Nova studija Consumer Reportsa, koja je analizirala više od 300.000 automobila, zaključuje da električni automobili i plug-in hibridi imaju daleko više problema od tradicionalnih automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem. Prema studiji, električni automobili imaju prosječno 42 posto više problema, dok plug-in hibridi imaju čak 70 posto više problema u odnosu na konvencionalne automobile. Steven Elek, automobilski analitičar u Consumer Reports, objašnjava da su veće stope kvarova posljedica činjenice da je tehnologija električnih automobila još uvijek relativno nova. Barem u onoj mjeri u kojoj ih sada viđamo na cestama, donosi Revija HAK.
Problemi sežu od manjih smetnji poput škripe kočnica i kvarova u unutrašnjosti do ozbiljnih i skupih kvarova na baterijama, motorima i sustavima prijenosa. S još više problema ističu se plug-in hibridi. Studija naglašava da njihova kombinacija dva odvojena pogonska sklopa, elektromotora i motora s unutarnjim izgaranjem, povećava rizik od tehničkih kvarova. U usporedbi s tradicionalnim hibridima, koji su značajno evoluirali i sada se mogu natjecati s automobilima na benzin, plug-in hibridi i dalje su manje pouzdani.
Osim tehničkih izazova, studije ukazuju i na potencijalno štetne posljedice ako se električni automobil zapali. Baterije u električnim automobilima sadrže velike količine litija i drugih kemijskih tvari koje mogu oslobađati otrovne plinove tijekom izgaranja. Ove tvari mogu oštetiti dišne puteve i uzrokovati dugotrajne zdravstvene probleme kod ljudi izloženih dimu. Požare u električnim automobilima teško je ugasiti i često je potrebna posebna oprema, što pogoršava situaciju.
Istraživanje također daje pregled najpouzdanijih i najmanje pouzdanih robnih marki. Toyota je na vrhu popisa dok američki (električni) brend Rivian ima apsolutno najnižu ocjenu. Loš plasman Riviana pripisuje se izazovima s novom tehnologijom električnih vozila.
Consumer Reports ističe da podaci uključuju vlasnička iskustva i tehničke procjene te da problemi električnih automobila ne znače nužno da su neprikladni, već da se tehnologija jošrazvija.