Za mnoge potencijalne kupce električnih automobila najveći problem predstavlja njihova cijena. U odnosu na slične modele s motorima s unutarnjim izgaranjem, električna su vozila prilično skuplja, zbog čega izbor često, umjesto na vozilo s električnim motorom, padne na benzinca ili dizelaša.
No situacija se ipak mijenja i to možda čak brže u odnosu na neka predviđanja. Taj je trend posebno izražen u Kini gdje je cijena brojnih automobila s električnim motorima već sada niža u odnosu na vozila sličnih karakteristika s benzinskim motorima.
Kao glavne razloge za smanjenje cijena iz Bloomberga su izdvojili pad cijena baterija koji je potaknut nižom cijenom sirovina poput litija, ali i potražnjom za električnim automobilima koja je manja od očekivane.
Taj pad potražnje prilično je iznenadio proizvodnje baterija jer je to dovelo do ponude koja nadmašuje potražnju pa kompanije moraju snižavati cijene kako bi zadržale svoj tržišni udio.
U posljednjih godinu dana, prema Bloombergu, cijena baterijskih ćelija pala je za čak 51 posto, a nakon pada cijena automobila u Kini, isto se može očekivati i na drugim tržištima, uključujući i europsko. Gotovo dvije trećine električnih automobila dostupnih u Kini već su sada jeftinije od usporedivih automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem, a planiraju i brojne nove jeftinije električne automobile za lansiranje izvan Kine u 20215. i 2206. godini, stoji u Bloombergovom izvješću.
Globalni proizvodni kapaciteti za litij-ionske baterije, kada se gleda ukupna snaga baterija, prošle su godine bili više nego dvostruko veći u odnosu na potražnju, a ta bi se situacija, odnosno puno veći kapaciteti u odnosu na potražnju trebali nastaviti i u budućnosti.
Tome bi, naime, trebale pridonijeti zapadne zemlje koje po pitanju proizvodnje baterija pokušavaju držati korak s Kinom.
Potražnja veća od ponude koja utječe na pad cijena, naravno, odlična je vijest za sve potencijalne kupce kojima će automobili s električnim motorima postati dostupniji.
Također, treba naglasiti postojeće planove dijela automobilskih kompanija koji sve veći fokus stavljaju upravo na jeftinija električna vozila te će biti zanimljivo vidjeti kako će se ove promjene odraziti na stanje na tržištu, odnosno koliko će porasti udio e-vozila na cjelokupnom tržištu.
Iz Bloomberga spominju još jedan razlog zbog kojeg bi se niže cijene automobila i baterija trebale zadržati i u budućnosti, čak i u slučaju velike potražnje za e-vozilima.
A to je činjenica kako kineske, ali i ostale automobilske kompanije ulažu sve više novaca u istraživanje i razvoj, kao i u automatiziranu proizvodnju i nove tvornice, a sve bi se to treba odraziti na smanjenje cijena baterija, odnosno vozila, prenosi Zimo.