Hrvatska gospodarska komora (HGK) očekuje rast potrošnje na crni petak i u prosincu – na crni petak potrošnja bi mogla dosegnuti 108 milijuna eura što je sedam milijuna eura više nego lani, dok se u prosincu očekuje potrošnja od 2,5 milijarde eura, nasuprot lanjskih 2,3 milijarde eura.
Na očekivanje nešto veće potrošnje na crni petak i tijekom cijelog prosinca u odnosu na isto razdoblje lani, upućuju pozitivni makroekonomski pokazatelji i trendovi u maloprodaji od početka godine, kažu analitičari HGK, a prenose agencije.
Prema podacima koje su iznijeli, u prvih deset mjeseci ove godine broj fiskaliziranih računa porastao je za 0,56 posto, a promet za 6,53 posto, dok je prosječan iznos fiskaliziranog računa iznosio 17,47 eura, što je rast od 5,93 posto u odnosu na isto razdoblje lani.
U prvih 20 dana studenoga nastavljen je rast broja računa u trgovini na malo i to za 1,18 posto, a očekuje se da će se rast nastaviti do kraja mjeseca. Prema procjenama, na crni petak 28. studenoga bit će izdano oko 5,1 milijun računa, a potrošnja bi mogla dosegnuti 108 milijuna eura. To je gotovo sedam milijuna eura više nego lani kada je potrošeno 101,2 milijuna eura.
U studenome i prosincu prošle godine ostvareni su veći prosječni iznosi računa u odnosu na ostatak godine i to za 6,6 posto u studenom te za 15,42 posto u prosincu, što ukazuje da se marketinška aktivnost crnog petka prelila na cijeli mjesec.
Pojačanu aktivnost crnog petka potvrđuje i istraživanje HGK prema kojemu gotovo polovica potrošača impulzivno kupuje prilikom prigodne kupovine. Najčešće se radi o “utješnoj“ kupovini – nagradi samome sebi za ostvareni uspjeh (27,3 posto) te kupovini za buduće potrebe (23,6 posto), što uključuje poklone i drugo.
Za oba spola pokretač impulsne kupovine je prilika – prigodni popust i sezonska sniženja. Žene prosječno kupuju u više navrata, dok su muškarci spremni izdvojiti veće iznose.
Istraživanje HGK također potvrđuje da kupovina iz fizičkih trgovina sve više seli na internet. Tako je u posljednja tri mjeseca na specijaliziranim internetskim prodavaonicama kupovalo 75 posto potrošača, što je za četiri posto više nego u 2024. godini.
Prema prognozi HGK, uz pretpostavku nastavka pozitivnog trenda u maloprodaji u prosincu se očekuje potrošnja od oko 2,5 milijarde eura, (u odnosu na lanjskih 2,3 milijarde) te izdavanje oko 124,6 milijuna računa.
“U prosincu, mjesecu najintenzivnije potrošnje, važno je kupovati odgovorno, birati kvalitetne namirnice i maksimalno smanjiti bacanje hrane”, izjavila je direktorica Sektora za trgovinu HGK Maja Bogović.
Posebno je, kao je navela, vrijedno birati domaće proizvode, “jer se na taj način podupire lokalno gospodarstvo, osigurava veća svježina i kvaliteta proizvoda te doprinosi održivijoj svakodnevici”.
U velikoj mjeri domaći potrošači to već čine tj. kada su u su mogućnosti odabiru kvalitetne domaće proizvode, što potvrđuju istraživanja HGK.
“I ovih blagdana birajmo kvalitetne domaće proizvode označene znakovima prepoznatljivosti Hrvatska kvaliteta i Izvorno hrvatsko, koji potvrđuju izvrsnost i podrijetlo. Time podržavamo domaće proizvođače, čuvamo radna mjesta i jačamo konkurentnost gospodarstva, što je ključna poruka kampanje Kupujmo hrvatsko, koju HGK provodi gotovo tri desetljeća”, poručili su iz HGK, prenosi Tportal.

