gospodarske zone Poličnik, Centar za gospodarenje otpadom poveznicom sa željeznicom ćemo ga inkorporirati u cjelokupni željeznički sustav Republike Hrvatske, kazao je župan.
Državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture, Žarko Tušek:
– Prije nekih mjesec dana, mislim, smo ovdje imali operativan i konkretan sastanak o ključnim prometnim i infrastrukturnim projektima koji bi trebali naznačiti novo vrijeme investicija, visokih investicija države u infrastrukturu Zadarske županije ovdje u prostorima Zadarske županije i sukladno prvim dogovorima sa tih sastanaka, prezentiramo neke od stvari koje smo već napravili. Kada govorimo o ovom današnjem sporazumu, zadovoljstvo mi je da ćemo ga danas potpisati, to je jedan dogovor koji smo postavili na sastanku gdje će Županija i Županijska uprava, zajedno sa svojim ljudima i resursima krenuti u ovaj projektni dio ishođenja dokumentacije, lokacijskih dozvala, koji će naravno financirati, treba to reći, opet HŽ Infrastruktura, kako bi smo mogli nekoliko pozicija o kojima je govorio i župan Bilaver, staviti u sustav željezničke mreže na području Zadarske županije, znači spajanje Zračne luke i nekoliko bazena poslovnih zona. Svi ti projekti su veliki projekti, oni traže strateško promišljanje i prije svega meni je zadovoljstvo biti danas ovdje i imati ovakve sugovornike, kakvo imamo u Zadarskoj župani i u timu gospodina Bilavera, ljudi koji evidentno prepoznaju neke nove trendove koje su danas u prometnoj infrastrukturi Republike Hrvatske, koji pokušavaju naći način drugačiji model organizacije društvenog života, putničkog prijevoza, gospodarskog transporta, svega ostalog što je bitno za razvoj ovog dijela Hrvatske, prepoznajući trendove investiranja generalno u željezničku infrastrukturu koji danas provodi Vlada Republika Hrvatske i Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture. Tako da i dinamika tih projekata će biti zasigurno puno brža nego se možda i predviđa upravo zbog strateškog pristupa i Županije, zbog jedne dinamike, volje i želje da Županija bude dionik cijelog tog procesa. Danas u ovom trenutku se već i provode neki željeznički infrastrukturni projekti ovdje na području Zadarske županije koje su perjanica takvih projekata na području cijele Republike Hrvatske. Prije svega, kada govorimo o obnovi pruge prema Kninu, kada govorimo o visokoj fazi ishođenja projekte dokumentacije za novu dionicu i novu trasu izmještanja pruge iz Bibinja i novog tunela. Samo ta dva projekta su otprilike vrijedna oko 150 milijuna eura. To već govori da je i prije ovih današnjih trenutaka postojalo jedno strateško promišljanje, koji je danas, ja bih rekao, plodovi toga danas dolaze na neki način na naplatu.

– Vi znate da je HŽ Infrastruktura prije desetak godina počela veliki investicijski ciklus u željezničku infrastrukturu, što iz fondova, što iz proračunskih sredstava, što iz kredita kojeg je osigurala Vlada Republike Hrvatske. Kako je župan bio obnašao dužnost državnog tajnika prije nego što je postao župan, i on je vidio u stvari s kojim se mi problemima danas susrećemo u pripremi i provedbi tih projekata i sukladno tome u tim nekakvim razgоvоrima kako ubrzati te projekte na području Zadarske županije. On je predložio da Županija i HŽ Infrastruktura uz, naravno, Ministarstvo resorno, pokrene taj zajednički sporazum kojim bi se definirali sve aktivnosti u provođenju tih projekata i sve to skupa se ubrzalo. Mi se danas su susrećemo s velikim problemom na tržištu u smislu nedostataka projektantskih kuća, konzultanata, nadzornih inženjera i ja mislim ovo biti jedan dobar primjer kako državna, velika državna poduzeća, uz Ministarstvo i lokalnu samoupravu, ubrzaju sve to skupa i grade infrastrukturu. Osim što radovi idu svojim tijekom na dionici Zadar-Knin, mi ovih dana potpisujemo ugovor za izvođača radova na uređenje kolodvora u Zadru, obnovit ćemo kompletan kolodvor, fasadu, nadstrešnicu, krov. Studijska dokumentacija za obilazak Bibinja je gotova. Čekamo Ministarstvo gospodarstva da nam izda rješenje za studij utjecaja na okoliš. Odmah nakon toga krećemo u projektiranje idejnog projekta i ishođenje lokacijskih dozvola. Predviđamo da bi to moglo biti sredinom sljedeće godine, nakon čega bi odmah i raspisali natječaj po modelu Design and Build tako da krenemo u projektiranju što prije, u projektiranje glavnih projekata i nakon toga ishođenja dozvola i građenja u obilaznice, rekao je danas predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić.