Nedavno se u hrvatskim medijima pričalo kako je riječki gradski autobusni prijevoznik, umjesto domaćih vozača, zaposlio nekoliko Nepalaca.
Autotrolej ovo je zapošljavanje predstavio kao rješenje tekućeg problema s manjkom radnika, pa su tako dobili win – win situaciju, radnici voze a putnici imaju prijevoz.
No, u Zadru ovakva situacija baš i neće proći. Naime, iz Sindikata Zajedno, podružnice Liburnija Zadar, medijima je poslano priopćenje u kojem ukazuju da hrvatski radnici ne mogu raditi za iznos plaće koja im se isplaćuje na kraju mjeseca kao zaposlenicima gradskog prijevoznika Liburnija.
Kako iz Sindikata kažu, Liburnija “pod krinkom nedostatka radnika, provodi zamjenu domaćih radnika stranim radnicima”.
Ipak, napominju kako “strani radnici nisu krivi, dapače, trebalo bi raditi na njihovoj integraciji”.
“Poštovani, ovim putem želimo upozoriti javnost na postupanje uprave Liburnije d.o.o. koja pod krinkom nedostatka radnika provodi zamjenu domaćih radnika stranim radnicima iz trećih zemalja.
Nije istina da u Liburniji d.o.o. “nedostaje radnika”, činjenica jest da je rad u Liburniji d.o.o. nedovoljno plaćen, osnovna plaća vozača autobusa 970 EUR bruto je 30-40% manja od plaća u srodnim poduzećima u RH. Domaći radnik ne da neće,nego ne može raditi za tako malu plaću i to širom otvara vrata zapošljavanju stranih radnika, uprava Liburnije d.o.o. domaće potlačene radnike dovodi u položaj da moraju birati hoće li iseliti ili raditi za plaće koje nisu dovoljne za dostojanstven život na način “ako nećeš ti-ima tko hoće”.
Trenutno su u Liburniji d.o.o. zaposlena četiri vozača iz Filipina uz najavu uprave da bi do kraja godine taj broj trebao dosegnuti tridesetak stranih vozača. Nažalost povratne reakcije putnika su negativne što je i očekivano s obzirom na upitno ispunjavanje uvjeta za obavljanje posla vozača autobusa kao i jezična barijera. Zar su upravi stvarno domaći vozači toliko skupi da po cijenu rušenja kvalitete posla na štetu putnika ih se nastoji zamijeniti jeftinom stranom radnom snagom?
Napominjemo, strani radnici nisu krivi, dapače trebalo bi raditi na njihovoj integraciji te uvjetovati zapošljavanje poznavanjem hrvatskog jezika. Uprava je odgovorna što kao sredstvo,strane radnike koristi za cilj snižavanja cijene rada a pošto u Liburniji d.o.o. ta cijena ne može biti niža cilj je izbjegavanje dizanja cijene rada,stalnim pritiskom,prijetnjama i potlačivanjem domaćih radnika nastoji ih se protjerati iz Liburnije d.o.o. da bi ih se zamijenilo stranim vozačima.
Vozači Liburnije nisu nezahvalna stoka, kreteni ni idioti kako ih naziva voditelj Prometno-operativnog odjela, vozači Liburnije samo traže da za posao koji obavljaju budu i primjereno plaćeni”, stoji u priopćenju kojeg potpisuje Sindikat Zajedno – Podružnica Liburnija Zadar.