U Hrvatskoj se sprema najveći društveni eksperiment u povijesti: bojkot svih trgovina 24. siječnja 2025. godine. Poruka je jasna – nema kupovine tog dana, kao da su police prazne, a blagajne zaključane.
Građani, okupljeni oko ove genijalne inicijative, uvjereni su da će ovaj potez “poučiti trgovce pameti” i natjerati ih da snize cijene. Jer, logično je – kad trgovine jedan dan ne zarade, cijene magično padaju.
Naravno, neki trgovački lanci odmah su prepoznali priliku. Umjesto panike, krenuli su u kontraofenzivu. Lanac zdravih trgovina “bio&bio”, recimo, odlučio je poniziti logiku bojkota i ponuditi 20% popusta na sve račune iznad 25 eura baš na dan bojkota. I onda, da dodatno zakomplicira stvar, produžio popust i na subotu, jer tko ne bi htio dvodnevni bojkot s popustom? Kupci sad imaju priliku ne bojkotirati trgovinu i pritom se osjećati kao moralni pobjednici. Genijalno.
Na društvenim mrežama, reakcije su eksplozivne. S jedne strane, podrška bojkotu buja – ljudi dijele objave, govore o solidarnosti i planiraju unaprijed kupiti sve što im treba.
S druge strane, skeptici se pitaju hoće li bojkot trgovina zapravo završiti većom gužvom u subotu, jer kruh se neće kupiti sam. A tu je i gospodin Dražen Oreščanin, koji je hrabro objavio da će kupovati kao i svakog drugog dana. Možda čak i više, da bi nadoknadio sve što bojkotirani neće kupiti.
No, pravi pobjednici ovog bojkota bit će svi oni koji su na dan bez trgovina odlučili nešto sasvim novo – recimo, pojesti konzervu graha koja stoji na polici već šest mjeseci. Ili onaj smrznuti grašak na kojeg su zaboravili. Bit će to dan povratka kulinarskoj kreativnosti, gdje će građani stvarati umjetnička djela od namirnica za koje nisu ni znali da ih imaju.
I dok sve ovo traje, trgovci i dalje gledaju prema budućnosti. Bojkot je možda jedan dan, ali njihova bitka traje cijelu godinu. I tako, dok građani vode svoje “ratove” na društvenim mrežama, trgovački lanci mudro trljaju ruke – jer zna se, najveći profit dolazi neposredno prije i neposredno poslije bojkota.
Sretno, Hrvatska! Neka vaša borba protiv visokih cijena traje barem toliko dugo koliko traje i želja za viralnim objavama. A možda, samo možda, na kraju dana ipak kupite nešto na popustu – čisto da ne propadne prilika.