Prodaja alkoholnih pića u trgovačkim lancima značajno je rasla u prvih devet mjeseci ove godine u odnosu na isto razdoblje lani.
Pijemo, dakle, sve više alkohola. Prema podacima vodeće svjetske agencije za istraživanje tržišta i potrošačku inteligenciju Nielsen (NIQ), količinski promet alkohola u maloprodaji ove je godine veći za 10 posto, otkriva mjesečnik Ja trgovac.
Pritom je u istom razdoblju (siječanj – rujan) prodaja piva u maloprodaji pala 3 posto, vina 4 posto, mlijeka 3 posto, a kave 2 posto. Valja još jednom naglasiti kako je riječ o količinskoj, a ne financijskoj prodaji.
Kad je riječ o vrijednosnom udjelu, gorki likeri lani su držali 31 posto prodaje, viski je bio drugi s 13 posto, a obični likeri treći s 10 posto. Tržišni lider bio je Badel 1862, na drugom je mjestu Maraska, a trećem kompanija Pernod Ricard (Absolut vodka, Chivas, Ballantine’s, Four roses, Jameson…)
Platforma Euromonitor international procjenjuje da će količinska prodaja žestice ove godine u hrvatskoj maloprodaji iznositi 18,3 milijuna litara, što je više nego lani. To je pak prosječna dnevna potrošnja od 50.000 litara. I to samo ono što kupimo u dućanima. A gdje je još ugostiteljstvo…
Euromonitor pritom procjenjuje ovogodišnju potrošnju likera na 6,2 milijuna litara, a viskija na 1,8 milijuna. U oba slučaja to je nešto više nego lani. Analize je objavio mjesečnik Ja trgovac u broju od studenoga, donosi Danica.hr.

