Popularna fintech aplikacija narednih godina namjerava dublje ući na hrvatsko tržište, s naglaskom na lokalizaciju i proširivanje portfelja usluga.
Andrius Bičeika neizvršni je direktor Revoluta i član nadzornog odbora za Revolut Holdings Europe, zadužen za Revolut Bank, Revolut Securities i Revolut Insurance na području Europskog gospodarskog prostora (EPG).
U Zagreb je došao kao gost nedavno održanog drugog izdanja konferencije Money Motion. Bila je to prilika za razgovor o poslovanju Revoluta, izazovima i planovima za budućnost.
Iako nije iznimka poput Irske, u kojoj više od pola stanovništva koristi Revolutove usluge, Hrvatska je s više od 400 tisuća korisnika ipak među 20 najvećih tržišta te tvrtke u Europi.
‘Ovdje bilježimo lijep rast u svim segmentima. Posebno sam zadovoljan rastom broja korisnika usluga vezanih uz ulaganja i štednju, do čega je došlo nakon što smo lansirali fleksibilne štedne račune s kamatnom stopom od blizu četiri posto, a koju se isplaćuje na dnevnoj razini – umjesto tri ili šest mjeseci, kako to čine tradicionalne banke. To nam je donijelo proboj na hrvatskom tržištu. Nastavit ćemo investirati i širiti ponudu u Hrvatskoj kako bismo zadržali taj rast’, rekao je tportalu Bičeika.
Revolut u Hrvatskoj drži prvo mjesto na listi najviše preuzimanih fintech aplikacija. Sve češće se koristi i kao bankovni račun. Dvije trećine plaćanja njihovom karticom odvija se unutar granica Lijepe Naše, a kod nas su je prošle godine najviše koristili gosti iz Poljske, Mađarske, Velike Britanije, Irske i Češke.
Hrvatska je bila među prvim tržištima na koja su plasirali program lojalnosti Revolut Points, a od 25. ožujka je i na popisu država u kojima je dostupna usluga eSIM, o čemu smo pisali.
Bez velike kampanje za eSIM
‘Volimo kod vas lansirati nove značajke i to ćemo nastaviti činiti.
Vidjet ćemo kako će proći eSIM. Vjerujemo da će Hrvatima ta mogućnost biti zanimljiva zbog visokih troškova roaminga u, primjerice, Srbiji’, istaknuo je Bičeika.
Revolut nema konkretnih ciljeva kad je u pitanju broj korisnika njihove kartice eSIM, niti će pokretati veliku marketinšku kampanju da bi je promovirali.
Umjesto toga, oslonit će se na preporuke korisnika.
‘Iako u pojedinim državama sigurno ima i jeftinijih ponuda, čini mi se da su cijene roaminga koje ćemo ponuditi OK, pogotovo ako se uzme u obzir to koliko je jednostavnije koristiti eSIM nego fizičku karticu SIM. Nadamo se da će biti nemali broj onih koji će instalirati Revolut samo zbog eSIM-a, pa potom otkriti i druge usluge, poput primjerice bankarskih’, pojasnio je Bičeika.
Osim širenja palete proizvoda u Hrvatskoj, u nadolazećim godinama možemo očekivati širenje postojećih i nove suradnje s telekomima i drugim tvrtkama. Naglasak će biti na dubljem ulasku na tržište i preuzimanju niza usluga na lokalnoj razini.
‘Nastojimo postati najvećom mobilnom bankom na svijetu. Ne možete to postati ako niste spremni upustiti se u pružanje usluga na lokalnoj razini, između ostalog. Naravno, to traži vrijeme i novac, ali je neizbježno. Doći će. Stoga se nemojte začuditi ako u dogledno vrijeme počnete Revolutovom aplikacijom plaćati parking, režije ili ulaznice za kino u Hrvatskoj’, prognozirao je Bičeika.
Prevare su ogroman izazov
Usprkos intenzivnijoj lokalizaciji usluga, Revolut nema zaseban tim za Hrvatsku, niti ga planira imati.
‘Ima, naravno, Hrvata koji u Revolutu rade korisničku podršku, lokalizaciju i drugo što je potrebno, ali puno toga možemo napraviti centralizirano. Tako smanjujemo troškove i fokusiramo se na vrijednost koju pružamo korisnicima’, uvjeren je Bičeika.
Najveći izazov s kojim se susreće ne samo Revolut, već i cijela fintech industrija, prema njegovom mišljenju su prevaranti koji stalno smišljaju nove trikove, u sve većoj mjeri uz pomoć umjetne inteligencije. Stoga će u Revolutu fokus biti na otkrivanju prevara u stvarnom vremenu i korištenju umjetne inteligencije u sustavima za nadzor transakcija.
Velik izazov svakako predstavlja i držanje koraka s promjenama i specifičnostima zakonske regulative u svakoj državi u kojoj su prisutni, kao i privlačenje kvalitetnih, talentiranih kadrova. No, upozorio je Bičeika, umjetna će inteligencija igrati sve veću ulogu u korisničkoj podršci, marketingu, internim bazama podataka…
‘Klarna je, recimo, već otpustila stotine ljudi iz korisničke podrške te će njihov posao preuzeti umjetna inteligencija jer ga bolje radi. Što s tim ljudima? Treba li ih obučiti za zahtjevnije poslove ili pustiti neka odu? Na takva će pitanja trebati naći odgovor’, smatra on.
AI sustavi koji donose odluke umjesto nas
Općenito, uvjeren je da se tek penjemo na veliki val promjena koje će donijeti umjetna inteligencija. ‘Nadam se da nas neće zgromiti i da ćemo uspjeti zadržati kontrolu’, rekao je uz smijeh.
Očekuje da će se zbog umjetne inteligencije od startupa sve češće tražiti da pokažu da mogu nešto izvesti s deset puta manje ljudi i resursa nego prije nekoliko godina. Jednom kad se pokaže da je to moguće, tome će se okrenuti i etablirane tvrtke.
Bičeika bi volio vidjeti razvoj sustava koji mogu donijeti odluke umjesto nas temeljem poznavanja obrazaca našeg ponašanja i preferencija, a da nas ne moraju ništa ni pitati.
Takav bi sustav, primjerice, mogao rezervirati sve potrebno za odlazak na godišnji odmor i tražiti od vas odobrenje na kraju procesa ili vas upozoriti do kada trebate donijeti odluku.
‘To bi mi se jako svidjelo. Sad gubim previše vremena i truda na traženje odgovarajućih opcija. Također, ako mi na računu stoji novac koji mi nije odmah potreban, volio bih da se automatski oplođuje. Opet, u skladu s mojim preferencijama, razinom sklonosti riziku i tome slično.
Poznaješ me, umjetna inteligencijo. Uloži novac tamo gdje će to polučiti najbolje rezultate. Kao pravi osobni pomoćnik. To će se, vjerujem, početi događati u nekoliko narednih godina. Uzbudljivo je. Živimo u zanimljivim vremenima’, zaključio je Bičeika za tportal.