023.hr
Gradonačelnik Erlić nakon obilaska Dikla: “Čekamo rješavanje radova bliže moru, molimo za još malo strpljenja”
NA MALE BRANKE Memorijalni malonogometni turnir na Puntamici došao do polufinalnih utakmica
GALERIJA Na Sveučilištu u Zadru održana svečana promocija magistrica i magistara, pogledajte kako je bilo
Otvorene prijave za 53. plivački maraton Preko – Zadar, jedan od najstarijih i najposjećenijih maratona u Hrvatskoj
Ministar Šušnjar dodijelio 48 stipendija učenicima deficitarnih zanimanja u Zadarskoj županiji
Sutra u 12 sati ispitivanje sirena u cijeloj državi, osim u Zagrebu i Zagrebačkoj županiji
Za vikend će se dijeliti voda putnicima na četiri naplatne na autocestama
Evo kad počinju isplate mirovina za lipanj
Djelatnici Nasada uredili oleandre na Liburnskoj obali, osigurana bolja vidljivost
FOTO-VIJEST Očajni stanovnici Plovanije ne mogu živjeti od prašine; Ovako pokušavaju to riješiti
  • Naslovnica
  • Najnovije
  • Vijesti
  • Zadar
  • Županija
  • Sport
  • Vrijeme
  • Podcast
  • Galerije
  • Kultura
  • Show
  • Lifestyle
  • Sci-tech
  • Promo
Promijeni veličinu slovaAa
023.hr023.hr
Najnovije objavljeno
VIJESTI
Zadar
ŽUPANIJA
SPORT
VRIJEME
PODCAST
GALERIJE
KULTURA
SHOW
LIFESTYLE
SCI-TECH
PROMO OBJAVE

Imate vijest koju želite dojaviti?

Želite li se oglasiti na našem portalu?

NAJNOVIJE

ZADAR

ŽUPANIJA

SPORT

VIJESTI

VRIJEME

PODCAST

GALERIJE

KULTURA

SHOW

LIFESTYLE

SCI-TECH

PROMO OBJAVE

Imate vijest koju želite dojaviti?

Želite li se oglasiti na našem portalu?

 
SVA PRAVA PRIDRŽANA © 2023. - 2025. QUANTUM MEDIA
Vijesti

Kruzeri su poželjni zbog gostiju i novaca, no nikako nije poželjno njihovo zagađenje zraka

Autor: Lidija Klarin
Objavljeno: 30. lipnja 2024.
Čitanje članka: oko 3 min
Matija Lipar
Podijeli
- SADRŽAJ POČINJE NAKON OGLASA -

Prema podacima nevladine organizacije Transport & Environment (T&E), brodovi najviše zagađuju zrak u Barceloni. Slijede Civitavecchia, Palma de Mallorca, Pirej i Lisabon.

Brodsko gorivo ispušta u zrak sumporni dioksid, dušikove okside, štetne čestice i ugljične plinove. Udio sumpora u brodskom gorivu može biti i do šest puta veći od europskog standarda za automobile, što dodatno pogoršava situaciju.

Do 2030. godine, luke u EU moraju izgraditi infrastrukturu koja će omogućiti usidrenim brodovima korištenje struje umjesto tradicionalnog goriva.

- TEKST SE NASTAVLJA NAKON OGLASA -

Europska komisija jasno je odredila ovaj rok kako bi se smanjilo zagađenje okoliša. Međutim, razvoj infrastrukture suočava se s izazovima, uključujući visoke troškove i slabu potražnju.

Rješenje kroz električnu energiju

Lisabon planira do 2029. izgraditi kabel koji će luku povezati sa 4,4 kilometra udaljenom elektranom, omogućujući istodobno priključivanje tri kruzera na mrežu.

Portugal proizvodi oko tri četvrtine struje iz obnovljivih izvora, što bi zamjenom brodskog goriva strujom smanjilo stakleničke plinove na području lisabonske luke za 77 posto.

- TEKST SE NASTAVLJA NAKON OGLASA -

Barcelona, koja bilježi najveći broj posjeta kruzera, planira do 2026. osigurati struju na jednom od sedam lučkih terminala, a do 2030. na svim terminalima.

Palma de Mallorca već opskrbljuje strujom trajekte, a do 2030. omogućit će priključivanje na mrežu i kruzerima.

Lučke vlasti u Civitavecchiji i Pireju pristupaju elektrifikaciji s oprezom. Iako planiraju priključke za kruzere, zabrinuti su zbog opskrbnih kapaciteta.

- TEKST SE NASTAVLJA NAKON OGLASA -

“Prljava su goriva jeftinija opcija“, podsjeća Constance Dijkstra iz T&E-a, objašnjavajući da se brodovi često ne priključuju na strujnu mrežu u luci jer obaveza stupa na snagu tek 2030. godine, a važan su faktor i troškovi.

Cruise korporacije, poput Carnival Corporation, planiraju do 2050. godine opremiti sve svoje brodove za opskrbu strujom s kopna. S druge strane, Royal Caribbean je objavio da bi njihova flota trebala biti prilagođena za opskrbu strujom s kopna do 2030. godine.

Predsjednik lisabonske luke izjavio je da još nisu donijeli odluku o tarifama, dodavši da je brodovima trenutno jeftinije koristiti gorivo. Ali je dugoročno svakako skuplje.

Elektrifikacija luka možda bi mogla biti rješenje koje će smanjiti zagađenje zraka od brodskog prometa. Unatoč izazovima, prednosti za okoliš i zdravlje jaku su argumenti za ovaj pothvat.

Uz elektrifikaciju, kao neke od mogućih mjera za smanjenje zagađanja spominju se restrikcije za uplovljavanje onih najvećih brodova te vremensko ograničavanje rada motora brodova u samim lukama.

- PRIMAJTE VIJESTI I PUTEM NAŠIH KANALA -
Ad imageAd image
Ad imageAd image
@023.zadar

Oznake:kruzerluka zadarzagađenje mora
- OGLAS -
- OGLAS -

Možda vam se sviđa i ovo...

Vijesti

Sutra u 12 sati ispitivanje sirena u cijeloj državi, osim u Zagrebu i Zagrebačkoj županiji

Vijesti

Za vikend će se dijeliti voda putnicima na četiri naplatne na autocestama

Vijesti

Evo kad počinju isplate mirovina za lipanj

Vijesti

Poruka za roditelje koji vode djecu na koncert: Držite ih na oku. Poželjno je da znaju osobne podatke i imaju ih uz sebe

Vijesti

Domoljubne krafne s glazurom i likom Thompsona: Cijena paprena, interes ogroman

Vijesti

Evo za koje usluge banke više neće smjeti naplaćivati naknade

Vijesti

DRASTIČNE RAZLIKE Isti proizvod na moru, cijena suludo viša; Inspekcija šokirala koliko ih lovi u mutnom

Vijesti

Farmaceutska tvrtka izvijestila o povlačenju poznatog lijeka s tržišta zbog rezultata provjere kakvoće

- OGLAS -
023.hr

Pojedine rubrike ovog portala mogu donositi sadržaje koji nisu primjereni osobama mlađim od 18 godina.
Nakladnik: Quantum media d.o.o. // Impressum // Email: [email protected] // WhatsApp: 091/6666-888
Korisne poveznice: Zahtjev za brisanjem // Uvjeti korištenja // Dojava vijesti // Pravilnik nagradnih natječaja
Oglašavanje: Upoznajte se s mogućnostima oglašavanja na ovoj poveznici, ili nazovite 023/777-900

Družimo se i na ovim mrežama

Sva prava pridržana © 2024. Quantum media d.o.o.
Dobrodošli natrag!

Prijavite se u svoj račun

Username or Email Address
Password

Izgubljena lozinka