Platforma “Halo, inspektore” u nekoliko je navrata pisala o ogorčenju potrošača koji su u “Plodinama” diljem Hrvatske kupovali njemački sok od naranče na kojem nije bilo niti hrvatske deklaracije niti oznake za povratnu naknadu od 0,10 € koju su na blagajnama uredno naplaćivali kupcima koji poslije iste te boce nisu mogli vraćati u trgovine gdje bi dobili nazad plaćenu naknadu.
– Na tisuće i tisuće kupaca negodovalo je, i još negoduje, zbog toga. Riječ je o jednoj od najvećih otkrića nepoštivanja Zakona o gospodarenju otpadom koji se tiče označavanja plastičnih boca, a koje potrošači kupuju u trgovinama diljem Hrvatske. Plus, nedeklariranje inozemnog proizvoda na hrvatskom jeziku… Zbog svega navedenog, a na temelju žalbi potrošača, u nadzor su krenuli i carina i Državni inspektorat, javlja ova potrošačka platforma.
Donose i odgovor Inspektorata:
„Nastavno na zaprimljene informacije/predstavke, koje smo zaprimili, a vezano uz prodaju sokova bez oznake na hrvatskom jeziku, koji se prodaju u prodavaonicama trgovačkog društva, poljoprivredna inspekcija Državnog inspektorata je u okviru svoje nadležnosti provela inspekcijske nadzore nastavno na navode iz predstavke.
U nadzorima provedenim u prodavaonicama trgovačkog društva, a koje su bile navedene u predmetnim predstavkama, sporni proizvodi nisu zatečeni u prodaji, odnosno već su bili povučeni s tržišta.
Nadzor je proveden i u veleprodajnom skladištu trgovačkog društva gdje je zatečen sporni proizvod bez informacija o proizvodu s podacima na hrvatskom jeziku. Informacije o proizvodu istaknute su na njemačkom, austrijskom, mađarskom, rumunjskom, slovenskom, švedskom, češkom i poljskom jeziku.
Zbog utvrđene nesukladnosti odgovornom subjektu u poslovanju s hranom tj. trgovačkom društvu biti će donesena upravna mjera (rješenje) kojim će se privremeno zabraniti stavljanje na tržište spornog proizvoda dok se na istom ne istaknu informacije s podacima na hrvatskom jeziku.
Također će protiv trgovačkog društva biti poduzete zakonom predviđene mjere,“ izvijestili su iz Državnog inspektorata.
S obzirom da je u akciji nadzora i carina, i ona se ponovno očitovala:
„U odnosu na zaprimljene informacije o mogućim nepravilnostima, Carinska uprava sukladno djelokrugu rada poduzima propisane aktivnosti u skladu s odgovarajućim zakonskim odredbama.
Sukladno odredbama članka 4. stavka 3. Zakona o carinskoj službi („Narodne novine“ broj 68/13 – 36/24), poslovi carinske službe, između ostalih, su i nadzor u području prava intelektualnog vlasništva, a koji izravno podrazumijevaju provedbu carinskih mjera zaštite prava intelektualnog vlasništva prilikom uvoza (carinske mjere na granici) i nadzor nad robom koja je već na unutarnjem tržištu Republike Hrvatske te nadzor nad provedbom propisa kojima se uređuje fiskalizacija u prometu gotovinom i propisa kojima se uređuje porezni postupak.
Prijave nepravilnosti iz nadležnosti Carinske uprave potrošači mogu podnijeti na kontakt telefon: 0800 1222 ili elektroničkom poštom: [email protected] “, izvijestili su nas iz Carinske uprave.
O svemu čekamo još i očitovanje Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost te Ministarstva zaštite okoliša i zelene tranzicije.