023.hr
SAMO SAT VREMENA OD ZADRA Lovinac domaćin Dana sira i ličkog krumpira; Više od 40 izlagača i bogat zabavni program
EUROPSKI TJEDAN SPORTA U ZADRU Ne propustite Dane otvorenih vrata Zadarskog sporta, evo koje vas aktivnosti očekuju
Danas kreće isplata nacionalne naknade za starije osobe u iznosu od 154,50 eura
Privatni pregledi preko uputnice; Evo koje se pretrage najviše traže
PRIJETNJA ZA PLANET ZEMLJU? Komet 3I/ATLAS nije vanzemaljska tehnologija, već rijedak međuzvjezdani posjetitelj!
NOVA AKCIJA USKOK-A U DALMACIJI Uhićenja pod sumnjom na udruživanje u krijumčarenju ljudi!
PREMA ŽUVELINOM PRIJEDLOGU Pisarnica Grada Zadra srijedom radi do 20 sati
ČUDESNA PRIČA U Velikoj Gorici misteriozni muškarac umirovljenici platio račun u trgovini, a onda je doznala nešto izvanredno
FOTO Na području Biograda, Nina i Starigrada postavljene nove senzorske stanice za mjerenje kakvoće zraka
HERA objavila nove cijene; Evo koliko će kućanstva mjesečno plaćati za plin!
OPET RADOVI Ludwig Pfeiffer u petak zatvara špine u sedam ulica u Diklu
Ekranizacija novele Stephena Kinga “Chuckov život” sutra na ljetnoj pozornici Kino Zone
Grad Zadar imenovao nove pročelnike: Hrvoje Marić i Sanja Jurišić preuzimaju odjele krajem rujna
Pogledajte gdje je sakrio skoro 76 tisuća švicarskih franaka koje je pokušao prošvercati preko granice
ODLAZAK LEGENDARNOG PROFESORA U 88. godini umro Marko Prgin, dugogodišnji ravnatelj Gimnazije Vladimira Nazora
  • Naslovnica
  • Najnovije
  • Vijesti
  • Zadar
  • Županija
  • Sport
  • Vrijeme
  • Podcast
  • Galerije
  • Kultura
  • Show
  • Lifestyle
  • Sci-tech
  • Promo
Promijeni veličinu slovaAa
023.hr023.hr
Najnovije objavljeno
VIJESTI
Zadar
ŽUPANIJA
SPORT
VRIJEME
PODCAST
GALERIJE
KULTURA
SHOW
LIFESTYLE
SCI-TECH
PROMO OBJAVE

Imate vijest koju želite dojaviti?

Želite li se oglasiti na našem portalu?

NAJNOVIJE

ZADAR

ŽUPANIJA

SPORT

VIJESTI

VRIJEME

PODCAST

GALERIJE

KULTURA

SHOW

LIFESTYLE

SCI-TECH

PROMO OBJAVE

Imate vijest koju želite dojaviti?

Želite li se oglasiti na našem portalu?

 
SVA PRAVA PRIDRŽANA © 2023. - 2025. QUANTUM MEDIA
Promo

Imate problem s vašim omiljenim restoranom? Vrijeme je da ga zamijenite!

Autor: Sponzorirana objava
Objavljeno: 20. ožujka 2024.
Čitanje članka: oko 5 min
Podijeli
- SADRŽAJ POČINJE NAKON OGLASA -
Izdvojeno u ovom tekstu
  • Formiranje preferencija 
  • Stvaranje navika
  • Zašto se tako uporno držimo navika? 
  • Ekonomija navika
  • Zašto onda imate svoj omiljeni restoran? 
  • Pronađite svoj novi omiljeni restoran!

Svatko od nas ima svoje preferencije: od hrane koju jede do glazbe koju sluša i mjesta koja posjećuje. Te su preferencije temeljni dio našeg identiteta i često vode naše dnevne odluke. Ali kako te preferencije postaju tako duboko ukorijenjene navike da nas sprječavaju u istraživanju novih mogućnosti?

Formiranje preferencija 

Preferencije se počinju formirati u ranom djetinjstvu i razvijaju se tijekom života, pod utjecajem genetskih i okolišnih čimbenika. Naša iskustva, kultura, društvene mreže pa čak i mediji igraju ključnu ulogu u tome što nam se sviđa, a što ne. Jednako važni čimbenici su društveni pritisak i želja za pripadanjem, što nas može navesti da usvojimo određene preferencije bez stvarnog razmatranja vlastitih želja ili potreba.

Stvaranje navika

Jednom uspostavljene preferencije se mogu brzo pretvoriti u navike. Smatramo da je navika ponavljajuće ponašanje koje se često izvodi automatski, bez puno svijesti ili prethodnog razmišljanja. Istraživanja bihevioralne ekonomije pokazuju da se ljudi često ponašaju “mentalnim prečacima” koji nam pomažu da brzo donosimo odluke, ali nisu uvijek u našem najboljem interesu. Kada neka aktivnost, kao npr posjet omiljenom restoranu, ponavljan dovoljno često, postaje automatski i obavlja se bez mnogo svjesnog razmišljanja.

Dakle, ključni faktor u pretvaranju sklonosti u naviku je učestalost. Što češće odabiremo neku opciju, veća je vjerojatnost da će nam taj izbor postati navika.

Zašto se tako uporno držimo navika? 

Jedna od ključnih karakteristika navika je njihova postojanost. Navike smanjuju naše kognitivno opterećenje jer ne zahtijevaju aktivno odlučivanje svaki put kad se nađemo pred izborom. To može biti korisno jer nam omogućuje da usmjerimo pažnju na druge zadatke. Međutim, ta ista osobina može ograničiti našu otvorenost prema novim iskustvima.

Osim toga, navike se često pojačavaju pozitivnim potkrepljenjem. Ako nam, na primjer, posjećivanje određenog restorana stalno donosi zadovoljstvo, povećava se vjerojatnost da ćemo taj izbor ponoviti. Ovo pojačanje je teško prekinuti, jer bi isprobavanje novog restorana ili iskustva zahtijevalo da nadvladate inerciju svojih postojećih navika.

Ekonomija navika

Postoji i ekonomska dimenzija naših preferencija i navika. Ljudi često donose odluke na temelju percepcije vrijednosti, koja uključuje ne samo financijske troškove, već i vrijeme, trud i emocionalnu uključenost. Kada uložimo svoje resurse u određenu aktivnost ili izbor, može postojati oportunitetni trošak koji nas navodi da nastavimo s ponašanjem čak i kada ono više nije optimalno. To je još jedan razlog zašto se ljudi mogu držati svojih navika, unatoč prilikama za nova, možda bolja iskustva.

Zašto onda imate svoj omiljeni restoran? 

Pojednostavljeno i pomalo generički, možemo reći da svoje omiljene restorane imamo zbog udobnosti i predvidljivosti koja smanjuje neizvjesnost povezanu s nepoznatim iskustvima. Emocionalna privrženost posebnim uspomenama ili događajima koji su se tijekom vremena dogodili u tim restoranima dodatno jača njihovu prednost nad drugima.

..i zašto vas ograničava u proširenju vašeg kulinarskog iskustva

Prokušana kvaliteta vašeg omiljenog restorana svakako je dobar način da se zaštitite od mogućih razočaranja. Možda svi drugi restorani i pubovi nisu tako “dobri”, ali sada barem shvaćate kako se samo jedno dobro iskustvo može vrlo brzo pretvoriti u dugoročnu naviku, što ne mora nužno biti u vašem interesu.

Naravno, svjesni smo da kada imamo svoj omiljeni restoran, u stvarnosti posjećujemo i druge ugostitelje. No, opisujući rad podsvjesnih mehanizama, htjeli smo ocrtati tu dinamiku donošenja odluka i stvaranja navika.

Pronađite svoj novi omiljeni restoran!

Na kraju, dopustite nam da vas izazovemo: pronađite novi omiljeni restoran ! Za Vas smo pripremili izbor ponuđača vrhunske kuhinje, okupljene u SelectBox poklon paketu Ekstravagantna večera. Iznenadili biste se da među njima ne pronađete neki barem jednako dobar kao vaš omiljeni restoran. Možda i bolji… Kao što vidite, proširenje vaših gurmanskih horizonata (izvan vašeg omiljenog restorana) može biti izvrstan dar. Želite li nekome priuštiti doista nezaboravno iskustvo vrhunske kuhinje, pogledajte ponuđače našeg ekskluzivnog paketa Ekstravagantna večera. Ta uključuje romantičnu večeru u priznatim restoranima za dvije osobe. Nadamo se da smo u vama probudili barem malo želje za kulinarskim istraživanjem i gurmanskim užicima. To nam je bila namjera. Uživajte u dobroj hrani!

- PRIMAJTE VIJESTI I PUTEM NAŠIH KANALA -
Ad imageAd image
Ad imageAd image
@023.zadar

Oznake:promorestoranselect box
- OGLAS -
- OGLAS -

Možda vam se sviđa i ovo...

Promo

SAMO SAT VREMENA OD ZADRA Lovinac domaćin Dana sira i ličkog krumpira; Više od 40 izlagača i bogat zabavni program

Zadar

PREMA ŽUVELINOM PRIJEDLOGU Pisarnica Grada Zadra srijedom radi do 20 sati

Županija

FOTO Na području Biograda, Nina i Starigrada postavljene nove senzorske stanice za mjerenje kakvoće zraka

Zadar

Grad Zadar imenovao nove pročelnike: Hrvoje Marić i Sanja Jurišić preuzimaju odjele krajem rujna

Zadar

ODLAZAK LEGENDARNOG PROFESORA U 88. godini umro Marko Prgin, dugogodišnji ravnatelj Gimnazije Vladimira Nazora

Zadar

TEK U LISTOPADU Još nisu gotovi radovi na novoj Medicinskoj školi; Župan Bilaver: “Za vrijeme radova naišlo se na brojne prepreke”

Zadar

NEMAR ZADARSKE BOLNICE? Dijete šest dana imalo strano tijelo u grlu: Roditelji proživjeli agoniju, Ministarstvo traži očitovanje

Vijesti

Cijene auto guma rastu iz godine u godinu: Nova europska uredba mogla bi ih učiniti još skupljima!

- OGLAS -
023.hr

Želite li se oglasiti na Portalu 023.hr – doznajte više na ovoj poveznici ili nas nazovite na broj 023/777-900
Nakladnik: Quantum media d.o.o. // Impressum // Email: [email protected] // WhatsApp: 091/6666-888
Korisne poveznice: Zahtjev za brisanjem // Uvjeti korištenja // Dojava vijesti // Pravilnik nagradnih natječaja
Pojedine rubrike ovog portala mogu donositi sadržaje koji nisu primjereni osobama mlađim od 18 godina.

Družimo se i na ovim mrežama

Sva prava pridržana © 2024. Quantum media d.o.o.
 

    Dobrodošli natrag!

    Prijavite se u svoj račun

    Username or Email Address
    Password

    Izgubljena lozinka