U petak stupa na snagu Vladina odluka o ograničavanju cijena za čak 70 proizvoda.
Novost je da će svi prodajni objekti površine veće od 400 kvadrata morati imati posebne dijelove u dućanima za prodaju artikala kojima je cijena ograničena, donosi portal Danica.hr.
Sveučilišni profesor dr. sc. Ljubo Jurčić te dijelove i police dućana naziva “odjelom za siromašne”. To je politika siromaštva, ogorčen je Jurčić navodeći kako Vlada razvija ekonomiju siromaštva umjesto da se ozbiljno bavi bitkom protiv inflacije, što je žalosno.
2000 proizvoda
Među 70 proizvoda s ograničenom cijenom najviše ih ima Podravka grupa – čak 25. Najvećim dijelom su to proizvodi Podravke, a u manjem broju i baranjskog Belja i slovenskog Žita.
To su: glatko i oštro brašno, jogurt, riža, špageti, hrenovke, hamburger slanina, pasirana rajčica, palenta, kukuruzne pahuljice, gris, dvopek, tjestenine penne i fusilli, panceta, šunka u ovitku, pašteta čajna, kranjska kobasica, riblja konzerva u biljnom ulju, kiselo vrhnje, svježi kravlji sir, svinjska mast, smrznuti grašak, cikla staklenka, džem voćni.
No, koprivnička kompanija neće imati većih problema s tim ograničenjima jer Podravka grupa danas (nakon preuzimanja Fortenovina agrara) ‘štanca’ oko 2000 različitih proizvoda. Neki od njih specifični su za pojedina tržišta – poput SAD-a, Rusije ili Australije – pa ih nema u našoj zemlji.
17 tvornica
Podravka danas izvozi svoje proizvode u više od 60 zemalja svijeta, na sve kontinente, čime se ne može pohvaliti niti jedna hrvatska tvrtka. Osim toga, ima vlastita poduzeća u 17 zemalja. Po svemu je Podravka svakako najvažnija multinacionalna kompanija u državi.
Grupa ima ukupno 17 tvornica: sedam u Koprivnici, šest u Sloveniji (Žito) te po jednu u Varaždinu (Kalnik), Rovinju (Mirna), Češkoj (Lagris) i BiH (Farmavita).