Nedavno je objavljena patentna prijava, koju su Patentnom uredu SAD-a predali iz Forda u veljači ove godine, a tiče se nove funkcionalnosti automobilskih infotainment sustava.
No, iako bi se moglo očekivati da je riječ o nekom korisnom dodatku, koji će biti od pomoći vozaču ili putnicima, priča je sasvim suprotna – taj bi dodatak njima prikazivao reklame, a financijsku bi korist od toga imali oni koji sustavom upravljaju.
Gleda, sluša, prisluškuje
Fordov se patent naziva “Sustavi i metode za prikazivanje oglasa u automobilima” i opisuje dodatak infotainment sustavu, sposoban razaznati kontekst pa na temelju toga putnicima u vozilu na velikim ugrađenim ekranima prikazati relevantne reklame.
Za ulazne bi podatke koristio brzinu vozila, smjer kretanja i odredište, podatke o prometu u stvarnom vremenu, podatke o vlasniku vozila i putnicima, predviđanje rute iz navigacijskog sustava, ali i – pomalo kontroverzno – zvučne zapise razgovora iz same kabine.
Tako bi putnicima s vremena na vrijeme na ekranu pred njima mogla iskočiti reklama za, recimo, restoran na odredištu, motel pored puta u slučaju da zapnu u gužvi ili pak kakvu uslugu i proizvod koje su spomenuli u razgovoru.
“Prisluškivanje” razgovora u ovom bi slučaju još jednom dobilo svoju ulogu u marketingu, što je prilično kontroverzno i na njega se ne gleda s odobravanjem.
Bez ometanja vozača
Iz Forda u patentnoj prijavi naglašavaju da će sustav biti “implementiran na siguran i razuman način”, odnosno da ne bi mogao biti aktiviran u slučajevima kad bi mogao ometati vozača ili prekršiti neki lokalni zakon.
Stoga je sustav oglašavanja osmišljen tako da se može isključiti automatski ili pak ručno, požele li to putnici i vozač učiniti u bilo kojem trenutku. Za vrijeme vožnje, pak, oglasi bi se prikazivali samo na zaslonima koje vide suvozač i putnici, ne i vozač.
Fordu, dodajmo, to nije prva patentna prijava vezana uz prikaz oglasa u kabini vozila. Prije više od tri godine imali su ideju prema kojoj bi infotainment u vozilu mogao uočiti i pročitati reklame postavljene uz cestu, pa ih prenijeti putem svojih ekrana i zvučnika, da ih slučajno putnici u vozilu ne bi propustili primijetiti, javlja BUG.