Sjajne vijesti stižu nam iz Zagreba, gdje je zadarska pamet i suradnja još jednom dobila potvrdu na nacionalnoj razini. Na svečanoj manifestaciji Dana hrvatskih muzeja, projekt “Widespread School” osvojio je Posebno priznanje ICOM-a Hrvatska za 2025. godinu u kategoriji Međusektorska suradnja.
Ovo priznanje, dodijeljeno 3. prosinca 2025. u Hrvatskom prirodoslovnom muzeju, potvrda je da Zadar prednjači u povezivanju obrazovanja i kulturne baštine. Projekt je u Zagrebu predstavio Međunarodni centar za podvodnu arheologiju u Zadru (MCPA Zadar), koji je uz Grad Zadar jedan od ključnih aktera ove uspješne priče.
Učionica bez zidova: Kako Zadar inovira nastavu
Nagrada nije stigla slučajno. Ona je rezultat sinergije Grada Zadra (konkretno Upravnog odjela za EU fondove i Upravnog odjela za odgoj i školstvo), MCPA Zadar te zadarskih osnovnih škola. Riječ je o europskom projektu financiranom iz programa Erasmus+, čiji je glavni cilj razvoj inovativnih pristupa učenju izvan klasične učionice.
Bit projekta najbolje se vidjela u travnju 2025. godine, kada je MCPA Zadar proveo četiri radionice u sklopu terenske nastave. Umjesto suhoparnog učenja iz udžbenika, učenici su dobili priliku za:
- iskustveno učenje,
- kreativni i istraživački rad,
- neposredno upoznavanje bogate lokalne i prirodne baštine.
Ovaj program stručno je vodila Maja Kaleb, voditeljica odjela edukacije i dokumentacije te viša konzervatorica i podvodna arheologinja.
Poticaj za budućnost
Dodijeljeno priznanje ima veliku težinu jer odražava vrijednosti koje promiče ICOM na međunarodnoj razini, a koje su usklađene s kulturnim politikama UNESCO-a. Ono naglašava da su upravo međusektorska partnerstva temelj suvremenih muzejsko-obrazovnih praksi.
Iz MCPA Zadar i Grada Zadra poručuju kako je ovo priznanje velik poticaj za nastavak razvoja inovativnih obrazovnih modela i jačanje suradnje unutar naše lokalne zajednice.
Možemo reći da ovaj projekt funkcionira poput mosta koji spaja školu i grad – pretvarajući ulice i muzeje Zadra u živući udžbenik iz kojeg djeca uče dodirujući povijest, umjesto da o njoj samo čitaju.

