Nije iznenađenje da se korisnici Hrvatske pošte često žale na zakašnjelu ili neisporučenu poštu. Pritužbe se gomilaju na forumima, društvenim mrežama i u izravnim prigovorima.
Među čestim problemima su pisma koja putuju mjesec dana unutar istog grada te pošiljke koje nisu dostavljene na adresu, već korisnici moraju osobno otići u poštanski ured.
Budući da se ovakve situacije, prema dojmu mnogih, sve češće događaju, iz BUG-a su se odlučili obratiti Hrvatskoj pošti za dodatne informacije.
Broj prigovora raste, ali Pošta tvrdi da problema nema
Prema podacima Hrvatske pošte, broj opravdanih prigovora rastao je s 22.079 u 2022. na 30.777 u 2023. godini. Unatoč tome, Pošta tvrdi da se broj prigovora mjeri u promilima u odnosu na ukupno uručene pošiljke i da nema općeg problema s dostavom.
Istaknuli su da su u 2024. godini uručili više od 206 milijuna pismovnih pošiljaka i gotovo 18 milijuna paketa, što je rast od 2,5 milijuna u odnosu na 2023. godinu.
Hrvatska pošta tvrdi da se uspješno nosi s rastom e-trgovine i da je njihov kapacitet obrade paketa značajno povećan u odnosu na prije deset godina. Danas mogu obraditi više od 100.000 paketa dnevno, dok je prije deset godina taj broj bio samo 12.000.
„Ne postoji problem s protočnošću, a kapaciteti su dostatni i u periodima vršnog opterećenja, primjerice u tjednu Crnog petka, kada smo svakodnevno zaprimali oko 100.000 paketa“, navode iz Pošte.
Dodaju da planiraju dodatno širenje mreže paketomata te nastavak digitalizacije i automatizacije procesa.

Zašto korisnici moraju sami preuzimati pošiljke?
Jedna od čestih pritužbi korisnika odnosi se na situacije kada im pošiljke nisu dostavljene na kućnu adresu, već ih moraju sami preuzeti u poštanskim uredima. Hrvatska pošta objašnjava da se takav način dostave koristi u periodima velikog priljeva paketa i samo na određenim lokacijama.
„Cilj nam je da što veći broj korisnika dobije svoj paket što prije. Ako korisnici nisu u mogućnosti doći u poštanski ured, poštar će im svakako dostaviti paket na adresu“, tvrde iz Pošte. Naglašavaju da je takav način isporuke privremen i primjenjuje se u iznimnim situacijama.
Problem s radnom snagom
Hrvatska pošta trenutno zapošljava oko 8.700 radnika, od čega je 2.500 poštara, uključujući 65 stranih radnika. U tijeku je reorganizacija kojom se planira povećati broj dostavljača na terenu.
Također, Pošta navodi da su svjesni kako su veća primanja ključna za zadržavanje radnika, pa su plaće operativnim radnicima u posljednje tri godine povećane za 20-25%.
Je li problem u percepciji ili stvarnom stanju?
Dok Pošta tvrdi da su problemi lokalizirani i privremeni, mnogi korisnici smatraju da su kašnjenja i problemi s dostavom sve učestaliji.
Posebno zabrinjavaju situacije kada zakašnjenja utječu na dostavu službenih dokumenata, sudskih poziva i važnih pošiljaka koje mogu imati pravne i financijske posljedice.
Kako stvari sada stoje, Hrvatska pošta ostaje monopolist u dostavi službenih pošiljaka, a poboljšanje sustava ovisit će o provedbi planiranih projekata reorganizacije i digitalizacije.
Do tada, korisnici mogu samo priželjkivati da im pošiljke stignu na vrijeme i na pravu adresu, piše Bug.