023.hr
RAJ ZA SLADOKUSCE U Viru otvorene “Zlatine domaće poslastice” s čak 40 vrsta palačinki, radit će cijele godine
U Radašinovcima 6. Memorijalni malonogometni turnir “Hrvatski vitez Božidar Bašić”, najbolja ekipa osvaja i tri pečena janjca!
Zadarski streličari na turniru u Sesvetama; Medalje za Štampalije, Šare i Di Paluciu
RODITELJI SE PITAJU Hoće li Grad financirati radne bilježnice? Pročelnica Magaš savjetuje roditelje da ne žure s kupovinom
PROBLEMI SA ZDRAVSTVOM Lukić: “Župan pokazuje trud i brzo reagira, ali Dom zdravlja pod Kolegom tone u kaos”
Treći Zadarski festival monodrame donosi čak 12 predstava; Počinje sutra performansom ogledala!
Velika rekonstrukcija momčadi na Stanovima: HNK Zadar predstavio niz novih igrača i potvrdio ostanke ključnih
Juraj Aras, umjetnički direktor Festivala Nosi se: “Oni su svoju katarzu doživjeli, sad bi bilo u redu da i mi dobijemo svoju priliku”
Predsjednik Uprave Jadrolinije u Zadru najavio nabavu 5 do 6 novih trajekata većeg kapaciteta te najmanje 4 manja broda za lokalne linije
VIDEO Radeta uputio dopis Obali i lučicama: Traži objašnjenja o ponašanju djelatnika i načinu zapošljavanja
Dva Zadrana u borbi za Europsko prvenstvo u Dragama na boksačkom spektaklu 3. Croatian Knights
Pandemija COVID-a bila je štetna i za zdravlje ljudi koji nisu uopće bili zaraženi koronom
Na Viru teško ozlijeđen vozač mopeda nakon sudara s automobilom čeških oznaka
Država ima novu mobilnu aplikaciju; Jeste li već preuzeli “mGrađani” na svoj telefon?
POVLJANA Tri Hrvata, dva Srbina, Crnogorac i Bosanac usred noći u kampu pijani radili nered
  • Naslovnica
  • Najnovije
  • Vijesti
  • Zadar
  • Županija
  • Sport
  • Vrijeme
  • Podcast
  • Galerije
  • Kultura
  • Show
  • Lifestyle
  • Sci-tech
  • Promo
Promijeni veličinu slovaAa
023.hr023.hr
Najnovije objavljeno
VIJESTI
Zadar
ŽUPANIJA
SPORT
VRIJEME
PODCAST
GALERIJE
KULTURA
SHOW
LIFESTYLE
SCI-TECH
PROMO OBJAVE

Imate vijest koju želite dojaviti?

Želite li se oglasiti na našem portalu?

NAJNOVIJE

ZADAR

ŽUPANIJA

SPORT

VIJESTI

VRIJEME

PODCAST

GALERIJE

KULTURA

SHOW

LIFESTYLE

SCI-TECH

PROMO OBJAVE

Imate vijest koju želite dojaviti?

Želite li se oglasiti na našem portalu?

 
SVA PRAVA PRIDRŽANA © 2023. - 2025. QUANTUM MEDIA
Vijesti

Znate li tko ima najviše koristi od izbora u Hrvatskoj, a nije Andrej Plenković? Mark Zuckerberg!

Autor: 023.hr
Objavljeno: 18. travnja 2024.
Čitanje članka: oko 6 min
Podijeli
- SADRŽAJ POČINJE NAKON OGLASA -
Izdvojeno u ovom tekstu
  • Publika u mjehurićima
  • Konstantna interakcija
  • Kampanje po starim pravilima

U godina velikog izbornog ciklusa u Hrvatskoj i Europskoj Uniji, korisno je prisjetiti se promjena koje su obilježile kampanje na globalnoj razini od prošlih. U Hrvatskoj smo mogli naslutiti kolike će promjene biti kada smo imali lokalne izbore u Splitu koji su bili prvi veći post-Covid izbori u zemlji.

Naime, bila je to kampanja u kojoj su dominirali skandalizacija i memeovi tako da je bilo jasno da se sam pojam kampanje promijenio.

Strategija kampanje postala je još važnija jer su se alati kampanje povećali, a utjecaj na pažnju korisnika drastično smanjio te su tradicionalni alati izgubili utjecaj. Rekao bih da je izborna kampanja kada su u pitanju profesionalne komunikacijske potrebe od rock banda postao veliki orkestar.

- TEKST SE NASTAVLJA NAKON OGLASA -

Publika u mjehurićima

Pisali smo već kako je informiranje ili, kako je ja volim zvati, medijska prehrana postala individualna. Gotovo nitko se više medijski ne hrani isto, ne gleda iste platforme niti istu minutažu posvećuje istim sadržajima.

Ovo je dovelo do svrstavanja medijske publike u mjehuriće u kojima imaju veliku kontrolu koje će sadržaje propuštati u svoj mjehurić, a koje neće gledati. Čak su prema statistikama standardne političke vijesti jedan od najnepopularnijih sadržaja u eri društvenih mreža te ih određeni postotak birača aktivno izbjegava.

Prva vidljiva promjena jest da se povrat investicije u vanjsko oglašavanje potpuno promijenio. Video površine imaju ponešto veću vidljivost, no sada je jasno da budžete za jumbo površine treba najmanje udvostručiti da bi postigli jednaku vidljivost kao prije nekoliko godina. Tko je zaslužan za to? Njegovo veličanstvo – smartphone.

- TEKST SE NASTAVLJA NAKON OGLASA -

Tijekom vožnje, prema statistikama većina vozača ima neku interakciju s mobitelom. Bilo da odgovaraju na poruke, odabiru glazbu, pretražuju društvene mreže. Ovo je vidljivo posebno na raskrižjima na kojima su koncentrirane jumbo površine. Osim toga, integracija automobila s mobitelom sama svjedoči o važnosti mobitela u vožnji bez obzira na rizike i kazne. Uz jumbo plakate koji su bili svojevrsni potpis kampanje stajao je jedan od ključnih strateških elemenata kampanje: slogan.

Upravo zbog prije spomenutih mjehurića profesionalcima koji se bave kampanjama posao je danas kompliciraniji jer umjesto standardne podjele na čvrste i meke birače trebaju puno bolje targetirati birače, a onda i prilagođavati slogane svakoj grupi posebno. Što smatram da stranke neće raditi, osobito u Hrvatskoj, dok ne shvate da jedan slogan više ne pokreće birače. Kako to upariti sa sve manjim budžetima, nije poznato.

Digitalni marketing sada dominira, pretvorivši se iz inovativnog alata kojem smo se divili za vrijeme Obamine kampanje, u standard potreban za uspjeh u modernoj politici. On je čak razmjerno jeftiniji od tradicionalnih alata no problem je što je za vidljivost potreban ogroman broj različitih sadržaja na različitim platformama kojima dominiraju globalni igrači.

- TEKST SE NASTAVLJA NAKON OGLASA -

Konstantna interakcija

Obzirom na sve, stranke će koristiti najčešće neučinkovite marketinške kampanje usmjerene na sve i svakoga jer se kao kolektivne mašine nisu još prilagodile preferencijalnim kampanjama koje u načelu taje ili izbjegavaju. A sve i da sami prikupljaju baze birača, ulaze u sivu ili kaznenu zonu kao u slučaju Cambridge Analitike. I netko će trebati odgovarati za to.

Važnost izgradnje vlastite digitalne publike također se ne smije zanemariti. Konstantna interakcija s publikom ključ je za održavanje pažnje i interesa. Međutim, čak i ako političke poruke dosegnu ciljanu publiku, izazov ostaje zadržati pažnju u svijetu gdje dominiraju živopisni populistički i lifestyle sadržaji. Poziv premijeru da dođe na pivu imat će veći doseg od bilo koje političke poruke.

E sad, kako će se političke stranke nositi sa ovim, stvarno nemam blage veze te struka prati to sa upitnicima, kao i politički sustav. Sve stranke koje nisu profesionalizirale svoju komunikaciju sada će trebati osim nekoliko ljudi tražiti sve šire profesionalne digitalne timove za održavanje terena.

Tim za memove, tim za whatsapp grupe, nekoliko timova za društvene mreže, video i foto produkcija te nekoliko novinara – samo su starter pack za ravnopravnu borbu na nacionalnoj razini. I opet, kao i pri svakoj komunikaciji, ništa neće biti toliko vidljivo kao nedostatak strategije jer sav ovaj komunikacijski posao trebat će imati jednu vodilju – prikupiti što veći broj birača.

Kampanje po starim pravilima

S obzirom na te promjene, teško je ne primijetiti izazove s kojima se političke stranke suočavaju, posebno zbog pravila koja ograničavaju prikupljanje podataka i financijskih sredstava, ključnih za uspjeh u digitalnom dobu. Stoga možemo očekivati da će, unatoč tehnološkim inovacijama, kampanje i dalje biti prigušene zbog zastarjelih pravila, što predstavlja veliki problem za globalni demokratski standard.

Zaključno, možemo očekivati da će od izbornih kampanja u Hrvatskoj i Europskoj uniji najviše profitirati Mark Zuckerberg, zahvaljujući sveprisutnoj upotrebi njegovih platformi za digitalni marketing, unatoč izazovima s kojima se političke kampanje susreću u prilagodbi na nove tehnologije i regulative., piše Poslovni dnevnik.

- PRIMAJTE VIJESTI I PUTEM NAŠIH KANALA -
Ad imageAd image
Ad imageAd image
@023.zadar

Oznake:facebookizbori 2024mark zuckerbergmeta
- OGLAS -
- OGLAS -

Možda vam se sviđa i ovo...

Promo

RAJ ZA SLADOKUSCE U Viru otvorene “Zlatine domaće poslastice” s čak 40 vrsta palačinki, radit će cijele godine

Zadar

RODITELJI SE PITAJU Hoće li Grad financirati radne bilježnice? Pročelnica Magaš savjetuje roditelje da ne žure s kupovinom

Kultura

Treći Zadarski festival monodrame donosi čak 12 predstava; Počinje sutra performansom ogledala!

Sport

Velika rekonstrukcija momčadi na Stanovima: HNK Zadar predstavio niz novih igrača i potvrdio ostanke ključnih

Županija

Predsjednik Uprave Jadrolinije u Zadru najavio nabavu 5 do 6 novih trajekata većeg kapaciteta te najmanje 4 manja broda za lokalne linije

Zadar

VIDEO Radeta uputio dopis Obali i lučicama: Traži objašnjenja o ponašanju djelatnika i načinu zapošljavanja

Vijesti

Pandemija COVID-a bila je štetna i za zdravlje ljudi koji nisu uopće bili zaraženi koronom

Vijesti

Država ima novu mobilnu aplikaciju; Jeste li već preuzeli “mGrađani” na svoj telefon?

- OGLAS -
023.hr

Pojedine rubrike ovog portala mogu donositi sadržaje koji nisu primjereni osobama mlađim od 18 godina.
Nakladnik: Quantum media d.o.o. // Impressum // Email: [email protected] // WhatsApp: 091/6666-888
Korisne poveznice: Zahtjev za brisanjem // Uvjeti korištenja // Dojava vijesti // Pravilnik nagradnih natječaja
Oglašavanje: Upoznajte se s mogućnostima oglašavanja na ovoj poveznici, ili nazovite 023/777-900

Družimo se i na ovim mrežama

Sva prava pridržana © 2024. Quantum media d.o.o.
Dobrodošli natrag!

Prijavite se u svoj račun

Username or Email Address
Password

Izgubljena lozinka