Direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić apelirao je u središnjem Dnevniku HRT-a na ugostitelje da “pametno i mudro formiraju cijene usluga” te naglasio kako smo, unatoč zadržavanju cjenovne konkurentnosti, došli do ruba.
Kazao je kako su na sjednici Vijeća za upravljanje razvojem turizma još jednom upozorili turistički sektor da bude razuman s formiranjem cijena.
“Sigurno da je cijena u fokusu interesa šire javnosti i medija. Danas smo apostrofirali i apelirali na turistički sektor da kod formiranja cijena bude pametan”, rekao je, naglasivši kako je potrebno ostati konkurentan u odnosu na druge mediteranske destinacije.
Istaknuo je kako će se turisti vraćati svake godine te da je turizam djelatnost na duge staze. “Ne smijemo raditi krive poteze u smislu pretjeranog povećanja cijena”, kazao je.
“Moramo biti pametni i mudri kod formiranja cijena”
Govoreći o tome koje su mediteranske destinacije skuplje, a koje jeftinije, pojasnio je kako je potrebno raščlaniti smještaj i ugostiteljske usluge.
“U kratkim crtama, Hrvatska je u okvirima cjenovne konkurentnosti, ali mogu reći da, s obzirom na podatke koji dolaze iz Eurostata i nekih drugih institucija, Hrvatska je rubno cjenovno konkurenta”, ustvrdio je.
“Primjerice, hoteli i kampovi su povoljniji u Hrvatskoj u odnosu na zemlje iz kojih dolaze turisti – Austrija i Njemačka, ali smo zato skuplji od Grčke, Španjolske i Italije. S druge strane, privatni smještaj je malo skuplji od Italije i Francuske, a nešto povoljniji od Grčke i Španjolske”, pojasnio je.
“Još uvijek smo u nekim okvirima, ali došli smo do ruba. Zato apeliramo stalno da moramo biti pametni i mudri kod formiranja cijena”, dodao je.
Ustvrdio je kako trendovi o strukturi gostiju pokazuju da Hrvatska ima dobru poziciju.
“Sa svih emitivnih tržišta: Njemačka, Slovenija, Austrija, Poljska, SAD i domaće tržište – svugdje bilježimo rast. To pokazuje da je Hrvatska i dalje atraktivna destinacija. Dobro je da imamo disperziju na puno tržišta”, napomenuo je. Upozorio je da unatoč tome što sigurnost za turiste postaje sve važnija, cijena ostaje odlučujući faktor, prenosi Index.