Danas je u Koncertnoj dvorani braće Bersa predstavljen novi vizualni identitet grada Zadra čiji su autori studenti Arhitektonskog fakulteta – Studija dizajna Lucija Tadić, Katja Malešević i Nino Dolenc.
Naime, rezultat je to opsežnog projekta brendiranja, pokrenutog s ciljem stvaranja suvremenog, održivog i prepoznatljivog identiteta grada. Ovaj višegodišnji projekt provodio je Grad Zadar od 2021. kroz Upravni odjel za kulturu i šport.
Studenti, uz vodstvo mentora Marije Juze, Anamarije Poljanec i Romane Kajp, razvili su prijedloge budućeg identiteta grada koji je danas predstavljen, a kojem je osnova zadarski simbol crkva sv. Donata.

Kako su došli do konačnog rezultata, na predstavljanju su nam rekli sami studenti, dok je o procesu rada govorio voditelj odsjeka Studija dizajna izv. prof. Tomislav Vlainić. Dina Bušić, pročelnica Upravnog odjela za kulturu i sport Grada Zadra, rekla je tom prigodo o samom projektu kojim se došlo do ovih vizuala koji su od sad primjenjivi u svakodnevnom životu.
– U sklopu Dana grada smatrali smo da je prigoda za jedan višegodišnji rad i našeg Upravnog odjela za kulturu, prije svega kao koordinatora, ali Arhitektonskog fakulteta u Zagrebu koji je proveo vrlo participativan pristup u izradi novog vizualnog identiteta našega grada, prije svega vizualnog identiteta koji će koristiti Grad, gradske službe, gradska uprava, ali koji se tako primjenjivi i na druge javne sadržaje. Smatramo da je to u skladu s trendovima koje prate i drugi razvijeni gradovi. Da je vizualna komunikacija jedan standard i bitan način komunikacije u suvremeno doba i da na ovaj način pružamo u biti jedan osnov za rebrendiranje samoga grada. Vidjet ćete i u samom vizualnom identitetu da je za jednu ključnu u vizualni fokus stavljena i crkva svetog Donata, simbol našega grada koja je, između svih simbola, zasigurno jedan od onih koje se najviše prepoznaje izvan Zadra, isto tako. I na ovaj način dobivamo jedan nov i štih, novu vizualnu komunikaciju i smatramo je u svakom smislu to dobro i da ćemo, evo, u vremenu koje je pred nama nastojati taj vizualnu identitet ugraditi u sve javne sadržaje i na taj način je pratiti moderne standarde u vizualnu komunikaciji našeg grada, ocijenio je tako novi vizual zadarski gradonačelnik Šime Erlić.

Inače, u stvaranju ovog vizuala provedeno je i niz radionica kao i formirana fokus grupa te je od nekoliko odabranih rješenja izabrano upravo ovo koje je danas predstavljeno.

