Život nas uči da ništa nije jednostavno, a neki čudni zakoni tržišta pobjeđuju logiku. Uglavnom, cijene nafte padaju, a cijene goriva rastu i to radikalno, odnosno približavaju se granici od dva eura za litru.
Upozorenja nikad dosta, pa vam dostavljamo još jedan savjet za štedljivu vožnju. Što je veća brzina, veći je i otpor zraka, a to je ključni faktor u potrošnji goriva automobila.
Otpor zraka raste kvadratno na brzinu – a ne linearno. Dakle, čak i ako idete samo malo brže, otpor će se povećati mnogo više od vašeg ritma vožnje, a s tim i potrošnja.
Pri brzinama od oko 140 km/h, automobil troši natprosječnu količinu goriva. Na primjer, Njemački autoklub (ADAC) je izračunao za automobile srednje klase da pri vožnji od 160 km/h troše do dvije trećine više goriva nego pri 100 km/h.
Mnogi vozači i na hrvatskim autocestama vole brže voziti, a to nije ekonomično (a ni sigurno).
Koja je brzina idealna? Ubrzajte energično, prebacite u najviši mogući stupanj prijenosa i vozite brzinom između 60 i 90 km/h. To je najekonomičnije.
Naravno, to nije praktično na autocesti. Idealna brzina ovdje je konstantnih 100 do 130 km/h u najvišoj brzini brzini, piše HAK revija.