Najnovija analiza mobilnih mreža koju je proveo domaći telekom regulator HAKOM pokazuje kako je najbolji ukupni rezultat ponovno ostvario Hrvatski Telekom, osvojivši 904 od mogućih 1000 bodova. Slijedi Telemach s 851 bodom, dok je A1 Hrvatska zauzela treće mjesto s 846 bodova, piše ICT business.
U segmentu govornih usluga, HT je postigao najbolje rezultate u svim kategorijama – u velikim i manjim gradovima te na cestama. Telemach je bio treći u svim kategorijama, dok je A1 zauzeo drugo mjesto. Kod podatkovnih usluga redoslijed je bio isti. HT je imao i najveće prosječne brzine preuzimanja podataka (366 Mbps), dok su Telemach i A1 ostvarili 260, odnosno 276 Mbps. Svi operatori imali su visok postotak uspješnosti prijenosa podataka i stabilnu kvalitetu videostreaminga.
U detaljnoj raspodjeli po kategorijama, HT je u velikim gradovima osvojio 192 boda, A1 185, a Telemach 175. U manjim gradovima HT je skupio 116 bodova, A1 113, a Telemach 104, dok su na cestama bodovi raspoređeni tako da HT ima 73, A1 66, a Telemach 64 boda. Ključni pokazatelji kvalitete govorne usluge također idu u prilog HT-u: postotak uspješne uspostave poziva kod HT-a iznosi 99,2 posto, kod A1 je 98,9 posto, a kod Telemacha 97,9 posto. Prosječna ocjena kvalitete govora za sve operatore iznosi više od 4,6 (od mogućih 5).
U segmentu podatkovnih usluga, koji donosi najviše bodova (600), HT je ostvario 522 boda, Telemach 509, a A1 482 boda. Ovaj poredak zadržan je u svim potkategorijama, što dodatno potvrđuje stabilnost mreža. Među ključnim pokazateljima podatkovnih usluga, HT ima najvišu prosječnu brzinu preuzimanja podataka od 366 Mbps, dok Telemach i A1 bilježe 260, odnosno 276 Mbps. Brzina preuzimanja (10. percentil) također je u prednosti kod HT-a (51 Mbps), a slijede Telemach s 31 i A1 s 19 Mbps. Prosječna brzina slanja podataka kod HT-a iznosi 57 Mbps, Telemach ima 51, a A1 32 Mbps.
U testu interaktivnosti (e-gaming) HT i Telemach dijele rezultat od 57 bodova, dok je A1 na 53 boda. Prosječna ocjena za e-gaming kod HT-a iznosi 37, kod Telemacha 32, a kod A1 15. Uspješnost učitavanja internetskih stranica ponovno je najveća kod HT-a (99,5 posto), potom Telemach (98,9 posto) i A1 (98,6 posto). Najbrže vrijeme učitavanja ima HT (0,9 sekundi), potom Telemach (1 sekunda) i A1 (1,2 sekunde). Kvaliteta YouTube videa visoke razlučivosti ocijenjena je kod svih operatora jednako visokim ocjenama (4,42).
Analiza HAKOM-ovog istraživanja pokazuje kako su sve tri mobilne mreže u Hrvatskoj izuzetno kvalitetne, a jaz između vodećih operatora se polako smanjuje.
Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM) treću godinu za redom dala je izmjeriti kvalitetu usluga u pokretnim javnim elektroničkim komunikacijskim mrežama na području Republike Hrvatske. Mjerenja je, kao i u prethodnoj godini, nakon provedenog javnog natječaja, provela specijalizirana tvrtka za telekomunikacije Commsquare Hellas Mjerenja kvalitete hrvatskih mobilnih mreža u gradskim i prigradskim naseljima te na cestama i autocestama provedena su tijekom travnja i svibnja ove godine. Mjernom kampanjom bio je obuhvaćen 31 grad te približno 5000 km hrvatskih cesta i autocesta. Testiranje je provedeno na prostoru na kojemu živi oko dva milijuna stanovnika, odnosno preko 50 posto ukupne populacije Hrvatske.
Za ocjenu kvalitete mreža korištena je međunarodno priznata ETSI metodologija (ETSI TR 103 559), koja je postala industrijski standard u Europi. Najveći naglasak (60 posto ukupnih bodova) stavljen je na podatkovne usluge, dok glasovne usluge nose preostalih 40 posto. Dodatno, rezultati iz velikih gradova nose 50 posto ukupnih bodova, iz manjih gradova 30 posto, a s prometnica i autocesta 20 posto.
Testiranja su obavljena istovremeno za sva tri mobilna operatora – Hrvatski Telekom, Telemach Hrvatska i A1 Hrvatska – koristeći drive test opremu Rohde & Schwarz – SwissQual Freerider Smart Benchmarker i pametne telefone Samsung Galaxy S23+. Tijekom ispitivanja prikupljeno je oko 3.100 uzoraka za govorne usluge i više od 2.100 uzoraka za svaki podatkovni scenarij kod svakog operatora, piše ICT business.