Jedna od zvijezda ovogodišnjeg sajma automobila u Parizu je novi automobil Renaulta baziran na legendarnom modelu 4. Renault 4 E-Tech je, kako su to naglasili iz francuske kompanije, retro-futuristički model koji odražava njihovu posvećenost ubrzanju energetske tranzicije. Naravno, riječ je o potpuno električnom modelu.
Dizajn dijeli neke elemente kao i legenda koja je predstavljena još šezdesetih godina prošlog stoljeća i koja je tijekom više desetljeća i na više od 100 tržišta prodana u više od 8,1 milijun komada. Kao neke od poveznice tog dizajna treba izdvojiti prepoznatljivu prednju masku s logom Renaulta u sredini, dok su originalna i legendarna trodijelna svjetla sa stražnje strane sada dobila novi život, s modernim linijama i prepoznatljivim LED potpisom.
Među ostalim poveznicama u dizajnu s originalnim modelom, iz Renaulta spominju i linije poklopca motora koje se nastavljaju do dna rešetke i oblik stražnjeg prozora, a treba spomenuti i platneni krov kojim se upravlja pritiskom na tipku ili putem glasovne kontrole.
Moderna i električna četvorka napravljena je na istoj platformi kao i nedavno predstavljen model R5 (AmpR Small platforma) te je dimenzijama, ali i uskim krugom okretanja idealan za gradsku vožnju, no zahvaljujući prtljažniku kapaciteta 420l, s njim ćete bez problema moći i na putovanja.
Kada se pojavi na tržištu, što bi trebalo biti sljedeće godine (službeno još nije objavljeno), bit će dostupan samo s prednjim pogonom i dva modela motora i baterija. Snažniji model imat će motor od 150KS, 52 kWh bateriju koja bi trebala osigurati doseg od oko 400 km, a automobil bi do stotke trebao ubrzati za 8,5 sekundi.
Za one koji će tražiti jeftiniju varijantu ovog automobila, dostupan je model sa slabijim motorom (120 KS) koji do 100 km/h može ubrzati za 11 sekundi, dok njegov doseg s 40 kWh baterijom iznosi oko 300 km. Baterija na oba modela može se od 15 do 80 posto kapaciteta napuniti za pola sata.
U unutrašnjosti automobila nema, naravno, prepoznatljivog povišenog mjenjača, već dominiraju ekrani – jedan ispred vozača s osnovnim informacijama o automobilu i vožnji te dodatni centralni ekran. I ovaj Renaultov automobil dolazi s openR link sustavom u kojem su integrirane Googleove usluge te s podrškom za ChatGPT, a dostupan je i Renaultov virtualni asistent Reno.
Datum početka prodaje ovog automobila još nije poznat, kao niti njegova cijena. Dok neki mediji spominju kako bi ona mogla biti niža od 30 tisuća eura, druge informacije govore o cijeni većoj od 33 tisuće eura, no kako nema službenih podataka, do njihove objave možemo samo nagađati koliko bi to moglo iznositi. Renault 4 E-Tech na tržištu očekujemo tijekom sljedeće godine.