Nastavak Plesne sezone ovaj put u prostoru Centra kreativnih industrija donosi 30. listopada u 20 sati, plesnu poslasticu Salto Animato autorica Filipe Bavčević i Nastasje Štefanić. U Zadar kao respektabilni plesni centar organizator projekta plesne sezone Zadarski plesni ansambl u suradnji s Gradom Zadrom već četvrtu godinu za redom dovodi plesne predstave iz Hrvatske i Europe. Institucionalna kazališta i umjetničke organizacije svih formata gosti su u desetak navrata tijekom godine kroz kazališnu i plesnu sezonu na pozornicama koje nudi Zadar: Hrvatsko narodno kazalište Zadar, Kazalište lutaka Zadar, Prostor Kneževe i Providurove palače, Koncertna dvorana braće Bersa i Centar kreativnih industrija. Svakako se tu mora napomenuti i razvoj publike koja se profilira i educira kroz ovakva događanja.
U predstavi Salto Animato sudjeluju i dvije plesačice iz Zadra: Filipa Bavčević i Nataša Kustura. Filipa je završila plesnu akademiju u Salzburgu, a Nataša u Zagrebu; Filipa trenutno pleše u Studiju za suvremeni ples, a Nataša u Zagrebačkom plesnom ansamblu. Obje su preko Zadarskog plesnog ansambla povezane s matičnim gradom.
Ideju i koncept predstave koja se tematski i strukturalno oslanja na operu Figarov pir Wolfganga Amadeusa Mozarta, potpisuju Filipa Bavčević i Nastasja Štefanić. Salto Animato je opera za tijelo u pet činova. Iz strukture opere ne preuzimaju se arhetipski odnosi, kao ni specifične spletke koje čine okosnicu originalne radnje, već je fokus na liku Figara i njegovim unutarnjim previranjima koja u krajnjoj konsekvenciji vode prema cijepanju lika na dva entiteta, ne čineći više nužno cjelinu. Time se reduciraju svi ostali likovi te širi narativni kontekst, a u prvom planu uz već spomenutog Figara razlažu se ključni pojmovi poput virtuoznosti, spletke, sukoba, razrješenja, sretnog kraja…
Ekvivalent opernoj izvedbi koju karakteriziraju snaga, ali i istodobna lakoća proizašla iz visokog stupnja virtuoznosti, dovela je do poigravanja idejom maksimuma – kako izvedbenih tako i tjelesnih, unutar kojih se forme tijela prepuštaju stalim izmjenama tijekom činova u kojima se poigrava opernim konvencijama i značenjima te se tako gradi vlastiti narativ u otklonu od originala. Visok stupanj virtuoznosti i stilizacije otvorili su prostor komentara spram pitanja poput što bi to bila majstorska plesna izvedba? Do koje mjere možemo izazvati virtuoznost pokreta? Od čega se uopće sastoji sretan kraj?
Projekt je nastao u suradnji s Udrugom plesnih umjetnika Hrvatske (UPUH), a financiran je od strane Ministarstva kulture Republike Hrvatske i Grada Zagreba, dok je pokrovitelj projekta Plesne sezone Grad Zadar i Zaklada Kultura nova.