Kada je prije nešto više od godinu dana Ferit Sahenk, predsjednik Uprave turske Doğuş grupe svečano obilježavao početak građevinskih radova u povijesnoj gradskoj jezgri, Zadar je nazvao svojim drugim domom. Ususret završetku grubog dijela gradnje zdanja koje će postati najluksuzniji hotel u gradu, Doğuşev regionalni direktor Burak Baykan ekskluzivno je za Poslovni dnevnik predstavio prototip hotelske sobe budućeg Hyatt Regencyja koji se rađa u nekadašnjoj zgradi tvornice sokova i likera Maraska, piše Poslovni dnevnik.
Baykan je sobu opisao kao ‘dom daleko od doma’, što možda najviše i govori o upornosti turskih investitora koji će gradnju hotela dovršiti deset godina nakon što su je prvi put najavili.
Gradnja je u Zadru u punom jeku, dovršeni su betonski radovi i postavljene su instalacije, do rujna ove godine hotel bi trebao biti dovršen, a datum otvorenja do tada bi trebao biti dogovoren s hotelskom kućom Hyatt International. Luksuzni hotelijeri čije je poslovno sjedište u Chicagu s Doğuş grupom već surađuju kroz hotele Doğuş grupe Grand Hyatt Istanbul i Hyatt House Gebze u Istanbulu. Doğuş je od ukupno predviđenih 55 milijuna eura investicije do sada u gradnju hotela uložio 35 milijuna eura.
“Oduševljeni smo postignutim napretkom i s nestrpljenjem očekujemo otvaranje hotela”, kaže Baykan.
Doğuşev regionalni direktor tumači kako su u dizajniranju hotelske sobe odabrani umirujući tonovi radi stvaranja atmosfere koja potiče na opuštanje. Od kada su 2018. godine revidirali investicijski budžet do danas su se troškovi zbog inflacije povećali, kako ističe Baykan za 15 do 20 posto, no tvrdi da će konačna planirana vrijednost investicije ostati ista.
“Kroz financijske i nabavne strategije uspješno smo upravljali rizicima tijekom izgradnje”, tumači Baykan.
Hyatt Regency Zadar, prvi hotel toga brenda u Hrvatskoj, imat će 133 sobe, a prizemlje će biti uređeno poput ‘javnog trga’ u svrhu druženja i pružanja osnovnih usluga gostima. Bar i restoran nosit će brend Doğuş, dok će spa centar i teretana svojim dizajnom, tumače u kompaniji, odavati počast podrijetlu zgrade, a gosti će na raspolaganju imati otvorene i zatvorene bazene. Dvorana za događanja veličine je 400 četvornih metara i moći će ugostiti kongrese, vjenčanja i promocije pa može, kako u Doğuşu ističu, biti vrijedan dodatak centru grada.
“Dizajn spaja elemente resorta s elementima gradskog hotela odražavajući naš cilj da poslujemo tijekom cijele godine”, kaže Baykan.
Cjelogodišnji turizam od investitora očekuje i zadarska gradska politika s kojom su kroz godine prošli i još prolaze niz pregovora oko urbanističkog uređenja, što je podrazumijevalo nekoliko izmjena projekta koji osim hotela obuhvaća i gradnju luksuznih stanova.
Ponajviše je na izmjene i dugotrajnost u izvedbi Doguševa zadarskog projekta imao strateški zaokret u kompaniji unutar kojeg su prije četiri godine prodali nautičke marine na hrvatskoj obali Jadrana i fokusirali se na hotele i stanove. Za dvije godine projekt se oduljio i zbog pandemije, ali i potrebe Doğuş grupe da se neko vrijeme posveti restrukturiranju svojih dugova.
‘Hyatt Regency Maraska’
Branko Dukić, gradonačelnik Zadra danas kaže kako mu je cilj podići turističku vrijednost grada s novom hotelskom i javnom infrastrukturom te sadržajima koji će smanjiti sezonalnost i privući bogatije goste.
“Želimo potaknuti investitore da više ulažu u hotele visoke kategorije koji Zadru kronično nedostaju”, kaže Dukić.
Gradonačelnik hotel naziva “Hyatt Regency Maraska” i smatra ga projektom koji će u grad privlačiti bogatije goste tijekom cijele godine. Napominje kako Zadar upravo očekuju izmjene prostornog plana, a među prioritetima su lokacije namijenjene hotelima najviše kategorije.
Doğuş i gradska uprava danas govore u suradničkom tonu, no Baykan se prisjeća i značajnog pritiska na njih od samog početka. Morali su, kaže, građanima Zadra omogućiti pristup obali, a ceste oko novog turističkog kompleksa projektirati s ciljem da se poboljša protok prometa u tom području.
“Na kraju smo pristali da se nacionalizira naš vlastiti komad zemlje i pretvori se u cestu”, podsjeća Baykan. U raspravi o prostornom planiranju još nije zatvoreno poglavlje o razvoju cesta i obale ispred hotela, što utječe na glavni ulaz i opći protok prometa. “Postupci su u tijeku i nadamo se da će biti završeni prije otvaranja”, kaže Baykan.
Brend ‘Regency’ unutar Hyatt hotelske mreže podrazumijeva luksuzni smještaj čiji su ciljani gosti oni koji dolaze na poslovna putovanja, konferencije i putovanja u grupama, odnosno zamišljen je kao spoj poslovanja i odmora.
Čeka se cijena stanova
S obzirom na to da prvi Hyattov hotel u Hrvatskoj niče u prostoru bivše proizvodnje pića koja je preseljena na drugu lokaciju. Baykana smo pitali hoće li se u baru budućeg luksuznog hotela moći naručiti Maraskin Maraschino što bi predstavljalo značajnu poslovnu priliku i promociju za Marasku u vlasništvu Stanić grupe.
“Zašto ne? To je operativna odluka koju još nismo finalizirali. Hotel će imati nekoliko ključnih mjesta, posebno restoran “fine dining” i hotelski bar, za koje očekujemo da će biti prvoklasni izbori i za goste i za lokalno stanovništvo. Ovo je jedinstvena prilika da prenesemo ukusnu povijest i kulturu Zadra našim gostima, uključujući i liker Maraschino, ako to odlučimo učiniti”, kaže Baykan ostavljajući vrata otvorenima da se i Maraschino na novi način vrati doma.
Pokraj hotela gradit će se oko 200 stambenih rezidencija, no Baykan ističe kako taj dio projekta kompanija još ne može predstaviti jer nije dovršen pa ni cijenu luksuznih stanova nije moguće prognozirati.
Ipak, kaže kako su zamislili privlačenje raznolikih kupaca koji cijene sadržaje poput bazena, dječjih igrališta i drugih potpornih objekata kako bi stanovnici uživali u Zadru tijekom cijele godine i imali pristup i hotelskim sadržajima. Prema do sada obavljenim informacijama, sa stambenim kompleksom vrijednost investicije trebala bi doseći 120 milijuna eura, piše Poslovni dnevnik.