Od srpnja će kućanstva plaćati mjesečni račun za uslugu čistoće u iznosu od 9,82 eura bez PDV-a. Za ostale korisnike, koji nisu kućanstva, cijena će iznositi 15,75 eura.
Ovaj obračun cijena i način kako će se odvoz komunalnog otpada naplaćivati toliko su složeni da bi oni koji to uspiju razumjeti zaslužili Nagradu Grada Zadar. Navedene cijene predstavljaju minimalnu javnu uslugu koja se može eventualno smanjiti za one koji kompostiraju kućni otpad.
Nakon što je Gradsko vijeće većinom glasova izglasalo povećanje cijene usluge zbog rasta plaća radnika Čistoće, Gradonačelnik je dao suglasnost na novi cjenik.
U toj suglasnosti navodi se kako “omjer cijene za količinu predanog miješanog otpada i cijene obvezne minimalne javne usluge mora biti odmjeren tako da osigura kvalitetno, postojano i ekonomski učinkovito obavljanje javne usluge, izbjegavajući neopravdano visoke troškove, u skladu s načelima održivog razvoja, zaštite okoliša, javnosti rada i onečišćivač plaća, kako bi se osiguralo i poticalo odvojeno sakupljanje otpada.”
Zanimljivo je da prijedlog cjenika javne usluge sakupljanja komunalnog otpada na području Grada Zadra nije izazvao nikakve primjedbe tijekom javnog savjetovanja, što je uobičajeno. Čak i da je bilo primjedbi, vjerojatno ne bi imale učinka.
Povećanje cijena Čistoće je tek prvo u nizu. Građani će uskoro morati plaćati i troškove odvoza otpada do Centra za gospodarenje otpadom.
Također, sigurno će snositi i dio troškova za pokrivanje razlike u povećanju investicije u Biljanima Donjim, koja je narasla za 15 milijuna eura.