WhatsApp, aplikacija s više od tri milijarde aktivnih korisnika mjesečno, priprema značajnu promjenu kako bi smanjio širenje neželjenih poruka i takozvanog spama. Iako se platforma posljednjih godina proširila izvan okvira klasičnih privatnih poruka na grupe, zajednice i kanale, velik broj korisnika sve češće prima poruke koje niti ne stignu otvoriti.
Kako bi uveo red u komunikaciju, WhatsApp testira novo ograničenje koje će pogoditi korisnike – ali ne sve. Ograničenje će se odnositi isključivo na one koji masovno šalju poruke bez da ikada dobiju odgovor.
Drugim riječima, ako uobičajeno komunicirate s prijateljima ili u grupama, razgovori s uzajamnim odgovorima neće biti problem. No korisnici i pojedine kompanije koje “bombardiraju” druge porukama na koje nitko ne reagira, mogli bi se suočiti s blokadom slanja.
Kako će funkcionirati ograničenje?
WhatsApp će brojati poruke na koje niste dobili nikakav odgovor.
Kada prijeđete interni mjesečni prag takvih poruka, slanje će biti privremeno onemogućeno do kraja mjeseca.
Prije same blokade, korisnici će dobiti upozorenje da se približavaju granici.
Trenutačno nije poznato koliki će točno prag biti – tijekom testne faze razmatrat će se više modela ograničenja, nakon čega će biti donijeta konačna odluka.
Tko je na udaru?
Iz WhatsAppa poručuju kako prosječni korisnici ne bi trebali osjetiti nikakve promjene. Fokus je na onima koji sustavno šalju neželjene poruke ili koriste platformu za masovno oglašavanje bez interakcije s primateljima.
Testiranja novih pravila trebala bi započeti u nadolazećim tjednima na više tržišta. Cilj je smanjiti neželjeni sadržaj, ali bez narušavanja korisničkog iskustva onih koji WhatsApp koriste za stvarnu komunikaciju.