Projekt “ZadarZaDar” Doživljajna pedagogija u prirodoslovnim predmetima za razvoj darovitih učenika čiji je nositelj bila OŠ Bartula Kašića s partnerima (Sveučilište u Zadru, Grad Zadar, OŠ Šimuna Kožičića Benje, OŠ Zadarski otoci, OŠ Krune Krstića, OŠ Sv. Filip i Jakov) bio je „odskočna“ daska za nove aktivnosti Grada Zadra po pitanju darovitih učenika i unaprjeđenje rada s istima.
Tako je 2021. godine osnovan Centar za uočavanje i rad s darovitima „DaR“ koji je svoje aktivnosti započeo formiranjem mobilnog stručnog tima kojeg sačinjavaju dva psihologa te dva edukatora-rehabilitatora/osobe sa završenim specijalističkim studijem za rad s darovitima (RITHA program), a tijekom 2022. godine prvi puta je provedeno testiranje odnosno procjena darovitosti svih učenika prvih razreda osnovnih škola Grada Zadra. Uz navedeno, zadaća tima Centra je bilo i daljnje osmišljavanje rada s darovitima i sustavno praćenje darovitih učenika tijekom osnovnoškolskog obrazovanja.
Kao i prethodnih godina od svoga osnutka, Centar „DaR“ proveo je i tijekom školske 2024./2025. godine identifikaciju darovitih učenika procjenom općih intelektualnih sposobnosti svih učenika prvih razreda osnovnih škola na području Grada Zadra te su prikupljene informacije o potencijalno darovitim učenicima i iz ostalih izvora kao što su procjene učitelja, vršnjačke procjene i samoprocjene.
Postupkom identifikacije darovitih učenika bilo je obuhvaćeno 10 osnovnih škola na području Grada Zadra, 46 razrednih odjela te 781 učenik, a rezultati ovogodišnjeg testiranja pokazali su kako se 94 učenika može smatrati potencijalno darovitim učenicima.
Osim primarne zadaće Centra i generacijskog testiranja učenika prvih razreda, stručni tim Centra provodio je i individualna testiranja intelektualnih sposobnosti učenika te savjetovanja darovitih učenika i njihovih roditelja, a ove školske godine uočen je i porast roditelja darovite djece koji se javljaju na savjetovanje, kao i roditelja koji svoju djecu uključuju u savjetovanje.

Uz navedeno, Centar „DaR“ provodio je i ostale brojne aktivnosti pa je tako organizirano predavanje za učitelje na temu „Indikatori darovitosti – kako prepoznati potencijalno darovitog učenika?“ s ciljem poticanja i ohrabrenja učitelja na procjenu potencijalno darovitih učenika. Održavane su i radionice s darovitim učenicima drugih, trećih i četvrtih razreda iz osnovnih škola na području Grada Zadra koje su se provodile u prostoru Gradske knjižnice Zadar, a broj učenika koji je sudjelovao na istima varirao je od 50 do 100 učenika sudionika. Suradnjom Centra i Astronomske udruge Zadar spojene su književnost i znanost te je, u sklopu obilježavanja Mjeseca hrvatske knjige, u OŠ Bartula Kašića, organizirana i astronomska radionica „Nebeske priče“. Tijekom školske 2024./2025. godine u sklopu Centra „DaR“ osnovani su debatni i književni klub.
Osim toga Centar „DaR“ predstavljao je svoje aktivnosti i primjere dobre prakse sudjelovanjem i na javnim manifestacijama poput sudjelovanje na okruglom stolu „Darovitost u sustavu redovne škole – stanje i perspektive“ koji je održan u Zadru, u studenom 2024. godine. te na ENTER konferenciji koja se održala u prosincu 2024. godine u Splitu, kao i na ovogodišnjem „steAm tjednu“ u travnju 2025. godine u Zadru, i to održavanjem edukacija odnosno predavanja za učenike i roditelje na temu sigurnog i odgovornog ponašanja djece na internetu. Osim navedenoga, Centar se uključio i u manifestacije „Tjedan psihologije“, „Zadar čita“, obilježavanje Svjetskog dana mentalnog zdravlja, a obilježen je i Međunarodni dana darovitih učenika kvizom znanja u OŠ Bartula Kašića te izlaganjem darovitih učenika u Gradskoj knjižnici Zadar.
Centar je ove školske godine surađivao i s Odjelom za psihologiju Sveučilišta u Zadru te su studenti, kroz različite oblike rada, doprinijeli radu Centra, kao npr. pisanjem članaka za mrežnu stranicu Centra, održavanjem radionica za darovite učenike, osmišljavanjem zadataka za darovite učenike te volontiranjem u Centru (dolaskom na radionice za darovite učenike).
Osim navedenoga, Centar je sudjelovao i u nekoliko projekata pa se tako uključio u projekt „Poznati hrvatski matematičari“ čiji je nositelj OŠ Bartula Kašića te u „Widespread School“ projekt koji se provodi u sklopu programa Erasmus +, a s ciljem naglašavanja važnosti inovativnih metoda poučavanja izvan učionica te izradom dokumenta sa smjernicama za provedbu izvanučioničkih aktivnosti kao glavnim rezultatom nakon završetka provedbe projekta.
Nastavljeno je i stručno usavršavanje stručnog tima Centra te je psihologinja Iva Slačanac sudjelovala u edukacijama udruge „Vjetar u leđa“ iz Zagreba i na predavanjima „Moje dijete je darovito“ i „Darovita djeca s teškoćama – roditelji, stručnjaci i škola“ u organizaciji „Udruge za darovitost DAR“ iz Zagreba, a Nina Glavan, edukator – rehabilitator sa završenim RITHA programom, jedna je od autorica priručnika o diferencijaciji i socijalno-emocionalnim potrebama darovite djece pod nazivom „Svaki učenik je jedinstven – vodič za diferencirano poučavanje“. Izdavanje priručnika očekuje se krajem ove godine, te će, u tiskanom obliku, biti dostavljen svim školama na području Grada Zadra, a za širu javnost će biti dostupan za prodaju putem Školske knjige.