Nakon višemjesečnih poskupljenja i rastućeg pritiska konkurencije, njemački trgovački lanac Kaufland službeno je potvrdio ono o čemu se već šuškalo – snižava cijene više od 500 prehrambenih proizvoda, javlja Fenix magazin.
Odluka dolazi u trenutku kada kućni budžeti milijuna građana pucaju pod teretom inflacije, skupih režija i sve viših troškova života.
U prosječnom njemačkom kućanstvu s četiri člana, mjesečni trošak za namirnice doseže oko 800 eura, a prema procjenama, taj iznos često prelazi i navedeni prosjek. Uz poskupljenja stanarine, energije i goriva, potrošači su pod sve većim pritiskom.
Val sniženja: Lidl prvi, Kaufland odmah iza
Nakon što je Lidl nedavno najavio široko sniženje cijena, reagirali su i drugi veliki igrači. Kaufland, koji se našao na meti kritika zbog loših rezultata inspekcija u pojedinim poslovnicama, sada očito pokušava vratiti povjerenje kupaca upravo tamo gdje najviše boli – na računu.
Sniženja se ne odnose samo na vlastite robne marke, već i na proizvode poznatih brendova. Primjerice, popularna mješavina orašastih plodova K-Classic (150 g) pojeftinit će s 1,79 eura na 1,39, dok će tzatziki umak (500 g) umjesto dosadašnjih 1,89 eura koštati 1,65 eura.
Utrka diskontera: Aldi, Netto i Edeka slijede primjer
Nakon Lidla i Kauflanda, očekuje se da će i Aldi, Netto i Edeka uskoro objaviti vlastita sniženja, čime se na tržištu prehrambenih proizvoda otvara nova faza cjenovnog natjecanja.
Iako trgovci ovim potezom štite vlastite tržišne udjele, potrošači bi mogli biti najveći dobitnici. Posebice oni koji već mjesecima odgađaju pojedine kupovine, prilagođavaju prehranu ili biraju isključivo proizvode na akciji.
Realna ušteda ili samo PR potez?
Ostaje za vidjeti hoće li sniženja biti trajna i koliko će uistinu olakšati svakodnevne troškove kućanstava.
No jedno je sigurno – rat cijenama se zahuktava, a trgovci su se, čini se, napokon odlučili boriti za svakog kupca. I to s – nižim cijenama.