U prvoj polovici 2025. godine Zadar je ponovno potvrdio svoj status jedne od najpoželjnijih hrvatskih destinacija. Prema podacima koje je objavila Turistička zajednica grada Zadra, čak 20.238 gostiju ostavilo je svoje dojmove o boravku u gradu putem online platformi, a prosječna ocjena zadovoljstva iznosi vrlo visokih 89 od 100.
Ovi rezultati predstavljaju snažan pokazatelj ukupne kvalitete i profesionalnosti zadarske turističke ponude, ali i motivaciju za daljnji razvoj destinacije. U ocjenjivanju su obuhvaćena 302 poslovna subjekta iz sektora smještaja, ugostiteljstva, agencijskih usluga i turističkih atrakcija. Posebno se ističe pohvala gostiju na račun ljubaznosti i uslužnosti osoblja, što je i dalje jedno od najvećih obilježja zadarskog turizma.
Top ocjene za atrakcije, restorane i agencije
U analizi provedenoj kroz sustav IQM Destination, najviše ocjene ostvarile su turističke agencije (98/100), atrakcije (94/100), te restorani (93/100), gdje se posebno ističu visoke ocjene za ambijent (97/100) i hranu (89/100). Hoteli i hosteli imaju stabilnih 87/100, dok privatni smještaj drži razinu s 86/100. Caffe barovi (85/100) i marine (87/100) također potvrđuju konzistentnu kvalitetu, dok plaže bilježe vrlo dobar rezultat od 88/100.
Lokalni ugostitelji i hotelijeri: Povratne informacije pomažu rastu kvalitete
Pozitivne dojmove gostiju i koristi od IQM sustava potvrdili su i istaknuti zadarski ugostitelji i hotelijeri.
“IQM program pruža nam dijagnostičke alate koji olakšavaju praćenje i unaprjeđenje kvalitete i održivosti. Možemo brzo prepoznati slabosti i mjeriti napredak”, rekao je Vlado Babac, restoran Pet bunara.
“Platforma omogućuje uključivanje što više poduzetnika kroz zajedničke kampanje i edukacije, što otvara prostor za suradnju i izravno oblikovanje turističkog doživljaja Zadra”, izjavio je Duje Stanišić, restoran Botanist.
“Sustav nam nudi konkretne, individualizirane prijedloge za poboljšanje prezentacije i usluge. Takav pristup direktno utječe na konkurentnost i prepoznatljivost”, istaknula je Mladenka Štura, hotel Bastion i restoran Kaštel.
Turistička zajednica nastavlja s edukacijama i povezivanjem sektora
Rezultati online ocjena nisu samo statistika – oni su alat za usmjeravanje daljnjih aktivnosti i unapređenja. Turistička zajednica grada Zadra u suradnji s tvrtkom Feel IQM najavljuje edukativne radionice i dodatno umrežavanje svih dionika tijekom jeseni, u sklopu programa IQM Destination.
Cilj je jasan – dodatno ojačati kvalitetu ponude, iskustvo posjetitelja i pozicioniranje Zadra kao moderne, gostoljubive i održive destinacije s prepoznatljivom uslugom i visokom razinom profesionalnosti.