Gradonačelnik Šime Erlić obznanio je, sukladno najavama, smjernice za provedbu Odluke o donošenju općih akata o postupku zapošljavanja te time definirati novi obrazac budućeg zapošljavanja svih djelatnika u gradskim trgovačkim društvima i javnim ustanovama.
Time je započeo korak u transparentnosti rada Gradske uprave i zapošljavanja u sve tvrtke i ustanove kojima je osnivač Grad Zadar.
– U suštini one su izrađene, one će biti nakon ove press konferencije i objavljene na stranicama Grada Zadar, dakle biće javno dostupne, moći će ih svi vidjeti i iščitavati. I ove smjernice su nešto čime smo se bavili također posljednjih mjeseci, odnosno razgovarali i imali sastanke, prezentacije. Ja sam o tome upoznao sve ravnatelje gradskih tvrtki, sve direktore gradskih tvrtki i postigao konsenzus među njima, da sada možemo s aspekta i pravnih normi, ali i s aspekta same transparentnosti i viših ciljeva koji želimo uvesti, ove smjernice staviti u primjenu. One su za nas važne jer propisuju obvezne procedure koji primanja djelatnika u gradske tvrtke i s njima mi podižemo opću transparentnost zapošljavanja na razini kompletnog sustava gradske uprave u koju ne uključujem samo Grad i Gradsku upravu, nego i kompletan sustava. To su i tvrtke u vlasništvu i javne ustanove. Cilj je da podignemo razinu kvalitete javnih usluga na viši nivo, rekao je Erlić uvodno.
Prva komponenta te profesionalizacije upravo je to transparentno zapošljavanje, a uz to također, započeli smo procese, analize za drugu komponentu, a to je preustroj Gradske uprave koji ćemo, vjerujem, ovih nekoliko mjeseci koje su pred nama, ne mogu vam kazati točan rok, ali radimo sada. Isto tako započet ćemo s tim procesom, to ovisi isto tako o Gradskom vijeću jer ću ja kao gradonačelnik predložiti novi preustroj i Gradske uprave Gradskom vijeću, do kraja godini ću se nastojati da to bude, najavio je.

Naglasio je kako nema grada koji je osmislio ovakav način smjernica kojima definira standardiziranu proceduru zapošljavanja u svim gradskim tvrtkama i javnim ustanovama da na isti način moraju provoditi procese zapošljavanja, definirajući sve od početka objave javnoga poziva, cijelog postupka, testiranja, pisanog i usmenog, bodovanja, objave na mrežama i svega ostalog.
Osim toga, najavio je i revizije i reforme u najvećim gradskim tvrtkama:
– U kontekstu profesionalizacije pokrećemo isto tako i reviziju, odnosno reformu i preustroj javnih tvrtki. Naglasak će biti stavljen na ove naše najveće javne tvrtke, to su Vodovod, Čistoća, Eko d.o.o i Liburnija. To su tvrtke koje su najveće, na kojima je i najveća odgovornost, a za čiju potrebu ćemo angažirati i stručnjake. Ja sam tu prije svega angažirao da time koordinira i naš glavni gradski revizor pročelnik Odjela gospodin Krešimir Karamarko, a cilj je u biti da napravimo revizije pojedinih tvrtki, koje će napraviti se na taj način da imaju ciljeve oko preustroja, ukidanje eventualno nepotrebnih funkcija, unapređivanja onih zadataka koje zaposlenici moraju obavljati i s krajnjim ciljem, a to je da imamo bolju uslugu i komunikaciju prema građanima i da stvorimo stimulativniju radnu okolinu i okruženje za same djelatnike koji rade u samim tim tvrtkama, koje se temelje na napredovanjima, edukacijama, na usmjerenosti na rezultate. Tu je potrebna jedna modernizacija i samih organizacijski strukturi pojedinih tvrtki.
Kako je točno gradonačelnik osmislio ovu transparentnost, poslušajte u nastavku: